نهنگ قاتل در آخرین حادثه نهنگ قاتل در سواحل اسپانیا به قایق آسیب رساند | اخبار محیط زیست

[ad_1]

ده ها حادثه مربوط به گروه های نهنگ و قایق های قاتل تا کنون در سواحل اسپانیا و پرتغال در سال جاری گزارش شده است.

سازمان امداد و نجات دریایی محلی اعلام کرد که نهنگ های قاتل به یک قایق بادبانی در سواحل جنوبی اسپانیا آسیب جدی وارد کرده اند و به ده ها حمله نهنگ قاتل به کشتی ها که تاکنون در سواحل اسپانیا و پرتغال ثبت شده است، افزوده است.

به گفته گروه کاری آتلانتیک اورکا-GTOA که بر جمعیت زیرگونه اورکا ایبری نظارت می کند، این حادثه به دنبال حداقل 20 تعامل در این ماه در تنگه جبل الطارق بین کشتی های کوچک و اورکاها رخ داد.

در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه، گروهی از نهنگ‌های قاتل پس از برخورد به کشتی Mustique هنگام حرکت به سمت جبل الطارق، سکان را شکستند و بدنه آن را شکستند که باعث شد خدمه چهار نفره کشتی بادبانی برای کمک با مقامات اسپانیایی تماس بگیرند. سازمان امداد و نجات دریایی گفت.

سخنگوی این سازمان گفت که خدمات نجات یک کشتی واکنش سریع و یک هلیکوپتر حامل یک پمپ آبگیر را برای کمک به کشتی 20 متری با پرچم بریتانیا مستقر کرد.

Mustique برای تعمیر به بندر بارباته در استان کادیز اسپانیا کشیده شد.

این حادثه به دنبال حداقل 20 فعل و انفعال در این ماه در تنگه جبل الطارق بین کشتی های کوچک و شکارچیان اوج بسیار اجتماعی رخ داد. داده های GTOA نشان می دهد که در سال 2022، 207 تعامل گزارش شده است.

اگرچه آنها به عنوان نهنگ های قاتل شناخته می شوند، نهنگ های قاتل در حال انقراض بخشی از خانواده دلفین ها هستند. آنها می توانند تا 8 متر (26 فوت) اندازه داشته باشند و در بزرگسالی تا شش تن وزن داشته باشند.

اوایل این ماه، قایق بادبانی Alboran Champagne مورد حمله مشابه سه نهنگ قاتل در نیم مایل دریایی (کمتر از 1 کیلومتر) از Barbate قرار گرفت. کشتی را نمی‌توان یدک‌کش کرد زیرا کاملاً غرق شده بود و اجازه غرق شدن را داده بودند.

مطالعه‌ای که در سال 2021 در مورد تعاملات اورکا با کشتی‌ها در تنگه جبل‌الطارق منتشر شد، گفت که چندین اورکا در سال 2020 رفتار مخربی را نسبت به قایق‌ها از خود نشان دادند – اکثر آنها کشتی‌های بادبانی بودند، اما شامل قایق‌های ماهیگیری و قایق‌های موتوری نیز می‌شدند.

این گزارش با اشاره به اینکه 14 نهنگ قاتل انفرادی که بیشتر آنها نوجوان بودند شناسایی شدند که چنین رفتاری داشتند، گفت: «حیوانات با قایق‌ها برخورد کردند، برخورد کردند و واژگون شدند».

در این گزارش آمده است: «رفتار نهنگ‌های قاتل هنگام تعامل با قایق‌ها به عنوان تهاجمی شناسایی نشد.

ما هنوز مطمئن نیستیم که منشأ این تعاملات چیست، اما هنوز گمان می رود که این رفتار می تواند یک رفتار کنجکاو و بازیگوش باشد که می تواند خود القا شده باشد، یا از طرف دیگر می تواند رفتاری باشد که توسط یک حادثه نفرت انگیز ایجاد شده است. و بنابراین رفتار محافظتی،” در این گزارش آمده است.

دستورالعمل‌های صادر شده توسط وزارت حمل‌ونقل اسپانیا بیان می‌کند که وقتی کشتی‌ها متوجه هر گونه تغییر در رفتار اورکا می‌شوند – مانند تغییر ناگهانی جهت یا سرعت – باید در سریع‌ترین زمان ممکن منطقه را ترک کنند و از مزاحمت بیشتر حیوانات در طول مانور خودداری کنند.

این وزارتخانه افزود: هرگونه تعامل بین یک کشتی و یک نهنگ قاتل باید به مقامات گزارش شود.



[ad_2]