مکزیک می گوید پس از خاتمه پرونده آمریکا علیه رئیس سابق ارتش اعتماد بسیار حیاتی است | مکزیک

[ad_1]

این پرونده دولت را به تهدید به بازنگری در توافق نامه هایی که به نمایندگان آمریکایی اجازه فعالیت در مکزیک را می دهد ، تهدید کرد.

قاضی فدرال ایالات متحده درخواستی از سوی دولت آمریكا برای آزادی ، بدون تعصب در مورد اتهامات جنایی وی علیه سالوادور سیانفوئگوس ، وزیر دفاع سابق مکزیك ، در روز چهارشنبه ، كه گفته بود مکزیك اعتماد به روابط فشرده همکاری های امنیتی را بازگرداند ، را تأیید کرد. .

کارول بیلی آمون ، قاضی منطقه ایالات متحده در بروکلین ، نیویورک ، پس از اعلام ناگهانی روز سه شنبه دادستان کل ایالات متحده ، ویلیام بار و دادستان کل مکزیک ، الخاندرو هرتز مانرو ، درباره بسته شدن پرونده ایالات متحده ، این درخواست را بررسی می کند.

سیان فوئگوس 72 ساله از سال 2012 تا 2018 در دوران ریاست جمهوری پیشین انریکه پنا نیتو وزیر دفاع مکزیک بود و این پرونده دولت کنونی را بر آن داشت تا تهدید کند با تجدید نظر در توافق نامه هایی که به نمایندگان آمریکایی اجازه کار در مکزیک را می دهد.

وزیر دفاع مکزیک سالوادور Cienfuegos Zepeda در کنار وزیر دفاع سابق آمریکا جیم ماتیس هنگام مراسم استقبال در مکزیکوسیتی ایستاده است [File: Rebecca Blackwell/AP Photo]

Cienfuegos ماه گذشته در فرودگاه بین المللی لس آنجلس دستگیر شد و به عنوان اولین افسر ارشد نظامی مکزیک به جرم فساد مربوط به مواد مخدر در خانه بازداشت شد و به اتهام توطئه برای پولشویی مواد مخدر و پول بی گناه بود.

اما دادستان های آمریكا گفته اند كه “ملاحظات حساس و مهم سیاست خارجی” اکنون بیش از علاقه دولت آمریكا برای ادامه تعقیب Cienfuegos است و بنابراین پرونده آنها علیه وی باید لغو شود.

مارسلو ابرارد ، وزیر امور خارجه مکزیک گفت که این دستگیری اعتماد مورد نیاز برای همکاری دو جانبه در مبارزه با باندهای مواد مخدر را تضعیف کرده است. وی تصمیم به بستن پرونده را جشن گرفت و گفت که این اساس همکاری بعدی است.

دادستان ها همچنین گفتند Cienfuegos موافقت کرده است که در صورت لغو اتهامات ایالات متحده به مکزیک بازگردد.

وی در مکزیک متهم نشده و در آنجا با دستور بازداشت روبرو نیست. دولت مکزیک گفت که پرونده آن کاملاً بر اساس شواهد ارائه شده توسط ایالات متحده است.

مارسلو ابرارد ، وزیر امور خارجه مکزیک می گوید سالوادور سیانفوئگوس به عنوان یک مرد آزاد به مکزیک بازگشت [Edgard Garrido/Reuters]

ابرارد گفت ، Cienfuegos به عنوان فردی آزاد به مکزیک باز خواهد گشت ، افزود که دادستان ها در حال بررسی شواهد ایالات متحده و تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی هستند.

دادستان های ایالات متحده Cienfuegos را به سو ab استفاده از قدرت دفتر خود برای محافظت از جناحی از کارتل Beltran-Leiva هنگام سفارش عملیات علیه باندهای رقیب متهم کردند.

Cienfuegos هنگام حضور در دفتر ، در پرونده های جنایی فرامرزی با همتایان آمریکایی خود همکاری نزدیک داشت و یکی از چهره های برجسته مکزیک بود که مبارزه این کشور با مواد مخدر را رهبری می کرد.

دستگیری وی ، که به مکزیک هشدار داده نشده بود ، مراکز امنیتی مکزیک را شوکه کرد ، جایی که Cienfuegos روابط نزدیک دارد.

رئیس جمهور مکزیک کار عوامل مبارزه با مواد مخدر آمریکا در این کشور را زیر سال برد و گفت که آنها سالها با سالوادور سیانفوئگوس نزدیک بوده اند. [File: Carlos Jasso/Reuters]

پس از دستگیری ، رئیس جمهور مکزیک ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور ، کار ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) را در این کشور زیر سال برد و گفت که آنها سالها با سینفوگوس نزدیک بوده اند.

این پرونده باعث جنجال مذاکرات پر از عصبانیت بین بار ، مدیر عامل تیموتی شی و مقامات مکزیکی برای خنثی کردن تنش ها شد.

روز سه شنبه ، بار و هرتز در بیانیه ای گفتند كه وزارت دادگستری آمریكا مداركی را ارائه داده است كه به مقامات مکزیك گرد آورده و از تحقیقات آنها حمایت خواهد كرد.

بازداشت Cienfuegos 10 ماه پس از آن صورت گرفت که دادستان های ایالات متحده رئیس امنیت عمومی مکزیک ، جنارو گارسیا لونا را به گرفتن رشوه برای دفاع از کارتل مواد مخدر سینالوآ متهم کرد که یک بار توسط رئیس مواد مخدر خواکین “ال چاپو” گوزمن اداره می شد.

گارسیا لونا خود را بی گناه دانست.



[ad_2]