هندوراس از ایالات متحده می خواهد TPS را برای شهروندان پس از طوفان گسترش دهد ایالات متحده

[ad_1]

حدود 80،000 هندورانی در ایالات متحده دارای وضعیت محافظت موقتی هستند که مانع از اخراج آنها می شود.

هندوراس روز جمعه از ایالات متحده خواست تا برای جلوگیری از ویرانی دو طوفان اخیر که به آمریکای مرکزی برخورد کرد ، هزاران نفر از شهروندان خود را برای جلوگیری از مهاجرت موقت گسترش دهد.

کمی بیشتر از 80،000 هندورانی دارای وضعیت حفاظت موقت (TPS) در ایالات متحده هستند ، سرویس تحقیقات کنگره در گزارشی در ماه اکتبر اعلام کرد که مانع خروج آنها از کشور می شود و به آنها اجازه کار قانونی می دهد.

اکنون بیش از یک میلیون هندورایی ، چه با وضعیت مهاجرت قانونی و چه بدون آن ، در ایالات متحده زندگی می کنند و سالانه 5 میلیارد دلار به خانه خود می فرستند که منبع اصلی حمایت از اقتصاد هندوراس است.

روز جمعه ، لیساندرو روزالس ، وزیر امور خارجه هندوراس در بیانیه ای گفت كه این كشور از دولت آمریكا برنامه “TPS جدید” درخواست كرده است و افزود كه واشنگتن این درخواست را تجزیه و تحلیل می كند.

حفاظت فعلی TPS برای هندوراس در تاریخ 4 ژانویه منقضی می شود.

“وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور [Honduras] نه تنها تحت تأثیر همه گیری ، بلکه به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد [hurricanes] روزالس گفت: اتا و یوتا.

“این ما را مجبور می کند که به دنبال پادمان هایی برای همشهریانمان در ایالات متحده باشیم.”

امدادگران در پی توفان یوتا در لا لیما ، هندوراس ، در تاریخ 18 نوامبر از یک دشت سیل عبور کردند [Delmer Martinez/AP]

به گفته آژانس مدیریت بلایای این کشور ، COPECO ، اتا و یوتا در ماه نوامبر هنگامی که در هندوراس حمله کردند ، به زیرساخت ها ، ساختمانها و محصولات کشاورزی آسیب زیادی وارد کردند و حدود 100 نفر را به کام مرگ کشاندند.

درخواست دولت هندوراس پس از لغو حکم مقدماتی دادگاه استیناف ایالات متحده در ماه سپتامبر صادر شد که مانع از تعلیق حفاظت TPS برای افراد السالوادور ، نیکاراگوئه ، هائیتی و سودان توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ شد.

TPS از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور در سال 2017 هدف دولت ضد مهاجرتی ترامپ بوده است.

براساس سرویس تحقیقات کنگره ، بیش از 400000 نفر از 10 کشور توسط TPS محافظت می شوند ، از جمله حدود 250،000 از السالوادور.

هندورانی ها می توانند پس از حمله طوفان میچ در آمریکای مرکزی در سال 1998 ، برای حفاظت از TPS اقدام کنند.

روزالس این درخواست را به سرپرست وزارت امنیت داخلی ایالات متحده چاد وولف در واشنگتن ارائه داد ، جایی که وی روز پنجشنبه با خوان اورلاندو هرناندز رئیس جمهور هندوراس دیدار می کند.

هیئت هندوراس در تلاش است تا کمک های ایالات متحده را برای کاهش ویرانی های ناشی از طوفان های ماه گذشته ارائه دهد.

واشنگتن در مورد درخواست برنامه جدید TPS هیچ پاسخی فوری نداد.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن از 20 ژانویه روی کار خواهد آمد و انتظار می رود برخی از سیاست های سختگیرانه ترامپ درباره مهاجرت را کاهش دهد.



[ad_2]