موارد ویروس در تولید کننده پیشرو دستکش در جهان اقتصاد مالزی را تهدید می کند اخبار از مالزی

[ad_1]

قلب جدید احیای نگران کننده ویروس در مالزی مکانی بعید است – مجموعه کارخانه پراکنده بزرگترین تولید کننده دستکش های جراحی در جهان. این امر علاوه بر صادرات کلیدی به مرکز تولید در جنوب شرقی آسیا ، بلکه بهبود اقتصادی در حال ظهور را نیز به خطر می اندازد.

روز دوشنبه ، دولت به Top Glove Corp دستور داد. 28 کارخانه خود را پس از تاسیسات در کلانگ ، سلانگور ، ثبت 1067 مورد Covid-19 از 1844 مورد جدید روزانه در مالزی ، از بین ببرد. عفونت های جدید ادامه یافت و در روز سه شنبه به رکورد 2188 رسید که بیش از نیمی از آن مربوط به خوشه Teratai این شرکت بود که به خوابگاه های این شرکت مرتبط است.

Top Glove روز چهارشنبه گفت که تعداد زیادی موارد به دلیل آزمایش فشرده بوده و انتظار دارد که شیوع در تاسیسات آن طی دو تا چهار هفته پایان یابد. مالزی روز چهارشنبه 970 مورد جدید عفونت کووید -19 ثبت کرد.

خوشه موجود در Top Glove چالش های پیش روی ملت جنوب شرقی آسیا را نشان می دهد ، که به نظر می رسد تحت کنترل ویروس بوده است ، تا پایان ماه سپتامبر ، زمانی که سیاستمداران در هنگام انتخابات در ایالت صباح در بورنئو به گسترش بیماری کمک کردند. در سراسر کشور از سرگیری عفونت ها تهدید می کند بهبود اقتصادی در کشوری که تقریباً دو سوم دستکش لاتکس جهان را تأمین می کند ، با مشکل روبرو شود.

محمد سیف الدین ساپوان ، اقتصاددان در تحقیقات کنانگا مستقر در کوالالامپور ، گفت: “از سرگیری عفونت های Covid-19 می تواند بهبود رشد در سه ماهه آخر سال جاری و احتمالاً اوایل سال آینده را تا زمان دریافت واکسن تهدید کند.”

مبارزه برای متوقف کردن احیای مجدد ، مالزی را در رتبه بندی مقاومت کووید بلومبرگ ، پشت سر اندونزی قرار داد ، که موفقیت کشورها در مبارزه با ویروس را با حداقل اختلالات اجتماعی و تجاری اندازه گیری می کند. دومی در رتبه نوزدهم قرار دارد – 10 پله بالاتر از مالزی – اگرچه نقطه اتصال ویروس ها در جنوب شرقی آسیا است.

Top Glove گفت: عفونت در خوشه Teratai احتمالاً از اوایل ماه اکتبر در منطقه Meru در Klang ناشی شده است. در این خوابگاه ها هزاران کارگر مهاجر زندگی می کنند که بیشتر آنها از کشورهایی از جمله نپال و بنگلادش هستند که ستون فقرات بخش دستکش های لاستیکی مالزی هستند و انتظار می رود درآمد 29.8 میلیارد رینگت (7.3 میلیارد دلار) از صادرات داشته باشد. ) امسال.

به گفته محد افضانی زام عبدالرشید ، اقتصاددان ارشد در بانک اسلام مالزی Bhd ، جهش بزرگ در موارد جدید “محلی” به نظر می رسد ، اما در صورت افزایش محدودیت های اجتماعی ، ناتوانی در کنترل گسترش سلاح های هسته ای می تواند به مشاغل آسیب برساند.

وی گفت: بنابراین سیاست گذاری بستگی زیادی به داده ها دارد و باید بسیار چابک و پویا باشد.

مالزی در مبارزه با شیوع خوابگاه های شلوغ کارگران مهاجر تنها نیست.

همسایه سنگاپور با خوشه های عفونت در خوابگاه های کارگران خارجی دست و پنجه نرم می کند ، اگرچه این کشور موفق شده است خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد. انفجار در موارد جدید در این خوابگاه ها در آغاز همه گیری ، سنگاپور را مجبور به اقدامات محاصره ای شدیدی در سراسر کشور برای ماه ها کرد.

وونگ چن ، نماینده مخالف ، گفت: “مالزی باید سیاست های بهداشتی مورد استفاده سنگاپور را برای کارگران مستند و پشتیبانی مالی از کارخانه ها برای اجرای اقدامات بهتر مسکن و بهداشت عمومی ارائه دهد.” “در مورد کارگران فاقد گواهینامه ، دولت باید وضعیت اشتغال قانونی جزئی را نظارت ، مستند و اعطا کند. بدون چنین تعهداتی ، آنها تهدیدی برای سلامت عمومی برای همه خواهند بود. “

این ستاره روز پنجشنبه به نقل از وزیر دفاع اسماعیل صبری یعقوب گفت: مالزی به دلیل تعداد زیاد موارد در این گروه ، غربالگری اجباری Covid-19 را بر روی 1.7 میلیون کارگر خارجی در کشور اعمال می کند.

در همین حال ، سهام Top Glove در روز پنجشنبه با کاهش 9.5 درصدی دو روزه بهبود یافت. با این حال ، این سهام برای بزرگترین ضرر ماهانه خود از مارس 2008 تنظیم شده است ، زیرا این شرکت گفت که بسته شدن برخی تحویل ها را تا چهار هفته کاهش می دهد و فروش در سال 2021 را 3 درصد کاهش می دهد.

اینکه آیا تولید در این کارخانه ها و سایر فعالیت های اقتصادی می تواند عادی بماند ، به این بستگی دارد که آیا مالزی موفق به مهار آخرین موج Covid-19 بدون استفاده از محاصره جدید می شود. دنی وونگ منگ ، مدیر عامل شرکت Areca Capital Sdn. وی گفت كه وی دوره نوزایی را “وضعیت قابل كنترل” می داند زیرا در صورت اعمال سختگیرانه ترین استانداردهای عملیاتی ، خوشه های مربوط به كارخانه قابل كنترل هستند.



[ad_2]