موشک نمونه اولیه SpaceX در یک پرتاب آزمایشی منهدم شد آمریکا و کانادا

[ad_1]

ایلان ماسک می گوید که SpaceX تمام داده های لازم برای برنامه خود را برای ارسال افراد و محموله ها به ماه و مریخ دریافت کرده است.

نمونه اولیه موشک StarsX از SpaceX چهارشنبه در فرود عمودی منفجر شد ، دقایقی پس از آنچه به نظر می رسید یک پرتاب بدون درز از محل آزمایش این شرکت در سواحل تگزاس است.

فضاپیمای منهدم شده نمونه اولیه یک موشک بالابرنده سنگین است که شرکت خصوصی فضایی ایلان ماسک امیدوار است بتواند مردم را – و محموله ها را – در ماموریت های آینده به ماه و مریخ منتقل کند.

موشک خودران با لمس یک صفحه فرود پس از فرود کنترل شده منفجر شد. قرار بود پرواز آزمایشی به ارتفاع 41000 فوت (12،500 متر) برسد که برای اولین بار توسط سه موتور جدید Raptor اسپیس ایکس ساخته شده است.

ماسک بلافاصله پس از این حادثه در توییت خود نوشت که “فشار در مخزن سوخت موشک کم است” هنگام فرود ، که باعث “سرعت لمس زیاد” شد.

بنیانگذار میلیاردر تسلا افزود اسپیس ایکس تمام داده های لازم را از این آزمایش دریافت کرده است. وی در توئیتی نوشت: “مریخ ، اینجا هستیم !!”

تست های زنده

پرتاب آزمایشی قبل از اینکه موتور دیگری متوقف شود ، در یک خط به ظاهر مستقیم برخاست و افزایش یافت. پس از چهار دقیقه و 45 ثانیه پرواز ، موتور سوم او خاموش شد و موشک نزول خود را به موقعیت مورد انتظار آغاز کرد.

موتورها فقط چند ثانیه قبل از فرود دوباره تلاش کردند تا سرعت کشتی را کاهش دهند ، اما سخت به زمین برخورد کرد.

SpaceX در کمتر از یک دقیقه با موفقیت نمونه های کوچکتر چند صد متری را به هوا پرتاب می کند.

آخرین پرواز به صورت زنده از حساب TwitterSpaceX @ پخش شد و هدف آن بررسی بدنه فلزی SN8 (استارشیپ شماره 8) و سه موتور آن از نظر آیرودینامیکی از جمله در هنگام بازگشت کشتی به زمین بود – که به صورت عمودی انجام می شود ، در همان مسیر موشک Falcon 9 پیشگام SpaceX.

در این وب سایت آمده است: “با آزمایشی مانند این ، موفقیت با رسیدن به اهداف خاص اندازه گیری نمی شود ، بلکه میزان یادگیری ما اندازه گیری می شود ، که با پیشرفت سریع SpaceX در توسعه Starship ، احتمال موفقیت را در آینده اطلاع رسانی و بهبود می بخشد.” این شرکت با اشاره به حتی قبل از پرتاب گفت که انفجار یا سقوط به معنای یک ماموریت ناموفق نیست.

ساخت نمونه اولیه SN9 بعدی تقریباً کامل است.

پروازهای آزمایشی در بوکا چیکا در خلیج مکزیک در نزدیکی مرز با مکزیک انجام می شود. ماسک اخیراً اعلام کرد قصد دارد از کالیفرنیا به تگزاس نقل مکان کند.

ماسک امیدوار است که روزی چندین فضاپیما را به مریخ پرتاب کند ، هرچند که حتی در کوتاه مدت نیز می توانند مفید باشند ، زیرا ناسا انتظار دارد ماه قمر را در سال 2024 بازگرداند.

در حال حاضر ، میلیاردر ژاپنی یوساکو مازاوا مجبور است مبلغی نامعلوم را بپردازد تا بتواند به دور ماه به دور یک ماه پرتاب شود ، احتمالاً از اوایل سال 2023.



[ad_2]