موارد مطرح شده در رابطه با طرح فرانسه برای ممنوعیت “آزمایشات بکارت” | فرانسه

[ad_1]

امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، در سخنرانی خود در 18 فوریه ، در مبارزات خود علیه آنچه “جدایی طلبی اسلام گرایانه” خواند ، موضوع “گواهینامه های بکارت” را لمس کرد.

وی گفت: “در جمهوری ، برای ازدواج نمی توان به گواهینامه های بكارت نیاز داشت.”

“گواهی های بکارت” می تواند در سراسر جهان صادر شود پس از تأیید پزشک از دست نخورده بودن هایمن بیمار و گاهی اوقات به عنوان پیش شرط ازدواج مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی از گروه ها ، طبق دین یا فرهنگ خود ، زنان و دختران را ملزم به “پاک” بودن قبل از ازدواج می کنند و به دنبال آزمایشاتی مانند “اثبات” هستند.

این روش در کشورهایی مانند بنگلادش ممنوع است ، اما در کشورهای دیگر مانند ایالات متحده قانونی است.

سازمان بهداشت جهانی تأیید کرده است که چنین “آزمایشی” غیرعلمی است ، حقوق بشر را نقض می کند و می تواند برای کسانی که تحت آن قرار می گیرند اثرات مخربی داشته باشد.

پزشکان فرانسوی و فمینیست های مسلمان نیز با این عمل مخالفت می کنند ، اما برخی علیه این ممنوعیت صحبت کرده و گفته اند که این امر می تواند به زنان آسیب برساند ، در حالی که برخی دیگر اظهار داشتند که ماکرون و دولت وی این مسئله را سیاسی می کنند.

در تاریخ 6 سپتامبر ، وزیر کشور جرالد دارمانین در مصاحبه ای با لو پاریسین گفت که لایحه آینده ماکرون در مورد جدایی طلبی ، که انتظار می رود ماه آینده به پارلمان ارائه شود ، گواهینامه های بکر بودن را در نظر می گیرد.

“برخی پزشکان ، با وجود محکومیت این اقدامات توسط شورای نظم پزشکان ، هنوز جرات تصدیق باکره بودن زن برای اجازه ازدواج مذهبی را دارند. وی گفت: “ما نه تنها آن را رسماً ممنوع خواهیم كرد ، بلكه مجازاتی نیز ارائه خواهیم داد.”

روز بعد ، نخست وزیر مارلین اسکیاپا این طرح را در مصاحبه با RTL تکرار کرد و این آزمایشات را “حمله جدی به شهروندی و حیثیت زنان” توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، ماه گذشته وزارت کشور گفت پزشكانی كه گواهی نامه بكارت صادر می كنند ، یك سال حبس تعزیری و 15000 یورو جریمه نقدی دریافت می كنند.

در زمان انتشار ، وزارت کشور فرانسه و وزارت بهداشت به درخواست های الجزیره برای اظهار نظر پاسخ نداده اند.

اطلاعات کمی در مورد گسترش این عمل در فرانسه وجود دارد ، اما برخی از پزشکان گفته اند تقاضای بسیار کمی برای چنین گواهینامه هایی وجود دارد.

بیانیه ای که ماه گذشته به طور مشترک توسط پزشکان ، سرپرستان و سایر مدافعان به امضا رسید ، این عمل را “وحشیانه ، عقب مانده و کاملا جنسیتی” محکوم کرد و افزود که “خوشبختانه بسیار نادر است و تعداد کمی از بیماران را تحت تأثیر قرار می دهد”.

با این حال ، امضا کنندگان گفتند که صدور چنین گواهینامه هایی برای کسانی که بدون آنها می توانند با خشونت روبرو شوند ، ضروری است.

در این بیانیه آمده است: “آنچه باید افکار عمومی را شوکه کند این نیست که پزشک چنین گواهی نامه ای را بدون هیچگونه ارزش قانونی می نویسد ، بلکه این است که در سال 2020 الزامات بکارت هنوز بسیار گسترده است.”

گادا حاتم ، متخصص زنان و زایمان فرانسوی به فرانس اینتر گفت که از او خواسته می شود حداکثر سه بار در سال چنین گواهینامه هایی را ارائه دهد ، اما اظهار داشت که چنین اسنادی توسط زنانی که بدون آنها می توانند از خشونت خانگی رنج ببرند مورد نیاز است.

اما اسرائیل نیساند ، رئیس کالج ملی زنان و متخصص زنان و زایمان فرانسه ، از این ممنوعیت حمایت می کند و می گوید این درخواست ها هر ماه یکبار برای گواهینامه های بکارت دریافت می شود. وی گفت اساس این عمل “مرد سالاری” است.

در همین حال ، ANCIC ، یک سازمان سقط جنین فرانسه ، در ماه سپتامبر گفت که اسکیاپا و دارمانین “هدف مجازات مجازات متخصصان بهداشت” بودند.

برخی از گروه های فمینیست و ضد نژادپرستی می گویند دولت این مسئله را سیاسی می كند.

در بیانیه ای برای الجزیره ، سازمان فمینیستی مسلمان لالاب این عمل را “جنسیتی و تحقیرآمیز” محکوم کرد و اظهار داشت که این کار در فرانسه کم است.

اما وی افزود: “ما نمی فهمیم که چرا این مسئله کاملاً پیرامونی در راس دستور کار سیاسی فرانسه در دفاع از حقوق زنان قرار دارد.”

نتا راجل ، یک گروه فمینیست از دیاسپورای آفریقای شمالی ، گفت: “دارمانین خود تحت تجاوز به عنف تحت تحقیق است ، بنابراین سرنوشت زنان نگران کننده او نیست.”

در سال 2018 ، هنگامی که دادگاه تجدیدنظر در پاریس حکم داد که تحقیقات قبلی در مورد ادعاهایی که وی به یک زن تجاوز کرده است ناکافی است ، دادخواست 2018 علیه دارمانین دوباره آغاز شد. او ادعا می کند که تماس آنها موافقت شده و قربانی ادعا شده را به افترا متهم کرده است.

ناتا راجل افزود: “بدیهی است که ما باید علیه این نوع عمل مبارزه کنیم ، اما با ممنوعیت گواهینامه به کسی کمک نخواهیم کرد ، زیرا تاکنون داشتن این گواهینامه ها به زنان نیازمند کمک کرده است.” “طبق معمول ، مسئله زنان برای اهداف نژادپرستانه مورد استفاده قرار گرفته است.”



[ad_2]