نخست وزیر اتیوپی به نمایندگان اتحادیه اروپا گفت: با رهبران Tigrei گفت وگو نکنید | اتیوپی

[ad_1]

ابی گفتگو با TPLF را در جریان ملاقات با سه نفر از نمایندگان اتحادیه اروپا ، یک روز پس از اعلام “آخرین مرحله” درگیری سه هفته ای ، رد کرد.

ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی ، در دیدار با سه نماینده ویژه اتحادیه آفریقا ، گفتگو با رهبران منطقه به چالش کشیدن تیگری را دوباره رد کرد.

آسوشیتدپرس روز جمعه گزارش داد ، ابی به نمایندگانی که در تلاش برای پایان دادن به درگیری مرگبار بین نیروهای اتیوپی و نیروهای تیگر بودند ، گفت که آماده گفتگو با نمایندگان “قانونی کار” در منطقه است.

این نشست در حالی برگزار شد که پس از اعلام ابی “آخرین مرحله” حمله سه هفته ای در روز پنجشنبه ، مردم از پایتخت ، Tigrayan ، Makel ، از ترس حمله قریب الوقوع فرار کردند.

در بیانیه ای که پس از جلسه برگزار شد ، دفتر ابی گفت که دولت متعهد به “حفاظت و محافظت از غیرنظامیان” در Tigrei است.

هیچ خبر فوری از سه فرستاده اتحادیه آفریقا وجود ندارد: الن جانسون سیرلیف ، رئیس جمهور سابق لیبریا ، خواکیم کیسانو رئیس جمهور سابق موزامبیکا و کاگالما متلانته رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی.

دولت به جبهه مردمی برای آزادی Tigrei (TPLF) که بر منطقه شمال اتیوپی حکومت می کند ، داده است تا اسلحه را زمین بگذارد یا با حمله به مکل ، محل زندگی 500000 نفر ، روبرو شود.

دولت های فدرال و منطقه ای غیرقانونی تلقی می شوند. ابی رهبران ببر را به شروع جنگ با حمله به نیروهای فدرال در پایگاه در تیگرای سه هفته پیش متهم کرد. TPLF حمله را به عنوان یک حمله پیشگیرانه تعریف کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا ، ابا کالوندو ، در مورد اینکه آیا نمایندگان اتحادیه اروپا می توانند با رهبران TPLF دیدار کنند ، چیزی را که دفتر ابی رد کرد ، اظهار نکرد.

نخست وزیر “نگرانی های نمایندگان اتحادیه اروپا” را ارزیابی کرد و به آنها گفت که عدم موفقیت دولت وی در تحمیل قانون در تیگره “فرهنگ مصونیت از مجازات را با هزینه مخرب بقای کشور ایجاد می کند”.

ابی ، برنده جایزه صلح نوبل سال گذشته ، “مداخله” بین المللی را رد کرد.

رویترز گزارش داد که روز جمعه قادر به تماس با TPLF نبوده است ، اما دو دیپلمات گفتند که جنگ در چندین منطقه خارج از مکل در جریان است.

از آنجا که ارتباطات تلفنی و اینترنتی با منطقه قطع شده و دسترسی به منطقه به شدت کنترل می شود ، تأیید درخواست از همه طرفها دشوار است.

هیچ نشانه ای از ورود ارتش اتیوپی به شهر مکل وجود ندارد. پیش از این ، TPLF گفته بود که در اطراف شهر سنگر می کند. رویترز نتوانست این ادعاها را تأیید کند.

از زمان شروع جنگ در 4 نوامبر تاکنون هزاران نفر در حملات هوایی و درگیری های زمینی کشته شده اند. سازمان ملل تخمین می زند که 1.1 میلیون اتیوپیایی در نتیجه درگیری به کمک نیاز داشته باشند.

این درگیری ها موجهای شاخ آفریقا را در میان ترس از گسترش آن به کشورهای همسایه متزلزل کرده است. بیش از 43000 پناهنده اتیوپیایی به سودان گریخته اند.

ترس از امنیت غیرنظامیان

احمد شیده ، وزیر دارایی روز پنجشنبه گفت که دولت در تلاش است تا مردم شهر را از عملیات نظامی آگاه کند.

وی به فرانس 24 گفت: “ما با استقرار بالگردهای نظامی و پرتاب بروشور در تیگرینیا و همچنین آمهاریك مردم مكل را از این عملیات آگاه كردیم.”

کنت راث ، مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر ، گفت که چنین تلاش هایی به نظر محافظت از غیرنظامیان در برابر آسیب نیست.

روت روز پنجشنبه در توئیتر نوشت: “هشدارها ارتش اتیوپی را از تعهد حفاظت از غیرنظامیان در طی عملیات نظامی در مناطق شهری رها نمی کند.”

وی با دعوت از TPLF برای عدم استقرار نیروها در میان مردم غیرنظامی در مكل ، افزود: تخلفات از یك طرف توجیه تخلف نیست.

دفتر ابی روز پنجشنبه گفت كه مقامات در حال فراهم كردن راه دسترسی بشردوستانه هستند ، اما سازمان ملل گفت كه هیچ اطلاعاتی در مورد این مسیر وجود ندارد و منطقه برای گروه های امدادی مسدود شده است.

ببرها که حدود 6 درصد از جمعیت 115 میلیون نفری اتیوپی را تشکیل می دهند ، تا زمان قدرت گرفتن ابی از دو سال پیش بر دولت تسلط داشتند.

ابی قول داد که پس از سالها سرکوب دولت ، که زندانها را با دهها هزار زندانی سیاسی پر کرد ، اتیوپیایی ها را متحد و آزادی ها را معرفی کند.

دولت وی همچنین مقامات ارشد تیگرایان را به جرایمی مانند فساد ، شکنجه و قتل متهم کرده است. منطقه این فرآیندها را تبعیض می داند.



[ad_2]