نپال پیگردهای جنایی جنگی را بازداشت کرد: نپال

[ad_1]

این گروه حقوق بشر از دولت می خواهد که پرونده های حقوق بشر را در درگیری ادامه دهد و برای نقض فاحش حقوق ، عفو نکند.

دیده بان حقوق بشر روز جمعه گزارش داد ، مقامات نپال از پیگرد جنایات پلیس در زمان جنگ از درگیری بین شورشیان مائوئیست و این کشور که در سال 2006 پایان یافت و به فرهنگ مصونیت از مجازات کمک می کند ، جلوگیری کردند.

بیش از 16000 نفر در جنگ داخلی 10 ساله کشته و بیش از هزار نفر ناپدید شدند.

در دادگاه های مدنی فقط دو حکم جنایات جنگی صادر شده است که یکی مربوط به قتل یک نوجوان و دیگری مربوط به قتل یک روزنامه نگار است.

جنایات جنگی قرار بود توسط دو کمیسیون تأسیس شده در سال 2015 بررسی شود ، اما با وجود بیش از 65000 شکایت ، حتی یک پرونده را نیز حل نکرده اند.

در گزارش جدید در سالگرد 14 از توافقنامه صلح، گروه حقوق بشری مستقر در نیویورک از دولت نپال به حذف تمام محدودیت در پلیس و دادستان که آنها را از تحت پیگرد قانونی قرار حقوق بشر عصر جنگ جلوگیری و اصلاح قانون گذار. عدالت برای اطمینان از عدم عفو برای نقض فاحش حقوق بشر.

میناکشی گانگولی ، مدیر جنوب آسیا در دیده بان حقوق بشر ، گفت: “دولت نپال تعهد قاطع خود را برای مصونیت از مجازات ، دفاع از عاملان ادعایی به قیمت حقوق قربانیان و تضعیف حاکمیت قانون حفظ می کند.”

“به جای تأمین حقیقت و سازش ، از ساختارهای ضعیف عدالت انتقالی برای ایجاد تأخیر و بهانه برای جلوگیری از تحقیقات جنایی یا اصلاحات اساسی استفاده شده است.”

این گزارش با عنوان “بی تفاوتی نسبت به وظایف: مصونیت از مجازات جنایات ارتکابی در نپال” ، توسط گروه حقوق بشر نپال تدوین شده و پیشرفت 62 مورد قتل ، ناپدید شدن و شکنجه گروه ها را برای اولین بار در سال 2008 ثبت کرده است. .

آنها کمی به سمت مجازات حرکت کردند ، با پلیس و دادستان ها گفتند “دولت به آنها گفته است که این موارد با مکانیزم های عدالت انتقالی رسیدگی می شود”.

دادستان کل و وزیر حقوق سابق آگنی هارل گفت: “درست است که برخی از پرونده های مربوط به دوران درگیری در دادگاههای منظم برگزار شده است تا قربانیان بتوانند از طریق سازوکار عدالت انتقالی عدالت را دریافت کنند.”

“اما اگر فرآیند به طور نامحدود و بدون نتیجه تمدید شود ، گزینه های جایگزین قابل بررسی هستند.”

سایر مقامات دولتی برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

سومن ادیکاری ، پدرش توسط مائوئیست ها در سال 2002 ترور شد ، در این گزارش گفت که قربانیان و خانواده های آنها هنوز به دنبال حقیقت ، عدالت و جبران خسارت هستند.

وی گفت: “این برای قربانیانی که در انتظار عدالت هستند بسیار ناامیدکننده است.”

منتقدان می گویند که روند حقیقت و سازش نپال از همان ابتدا ضعیف طراحی شده و به دلیل کمبود بودجه و اراده سیاسی با مشکل روبرو شده است.

در سال 2015 ، دادگاه عالی نپال حکم داد که قوانینی که دولت برای رسیدگی به شکایات مربوط به دوران جنگ تصویب کرده است با نظارت بین المللی مطابقت ندارد. اما پنج سال تعمیرات هنوز انجام نشده است.



[ad_2]