نفت ممکن است پس از اخبار اوپک + روسیه با بالاترین قیمت از ماه مارس بسته شود

[ad_1]

اوپک و روسیه توافق کرده اند که از ژانویه به بعد ، تولید متوسط ​​500،000 بشکه در روز را افزایش دهند.

قیمت نفت در روز پنجشنبه در آستانه رسیدن به بالاترین حد خود از اوایل ماه مارس بود ، پس از آنكه منابع گفتند اوپك و روسیه با افزایش متوسط ​​تولید 500000 بشكه در روز (بشكه در روز) از ژانویه به بعد توافق كرده اند.

این افزایش به این معنی است که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و روسیه ، گروهی موسوم به + اوپک ، تولید خود را 7.2 میلیون بشکه در روز یا هفت درصد تقاضای جهانی از ژانویه تغییر می دهند. با کاهش فعلی 7.7 میلیون بشکه در روز.

با این حال ، تولیدکنندگان OPEC + نتوانستند برای یک سیاست گسترده تر و بلند مدت برای بقیه سال آینده سازش پیدا کنند.

معاملات آتی برنت با رشد 63 سنت یا 1.3 درصدی در ساعت 1:01 بعد از ظهر EST (6:01 بعد از ظهر EMT) به 48.88 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام ایالات متحده از غرب تگزاس (WTI) 49 سنت یا 1.1 درصد رشد کرد و به 45.77 دلار رسید.

این دو معیار را در سطحی قرار می دهد که بالاترین سطح خود را از 5 مارس ببندد – قبل از اینکه بیشتر کشورها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انسداد ایجاد کنند.

اوپك + روز پنجشنبه ملاقات كرد تا پس از انجام مذاكرات در اوایل این هفته ، نتیجه گیری در مورد چگونگی مقابله با تقاضای ضعیف نفت در میان موج جدیدی از عفونت های ویروس كرونا ، در مورد سیاست های سال 2021 انجام شود.

انتظار می رفت که اوپک + حداقل تا مارس 2021 ، کاهش نفت 7.7 میلیون بشکه در روز یا هشت درصد از منابع جهانی را کاهش دهد.

اما پس از امید به تأیید سریع واکسن های COVID-19 ، اواخر ماه نوامبر افزایش قیمت نفت را آغاز کرد – معاملات آتی برنت در نوامبر 27 درصد برنده شد – برخی از تولیدکنندگان لزوم سختگیری سیاست های نفت را زیر سوال بردند.

این قیمت های بالاتر در ماه نوامبر ، تولید کنندگان آمریکایی را مجبور به افزایش تولید برای سومین هفته متوالی در هفته گذشته برای اولین بار از ژوئن 2019 کرده و بر اساس داده های دولت به 11.1 میلیون بشکه در روز رسیده است.

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA در نیویورک ، گفت: “با افزایش تولید نفت ایالات متحده ، اوپك + نمی توانست به آمریكایی ها اجازه دهد سهم خود را در بازار بدست آورند.”

در عین حال حق بیمه Brent و WTI از ماه قبل در همان ماه سال 2022 به بالاترین ارزش خود از فوریه 2020 رسیده است ، که نشان دهنده عدم اطمینان قیمت در آینده است.

چهار منبع اوپک + گفتند که این گروه اکنون هر ماه برای تصمیم گیری در مورد سیاست های تولید بعد از ژانویه دیدار می کند و افزایش ماهانه بعید است بیش از 500000 بشکه در روز باشد.

جلسات ماهانه اوپک + تحرکات قیمت را بی ثبات تر کرده و پوشش تولیدکنندگان نفت آمریکا را پیچیده تر می کند.



[ad_2]