نشست اوپک +: آرا diss مخالف در “جعبه سیاه” اخبار ایران

[ad_1]

مذاکرات اوپک همیشه یک رقص تاکتیکی بوده است ، اما به نظر می رسد کار پاها ظریف تر از حد معمول است ، پس از نشست کارتل روز دوشنبه در مورد طولانی شدن کاهش تولید روغن برای سال آینده تصمیم گیری نشد.

انتظار می رود روز سه شنبه ، آخرین روز نشست دو روزه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش ، به رهبری روسیه ، گروهی معروف به اوپک + ، برای محکم کردن جرثقیل ها تماس رسمی گرفته شود.

اما قبل از جمع شدن اعضا ، نشانه های نارضایتی در اتحاد شکننده رو به رشد بود.

سامانتا گروس ، مدیر طرح انرژی و امنیت انرژی موسسه بروکینگ به الجزیره گفت: “اوپک همیشه یک جعبه بسیار سیاه بوده است.” “فکر می کنم آنها اینگونه دوست دارند. فکر می کنم این بخشی از بازی است. آنها از این به نفع خود استفاده می کنند و بنابراین تا فردا خود را درگیر راز و رمز و راز نگه می دارند. “

با این حال ، هیچ معمائی نیست که قیمت های نفت تحت فشار شدید امسال کاهش یافته است ، زیرا همه گیری ویروس کرونا باعث تقاضای جهانی نفت خام می شود.

پس از سقوط قیمت ها در اوایل سال جاری ، اتحادیه در ماه آوریل یک معامله تاریخی را برای کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) منعقد کرد – حدود هشت درصد از عرضه جهانی.

به عنوان بخشی از این معامله اولیه ، جرثقیل ها باید در ماه ژانویه بازگشایی شوند ، این گروه تولید هدف خود را 1.9 میلیون بشکه در روز افزایش داد.

اما پیش بینی این که این تماس انجام شده است اکنون بسیار منسوخ شده است.

موج جدیدی از عفونت های COVID-19 ، اروپا و ایالات متحده را فرا گرفته است ، منجر به محدودیت های بیشتر و محدودتر در تجارت شده است ، و بدتر شدن چشم انداز تقاضای نفت است. اگر OPEC + جرثقیل ها را شل کند ، همانطور که در ژانویه برنامه ریزی شده بود ، Rystad Energy تخمین می زند که تا ماه مه در بازارهای جهانی نفت مازاد جدید 200 میلیون بشکه وجود داشته باشد.

این یک ریاضی زشت برای بودجه های دولتی است که با ضربه مضاعف محدودیت های ویروس کرونا و افت قیمت نفت متزلزل شده است – این توضیح می دهد که چرا انتظار می رود این اتحاد تا سه ماهه اول سال 2021 کاهش تولید را گسترش دهد.

“این فقط در مورد چیز درست در مورد بازار نفت نیست. این برای هدف نهایی آنها درست است – اینکه بتوانند وظیفه خود را در قبال شهروندان خود حفظ کنند و بتوانند چراغهای کشور شما را روشن کنند. “

وزیر انرژی آلگریا ، که هم اکنون در حال چرخش اوپک است ، روز دوشنبه گفت که این کارتل برای تمدید کاهش 3 ماهه به توافق رسیده است. به گفته تحلیلگران ، این امر باعث افزایش قیمت موجود خواهد شد ، در حالی که تمدید شش ماهه به پاک شدن بیش از حد اشباع ذخیره سازی و افزایش قیمت ها به روشی معنی دار کمک می کند.

اما شیطان در جزئیات است. و پس از افزایش شدید اخبار مثبت در مورد واکسن ویروس کرونا ، هفته گذشته قیمت نفت تحت فشار قرار گرفت. معیار جهانی برنت برای تحویل در ژانویه 59 سنت کاهش یافت و به 47.59 بشکه رسید ، در حالی که معیار ایالات متحده برای وست تگزاس واسطه ای با 19 سنت کاهش به 45 دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید.

مخزن ذخیره روغن خط لوله انحصاری Transneft روسیه در بندر Ust-Luga ، بالتیک ، روسیه به تصویر کشیده شده است [File: Vladimir Soldatkin/Reuters]

خراب کننده ها ، بازیکنان و آزاد شدند

اوپک + همیشه اتحادی خاردار و تحت سلطه عربستان سعودی و روسیه بوده است. اما در آستانه نشست این هفته ، گزارش هایی مبنی بر عدم رضایت اعضای کوچکتر – به ویژه عراق ، قزاقستان و امارات متحده عربی (امارات) منتشر شد.

پس از اخبار بلومبرگ مبنی بر اینکه امارات متحده عربی ، سومین تولید کننده بزرگ اوپک ، به طور خصوصی از ماندن در اتحاد متعجب بود ، وزیر انرژی این کشور بار دیگر تعهد امارات را نسبت به این گروه تأیید کرد.

دیکسون به الجزیره گفت: “این اتحاد در معرض خطر فروپاشی است.” “اگر امارات متحده عربی اوپک را ترک کند ، آنها توانایی تولید خود را افزایش می دهند و می توانند آن را به 3.5 میلیون بشکه در روز بازگردانند.”

همچنین از عراق ، دومین تولید کننده بزرگ اوپک ، سر و صدایی می آید.

علی علوی معاون نخست وزیر هفته گذشته در یک کنفرانس مجازی گفت که او دیگر آماده پذیرش رویکرد “جهانی برای همه” اتحاد برای کاهش تولید نیست و خواستار گرفتن عناصری مانند درآمد سرانه و صندوق های ثروت حاکمیت شد. با توجه به پمپاژ قیمت برای هر یک از اعضای

هفته گذشته پس از گزارش بلومبرگ نیوز که بغداد خواستار پیش پرداخت حدود 2 میلیارد دلار برای محموله های خام شد ، عمق منازعات مالی در عراق بسیار کاهش یافت.

دیکسون می گوید عراق – و روسیه در این باره – ممکن است از اعضای بیش از سهمیه نرمش بیشتر برخوردار شوند.

وی گفت: “بخشی از استراتژی افزایش صدا آنها دریافت مجوز رایگان تولید بیش از حد است.” “همه فقط سعی می کنند بهترین کارها را انجام دهند.”

افق ، از جمله برج برج خلیفه ، به عنوان کشتی هایی است که در بندر رشید در دبی ، امارات متحده عربی پهلو می گیرند. [File: Ahmed Jadallah/Reuters]

عضو اوپک + قزاقستان همچنین گفت که می خواهد تولید را در سال جدید افزایش دهد.

دیکسون ادامه داد: “قزاقستان نیز مورد جالبی است زیرا آنها می توانند به راحتی توسط روسیه متزلزل شوند.” “دیدگاه جایگزین این است که روسیه می خواهد خارج شود [of the cuts] و آنها از قزاقستان خواستند که آتش سوزی را شروع کند ، اما من فکر نمی کنم که این احتمالی باشد “

در همین حال ، ایران و ونزوئلا به دلیل تأثیر مخرب تحریم های ایالات متحده و درگیری های سیاسی داخلی بر صنعت نفت خود ، از اخراج اوپک + معاف شده اند.

لیبی نیز آزاد شده است ، اگرچه این مسئله می تواند تغییر کند وقتی این کشور به دنبال توافق آتش بس مهم بین گروه های رقیب ، به سرعت تولید نفت را افزایش می دهد.



[ad_2]