نوا اسکوشیا کانادا در میان آتش سوزی های “بی سابقه” درخواست کمک می کند | اخبار محیط زیست

[ad_1]

مقامات استان نوا اسکوشیا در شرق کانادا در حالی که آتش نشانان در حال مبارزه با آتش سوزی های جنگلی هستند که بیش از 16000 نفر را مجبور به ترک خانه هایشان کرده است، از خارج درخواست کمک کرده اند.

تیم هیوستون، نخست‌وزیر نوا اسکوشیا روز چهارشنبه گفت که دولت او از استان‌های دیگر، از جمله چندین بمب‌افکن آبی، کمک دریافت کرده و با مقامات ایالت‌های شمال شرقی تماس گرفته است تا منابع بیشتری را جستجو کند.

ده ها آتش نشان در حال مبارزه برای مهار دو آتش سوزی بزرگ و خارج از کنترل در نزدیکی مرکز استان هالیفاکس هستند. 14 آتش سوزی در سراسر این استان شعله ور است که باعث ایجاد آسمان مه آلود و نگرانی در بین ساکنان شده است.

«ما در استان دچار بحران هستیم. هوستون طی یک کنفرانس خبری گفت: و ما می‌خواهیم، ​​نیاز داریم، و از همه حمایت‌هایی که می‌توانیم استفاده خواهیم کرد.

منابع بی سابقه ای استفاده می شود زیرا این آتش سوزی ها بی سابقه هستند.

مقامات آتش نشانی در نوا اسکوشیا، محل زندگی بیش از یک میلیون نفر در سواحل اقیانوس اطلس کانادا، هشدار دادند که بادهای تند و رطوبت کم در روز چهارشنبه می تواند آتش سوزی تانتالون را که همچنان در حدود 30 کیلومتری (19 مایلی) به سمت غرب از هالیفاکس می سوزد، دامن بزند.

مقامات در بیانیه ای گفتند که مساحت آتش سوزی به حدود 837 هکتار (2068 جریب) رسیده است، در حالی که دو مورد دیگر در دریاچه بارینگتون و منطقه پوبنیکو نیز خارج از کنترل هستند.

شهرداری منطقه ای هالیفاکس گفت که آتش سوزی ها تا کنون بیش از 200 ساختمان – عمدتا خانه ها – را تخریب یا آسیب رسانده است و تقریباً مجبور شده است. 16500 نفر برای فرار اما گزارشی از تلفات در دست نیست.

مایک ساویج، شهردار هالیفاکس گفت: «مردم به طور قابل درک خسته، ناامید و ترسیده اند.

نخست‌وزیر هیوستون اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرد همه فعالیت‌ها در جنگل‌های نوا اسکوشیا از جمله پیاده‌روی، کمپینگ، ماهیگیری، شکار، استفاده از وسایل نقلیه خارج از جاده و قطع درختان ممنوع است. جریمه های تخلف در سراسر استان بدون سوزش همچنین به 18400 دلار (25000 دلار کانادا) افزایش یافت.

«به خاطر خدا، بسوزان. از پرتاب گوز به بیرون از شیشه ماشین خودداری کنید. فقط بس کن هوستون گفت: منابع ما در حال حاضر برای مبارزه با آتش سوزی های موجود بسیار کمیاب است.

مقامات گفتند که آتش‌سوزی‌های جنگلی همچنین باعث تخلیه حدود 400 خانه در استان نیوبرانزویک همسایه در آخر هفته شد.

نخست‌وزیر جاستین ترودو به خبرنگاران در اتاوا گفت: داستان‌ها و تصاویری که ما از نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک می‌بینیم دلخراش هستند.

“ما می دانیم که مردم به شدت و به شدت از آنچه در حال رخ دادن است ناراحت هستند. به‌عنوان یک دولت فدرال، ما آنجا هستیم، برای حمایت خواهیم بود.»

بسیاری از کارشناسان به تغییر اقلیم به عنوان عاملی اشاره کرده اند که شرایط آب و هوایی شدید مانند آتش سوزی جنگل ها، امواج گرما و طوفان های استوایی را در سراسر جهان بدتر کرده است.

استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا در غرب کانادا نیز با هوای گرم غیرقابل فصلی روبرو هستند که باعث آتش‌سوزی‌های متعدد جنگلی شده و تولید نفت و گاز در این منطقه را کاهش داده است. با این حال، بیشتر این آتش سوزی ها مهار شده است.

انتظار می‌رود که آتش‌سوزی‌های جنگلی هالیفاکس باعث کاهش کیفیت هوا در صدها کیلومتری جنوب، در بخش‌هایی از ساحل شرقی و غرب میانه ایالات متحده شود، زیرا دود در سراسر منطقه جاری می‌شود.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا (NWS) اعلام کرد با توجه به غلظت بالای آلاینده ها در پیش بینی، هشدارهای کیفیت هوا در شرق و غرب میشیگان، شمال اوهایو و بخش هایی از پنسیلوانیا، نیوجرسی و نیویورک اعمال می شود.



[ad_2]