ناپدید شدن یک قایق با 500 پناهجو در دریای مدیترانه | اخبار مهاجرت

[ad_1]

پس از قطع ارتباط تیم های امداد با افراد حاضر در کشتی، دو کشتی امدادی موفق به یافتن یک کشتی در مضیقه نمی شوند.

به گفته دو گروه امدادی، یک قایق حامل حدود 500 پناهجو، از جمله یک نوزاد تازه متولد شده و زنان باردار، در مرکز دریای مدیترانه ناپدید شده است.

زنگ هشدار، گروهی که تماس‌های کشتی‌های پناهجویان را که در مضیقه هستند، دریافت می‌کند، روز جمعه گفت که صبح چهارشنبه ارتباطش با قایق قطع شده است.

در آن زمان، قایق بدون موتور در حال حرکت در دریای آزاد در حدود 320 کیلومتری (200 مایلی) شمال بندر بنغازی لیبی و بیش از 400 کیلومتری (250 مایلی) از مالت و جزیره جنوبی سیسیل ایتالیا بود.

سازمان غیردولتی اورژانس ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که کشتی پشتیبانی لایف آن و کشتی خیریه دیگر اوشن وایکینگ به مدت 24 ساعت به دنبال قایق مفقود شده بودند اما هیچ نشانه ای از آن یا کشتی غرق شده پیدا نکردند.

سخنگوی خدمات اورژانس روز جمعه گفت که جست و جو ادامه دارد و افزود که افراد سرنشین ممکن است توسط قایق دیگری سوار شده باشند یا ممکن است بتوانند موتور خود را تعمیر کنند و به کشتیرانی خود به سیسیل ادامه دهند.

عملیات جداگانه

گارد ساحلی ایتالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که 423 نفر و 671 نفر در دو عملیات جستجو و نجات جداگانه در آب های ایتالیا نجات یافته اند و زنگ هشدار اعلام کرد که آنها به قایق گم شده متصل نبوده اند.

در یک رویداد جداگانه، موسسه خیریه آلمانی SOS Humanity گفت 27 نفر توسط یک نفتکش در دریا سوار شدند و به طور غیرقانونی به لیبی بازگردانده شدند.

بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه، پناهجویان را نمی توان به زور به کشورهایی که در معرض بدرفتاری هستند بازگرداند و بدرفتاری گسترده با پناهندگان به طور گسترده در لیبی ثبت شده است.

پرفورمنس شیپینگ، شرکت یونانی که مالک نفتکش پی لانگ بیچ است که گفته می شود در این حادثه دخیل بوده است، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

دولت‌های اروپایی موضع سخت‌گیرانه‌تری در قبال مهاجرت اتخاذ کرده‌اند، از جمله در ایتالیا، که با افزایش ورودی‌های دریایی مواجه است.

بیش از 47000 پناهجو تا کنون با قایق در سال جاری وارد شده اند که این رقم در مدت مشابه در سال 2022 حدود 18000 نفر بود.

[ad_2]