موسوینی اوگاندا قانون ضد دگرباشان جنسی را تصویب کرد – رئیس پارلمان | اخبار

[ad_1]

قانون جدید، که یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ضد دگرباشان جنسی در جهان است، علی‌رغم محکومیت جامعه بین‌المللی صادر می‌شود.

رئیس پارلمان اوگاندا روز دوشنبه گفت که یووری موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا، قانونی را علیه همجنس گرایی تصویب کرده است.

تصویب این قانون، یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ضد دگرباشان جنسی در جهان، در برابر رگبار محکومیت‌های دولت‌های غربی، فعالان تجاری و حقوق بشر قرار دارد.

آنیتا سردگ، رئیس پارلمان در پستی در توییتر گفت: «اکنون متعهدین این قانون را تشویق می‌کنم تا به وظایفی که در قانون ضد همجنس‌گرایی به آنها داده شده است عمل کنند. “مردم اوگاندا صحبت کرده اند و اکنون وظیفه شماست که قانون را به شیوه ای منصفانه، تزلزل ناپذیر و محکم اجرا کنید.”

روابط همجنس‌گرایان قبلاً در اوگاندا و همچنین در بیش از 30 کشور آفریقایی غیرقانونی بود، اما قانون جدید در مورد هدف قرار دادن افراد لزبین، همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، ترنسجندر و دگرباش بسیار فراتر است.

موسوینی قبلاً هفته گذشته به قانونگذاران توصیه کرده بود که «به موضوع توانبخشی رسیدگی کنند» و تغییراتی در این لایحه ایجاد کنند.

او در ماه آوریل در نامه‌ای به پارلمان گفت که باید بین فردی که سبک زندگی همجنس‌گرایانه دارد و شخصی که واقعاً مرتکب اعمال همجنس‌بازی می‌شود، تفاوت قائل شد.

موسوی در این نامه می نویسد: قانون پیشنهادی باید شفاف باشد تا آن چه جرم انگاری شود، حالت یک فرد دارای گرایش انحرافی نباشد، بلکه اعمال فردی باشد که به آن انحراف عمل می کند.

این لایحه باید به گونه‌ای بازنگری شود که شامل ماده‌ای باشد که به وضوح بیان می‌کند… فردی که معتقد، ادعا یا مظنون به همجنس‌گرایی است که با فرد دیگری از همان جنس رابطه جنسی نداشته است، مرتکب جرم نمی‌شود.»

مشخص نیست که آیا این تغییرات در نسخه لایحه‌ای که او امضا کرده بود، ایجاد شده است یا خیر.

[ad_2]