ناتو باید با تهدیدهای جهانی و نه فقط روسیه سازگار شود: گزارش روسیه

[ad_1]

گزارش جدید سطح بالا به سفارش ائتلاف نظامی می گوید ناتو باید به طور چشمگیری دامنه خود را گسترش دهد.

بر اساس گزارش جدید سطح بالا به سفارش ائتلاف نظامی ، ناتو برای کمک به مقابله با تغییرات آب و هوا ، همه گیرهای آینده و “تروریسم” ، ضمن تمرکز بر تهدیدهای امنیتی جدید از چین ، باید دامنه خود را گسترش دهد. .

در این گزارش ، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بعنوان یادگاری از جنگ سرد تا الحاق روسیه به کریمه در سال 2014 دیده شده است ، هدف جدیدی را در نوسازی نظامی خود یافته است ، اما اکنون باید “نقش بین المللی بیشتری داشته باشد”. از 67 صفحه ، ارائه شده به وزرای خارجه ناتو.

در این بیانیه آمده است: “ناتو نیاز به انطباق با نیازهای یک فضای استراتژیک طلبکارانه تر دارد ، مشخص شده با بازگشت رقابت سیستمی ، روسیه مداوم تهاجمی ، ظهور چین.”

بر اساس تردیدها در مورد هدف و اهمیت اتحاد با نام “مرگ مغزی” توسط رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون ، این گزارش همچنین به نیاز ناتو برای کمک به مقابله با حملات نامتقارن ، تدوین استراتژی برای جناح جنوبی خود و آمادگی بهتر برای تغییر فناوری اشاره دارد. .

“دو رقیب سیستم”

“جایی که ناتو در جنگ سرد با تهدید بزرگی روبرو شد … امروز با دو رقیب سیستمی روبرو است – تهدید پایدار” تروریسم “. [and] بی ثباتی در حاشیه جنوبی ناتو “، در گزارش گروهی از کارشناسان به نقل از چین و روسیه آمده است.

این اصلاحات را می توان تا حدی با به روزرسانی سند اصلی استراتژیک ناتو ، مفهوم استراتژیک آن ، که به سال 2010 برمی گردد و تلاش می کند روسیه را به عنوان یک شریک ببیند ، اجرا کرد.

این گزارش که در اجلاس برنامه ریزی شده سال آینده به رهبران ناتو ارائه خواهد شد ، همچنین به تنش میان متحدان که روند تصمیم گیری را به تعویق انداخته اند مانند ترکیه و مجارستان ، گرچه در آنها نامی ذکر نشده است.

متحدان دیگر ، مانند فرانسه و ایالات متحده ، می گویند ترکیه اولویت های ناتو در لیبی و سوریه را تضعیف کرده است ، در حالی که خرید سلاح های روسی از آنکارا بحث برانگیز است.

در این گزارش آمده است: “اختلافات سیاسی در داخل ناتو خطرناک است.”

“سازگاری نظامی”

در این گزارش ، با توصیه های غیر الزام آور ، آمده است که ناتو همچنین باید راهی پیدا کند که مانع از وتو در تصمیم گیری های سیاسی برای تک تک کشورها شود.

سایر توصیه ها شامل “نهادی مشورتی” برای هماهنگی سیاست های گسترده تر غرب در قبال چین است.

رهبران ناتو همچنین می توانند اجلاساتی را با رهبران اتحادیه اروپا برگزار كنند ، به دبیركل قدرت بیشتری در مورد كاركنان و بودجه بدهند و جلسات منظم تری را برگزار كنند ، احتمالاً شامل اوراق بهادار داخلی یا مالی.

در این گزارش آمده است: “ناتو به یک بعد سیاسی قوی برای مطابقت با سازگاری نظامی خود نیاز دارد.”



[ad_2]