نویسنده اسکاتلندی داگلاس استوارت برنده جایزه بوکر در انگلستان شد بریتانیای کبیر

[ad_1]

استوارت برنده جایزه معتبر ادبی شوگی بین شد.

داگلاس استوارت ، نویسنده اسکاتلندی ، به همراه شوگی باین ، داستان تلاطم پسری در هاردکور در دهه 1980 در گلاسگو ، برنده جایزه بوکر برای داستان شد.

استوارت روز پنجشنبه برای اولین رمان منتشر شده خود جایزه معتبر 50،000 پوندی (66،000 $) را از آن خود کرد.

وی تنها نویسنده انگلیسی در فهرست شش نامزد نهایی جایزه تحت سلطه ایالات متحده بود که برای رمان های انگلیسی زبان از سراسر جهان باز بود.

مارگارت باسبی ، رئیس هیئت منصفه ، گفت که شوگی بین باید یک کلاسیک باشد.

او آن را صمیمانه و فریبنده ، به چالش کشیدن اما امیدوار در بررسی رابطه پیچیده اما دوست داشتنی شوگی جوان بین مادر و پسر خواند.

برنده در یک مراسم زنده در لندن اعلام شد ، که شامل حضورهای دور از بین کامیلا ، دوشس کورنوال و رئیس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما بود.

داستان عاشقانه’

کتاب استوارت نشان دهنده تجربه بزرگ شدن او در مادری است که الکلی بود و در اثر اعتیاد درگذشت.

وی این کتاب را “داستان عاشقانه” توصیف کرد که نوع “عشق بی قید و شرط و اغلب آزمایش شده” را ممکن است در مورد والدین دارای معلولیت داشته باشد.

در یک سخنرانی احساسی ، 44 ساله که اکنون در نیویورک زندگی می کند ، گفت: مادرم هیجان زده خواهد شد ، کاملاً هیجان زده خواهد شد و فکر می کنم افتخار خواهد کرد.

او گفت که “عشق و درد زیادی دارد” و نوشتن کتاب “برای من فوق العاده شفابخش بود”.

وی همچنین با ادای احترام به زادگاه خود گفت: “بزرگ شدن در گلاسکو یکی از بزرگترین الهامات زندگی من است.”

پیش از اعلام این خبر ، شركت های سازنده انگلیسی از استوارت حمایت كردند تا جایزه بهترین اثر داستان انگلیسی را كه در انگلیس و ایرلند منتشر شده ، ادعا كند.

وی به عنوان برنده متنوع ترین لیست نهایی در تاریخ 5 ساله این جایزه انتخاب شد.

برگزیدگان نهایی شامل اولین رمان “قند سوخته” آوینی دوشی آمریکایی به همراه دیان کوک (“صحرای جدید”) و براندون تیلور (“زندگی واقعی”).

نویسنده زیمبابوه ای Tsitsi Dangarembga (این بدن غمناک) و آمریکایی اتیوپیایی Maaza Mengiste (پادشاه سایه) تنها نویسندگان مستقر در این لیست هستند.

این لیست توسط پنج قاضی از لیست طولانی 13 نفره نهایی تحت سلطه ایالات متحده ، که شامل هیلاری مانتل پیشکسوت بود ، گسترش یافت.

بوکر کار خود را آغاز کرد و از زمان آغاز آن در سال 1969 مورد جنجال قرار گرفت.

سال گذشته ، قضات با اعطای مشترک این کتاب قانونی به مارگارت اتوود ، نویسنده کانادایی و برناردین اواریستو ، نویسنده انگلیسی-نیجریه ای ، آن را پاره کردند.

در مراسم روز پنجشنبه ، اواریستو گفت که برنده شدن این جایزه “لحظه ای جادویی” است و “احساس می کنم به عنوان نویسنده به دنیا پرتاب شده ام.”

از برگزیدگان گذشته می توان به نویسندگان مشهوری از ایان مک ایوان و جولیان بارنز تا کازوئو ایشی گورو و ردی دویل اشاره کرد.

پاول بیتی اولین برنده آمریکایی شد که بوکر در برابر فشارها خم شد و درگیر نوشتن نویسندگانی از خارج از کشورهای مشترک المنافع انگلیس ، ایرلند و زیمبابوه در سال 2013 شد.



[ad_2]