نخست وزیر پاکستان: پاکستان کسانی را که به سربازان حمله کردند طبق قانون ارتش محاکمه خواهد کرد اخبار نظامی

[ad_1]

تصمیم دولت در بحبوحه انتقادات فزاینده از اعلام قبلی آن مبنی بر محاکمه همه معترضان تحت قانون سختگیرانه اتخاذ شده است.

اسلام آباد، پاکستان – شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان می گوید افرادی که در جریان تظاهرات ضد دولتی در اوایل ماه جاری به املاک نظامی حمله کردند، بر اساس قانون ارتش این کشور تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

این کشور دارای سلاح هسته ای در جنوب آسیا پس از دستگیری چشمگیر عمران خان، نخست وزیر سابق، به اتهام فساد توسط دادگاهی در اسلام آباد پایتخت در 9 می شاهد اعتراضات مرگباری بوده است.

در حین بازداشت 48 ساعته خان، هواداران وی به خودروها و ساختمان های دولتی از جمله املاک نظامی نفوذ کرده و برخی از آنها را به آتش کشیدند. در این تظاهرات حداقل 10 نفر کشته و بیش از 4000 نفر دستگیر شدند.

دولت متعهد شده است که اعتراضات را با استفاده از قانون ظالمانه ارتش پاکستان، که به گفته کارشناسان و گروه های حقوق بشر، شهروندان را از یک محاکمه عادلانه محروم می کند، سرکوب کند.

در بحبوحه انتقادات فزاینده از تصمیم دولتش برای محاکمه همه معترضان تحت حکومت نظامی، شریف روز یکشنبه گفت افرادی که مظنون به حمله به اموال غیرنظامیان هستند بر اساس قوانین “ضد تروریسم” محاکمه خواهند شد.

ما تصمیماتی اتخاذ کرده‌ایم و توافق کرده‌ایم که غیرنظامیانی که در حمله به تأسیسات غیرنظامی دخیل بودند، بر اساس قانون ضد تروریسم تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.» آن معترضانی که به تأسیسات نظامی حمله کردند، ما آنها را تحت قوانین مربوطه ذکر شده در قانون اساسی تحت پیگرد قانونی قرار خواهیم داد.»

سازمان های جهانی حقوق بشر مانند دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل از دولت پاکستان خواسته اند به حقوق افرادی که در جریان اعتراضات دستگیر شده اند احترام بگذارد.

در همین حال، خان که ریاست حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) را بر عهده دارد، سرکوب دولت بر حزب خود و حامیان آن را محکوم کرد.

خان روز یکشنبه در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: “همه کاری برای از بین بردن دموکراسی ما انجام می شود.”

او به تلویزیون مستقر در ایالات متحده گفت: «تمام مدیران ارشد من در زندان هستند.» وی افزود که ممکن است روز سه شنبه نیز دستگیر شود.

من روز سه شنبه برای وثیقه به اسلام آباد می روم و ۸۰ درصد احتمال دارد که دستگیر شوم. این سیاستمدار 70 ساله گفت: هیچ حکومت قانونی وجود ندارد.

خان در آوریل سال گذشته پس از از دست دادن رای اعتماد در پارلمان از قدرت برکنار شد. از آن زمان، او برای برگزاری انتخابات زودهنگام ملی، که در غیر این صورت قرار است در اکتبر سال جاری برگزار شود، تلاش کرده است.

رئیس حزب تحریک انصاف بارها مدعی شده است که دولت با ارتش قدرتمند توطئه می کند تا او را از روند انتخابات دور نگه دارد.

“من نگران هستم که حتی در آن زمان نیز انتخاباتی برگزار نشود [in October] تا زمانی که آنها روشن نباشند، حزب من پیروز نخواهد شد.»

با این حال، خان افزود که او “هرگز مشکلی” با ارتش نداشته است. چگونه می توانید با رویارویی با ارتش خود پیروز شوید؟ او به سی ان ان گفت: این یک پیروزی بزرگ است.

[ad_2]