نیکی ژاپن با ین ضعیف به بالاترین حد در 33 سال گذشته رسید، خوش بینی در ایالات متحده | بازارهای مالی

[ad_1]

پس از نهایی شدن توافق آمریکا برای افزایش سقف بدهی، بازار سهام ژاپن به بالاترین سطح خود از جولای 1990 رسید.

شاخص سهام نیکی ژاپن به دلیل خوش بینی نسبت به سقف بدهی آمریکا و کاهش ین به بالاترین سطح خود از ژوئیه 1990 رسید.

سهام شرکت‌های ژاپنی مرتبط با تراشه‌ها پس از افزایش سرخوشی هوش مصنوعی در وال استریت به عملکرد بهتر خود ادامه دادند.

شاخص Nikkei در 10 دقیقه ابتدایی معاملات روز دوشنبه به 31560.43 جهش کرد، هر چند که برای مشاهده این که شاخص در ظهر امروز با 1.32 درصد کاهش به 31325.84 رسید، افزایش یافت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت که توافق بودجه با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان را نهایی کرده است و این توافق آماده است تا برای رای گیری به کنگره برسد. اما این توافق با انتقاد جمهوری خواهان تندرو و دموکرات های مترقی مواجه شد.

ماکی ساوادا، استراتژیست شرکت Nomura Securities گفت: «این معامله انجام نشده است، بنابراین هنوز سطحی از ریسک وجود دارد، اما توافق اولیه نشان می‌دهد که ریسک‌ها در حال کاهش است و هر دو طرف متعهد هستند که از ورشکستگی فنی اجتناب کنند.

او گفت: “Nikei در روز دوشنبه از سد روانی 31500 عبور کرد، اما در نهایت این سطح بسیار سنگین بود.” این هفته، من انتظار دارم که Nikkei به طور پیوسته پیشرفت کند، اما با اصلاحات کوتاه مدت سرعت خود را آزمایش کند.

Topix گسترده تر به 2175.13 افزایش یافت، اما نتوانست به بالاترین سطح 33 سال گذشته یعنی 2188.66 نزدیک شود. وارد شکست 0.96 درصدی شد و به 2166.41 رسید.

وزن بالاتر نیکی به سهام صادرکنندگان منجر به افزایش بیشتر شد زیرا ین برای اولین بار در شش ماه گذشته به آستانه 141 دلار سقوط کرد. ارز ضعیف تر، ارزش درآمدهای خارج از کشور را افزایش می دهد.

هوندا موتور 1.86 درصد و سوبارو 1.78 درصد رشد کردند.

بهترین عملکرد مشترک Nikkei Advantest بود، سازنده تجهیزات تست تراشه که Nvidia Corp NVDA.O را در میان مشتریان خود به حساب می آورد.

سهام Advantest تا 6.9 درصد جهش کرد و به بالاترین حد خود رسید، اگرچه با افزایش 4.18 درصدی وارد بازار شد و با نیکون و سرمایه‌گذار استارت‌آپ گروه سافت‌بانک برابری کرد.

از 225 مؤلفه نیکی، 193 مؤلفه افزایش، 27 مؤلفه کاهش و پنج مؤلفه بدون تغییر باقی ماندند.

[ad_2]