نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون اعتراض کشاورزان هندی را با پاکستان اشتباه گرفت | اروپا

[ad_1]

رهبر انگلیس پس از اشاره به اینکه هفته ها اعتراض این کشاورز یک مسئله فرامرزی است که شامل پاکستان بایگانی است ، در شبکه های اجتماعی تمسخر کرد.

نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون ، روز چهارشنبه پس از اشاره به اعتراض کشاورزان هندی به قوانین جدید ، مشکلی بین دهلی نو و همسایه دیرینه آن پاکستان ، در رسانه های اجتماعی مورد حمله قرار گرفت.

طی یک دوره س ofال در پارلمان انگلیس ، تانجامنیت سینگ دسی ، نماینده مجلس گفت که “از توپ های آب ، گاز اشک آور و زورگویی” علیه معترضان هندی استفاده می شود و موقعیت دولت انگلیس در مورد تظاهرات چند ماهه را زیر سوال برد. .

سینگ پرسید: “آیا نخست وزیر نگرانی های قلبی ما و امیدهای ما برای حل سریع بن بست فعلی را به نخست وزیر هند منتقل می کند و آیا او موافق است که همه حق اساسی اعتراض صلح آمیز را دارند؟”

جانسون پاسخ داد: “دیدگاه ما آقای محترمی است که خوب می داند ، البته ما نگرانی های جدی در مورد آنچه که بین هند و پاکستان اتفاق می افتد داریم.

جانسون افزود: “اما اینها بیش از هر چیز موضوعات بین این دو دولت است که باید حل شود و من می دانم که او از این موضوع قدردانی می کند.”

اندکی پس از اظهارات وی ، کاربران توییتر او را بخاطر سخنرانی اشتباه وی با افضل خان ، نماینده انگلیس ، مسخره کردند و وی را “ته جدید حتی برای بوریس جانسون” خواندند.

“این موضوع هیچ ارتباطی با هند و پاکستان ندارد. خان گفت: “باورنکردنی است.”

این تظاهرات مربوط به سه قانون کشاورزی است که توسط نخست وزیر نارندرا مودی در سال جاری تصویب شده است ، که مقررات قیمت را کاهش می دهد ، که به گفته کشاورزان به معیشت آنها آسیب می رساند و فقط به شرکت های بزرگ سود می رساند.

هزاران کشاورز ، عمدتا از ایالت های پنجاب و هاریانا در هند – معروف به کاسه غلات هند – بیش از دو هفته بزرگراه های اصلی اتصال دهلی نو با ایالت های همسایه را مسدود کرده اند.

زهرا سلطانا ، نماینده دیگر مجلس ، گفت که به نظر می رسد جانسون اعتراض کشاورزان را با درگیری بین المللی هند و پاکستان بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر اشتباه گرفته است.

سلطانا در توئیتی نوشت: “آیا درخواست نخست وزیری که تفاوت بین کشمیر و پنجاب را می داند زیاد نیست؟”

هند و پاکستان ادعای قلمرو کشمیر را به طور کامل انجام می دهند ، اما بخشهایی از آن را کنترل می کنند. بسیاری از کشمیری ها خواهان ادغام با پاکستان یا یک کشور مستقل هستند.

در 70 سال گذشته ، کشورهای مسلح به هسته ای سه جنگ انجام داده اند ، دو جنگ برای کشمیر.



[ad_2]