هند در مبارزه با مالاریا “دستاوردهای چشمگیری” کسب می کند: WHO | هند

[ad_1]

بر اساس گزارش WHO ، هند طی دو سال گذشته 18 و 20 درصد کاهش موارد و مرگ و میر داشته است.

بین دهلی نو ، هند و هند – طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، هند در زمینه مبارزه با مالاریا “دستاوردهای چشمگیری” به دست آورده است ، زیرا تعداد موارد و مرگ ناشی از بیماری های منتقله از پشه در این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

WHO روز دوشنبه در آخرین گزارش مالاریا اعلام کرد ، تعداد موارد مالاریا در هند از تقریباً 20 میلیون نفر در سال 2000 به 5.6 میلیون نفر در سال 2019 کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است: “هند همچنان سود قابل ملاحظه ای داشته است ، در دو سال گذشته به ترتیب 18 و 20 درصد در مرگ و میر کاهش یافته است.”

دکتر سانجایف سینگ گایکواد ، مدیر مالاریا دیگر در هند ، به الجزیره گفت: “پیشرفت هند علیه مالاریا به عنوان یک داستان موفقیت برجسته است و مسئول پیشرفت فوق العاده در منطقه جنوب شرقی آسیا است.”

طی سه سال گذشته … پیشرفت چشمگیری با کاهش 21 درصدی موارد مالاریا در سال 2019 در مقایسه با 2018 بوده است … بیشترین افت در موارد در سراسر منطقه.

دکتر سانجیف سینگ گایکواد ، مدیر مالاریا دیگر ، هند

“در دو دهه گذشته – در دوره 2000-2019 – هند تقریبا 78 درصد کاهش در موارد مالاریا داشته است. به طور خاص ، طی سه سال گذشته ، پیشرفت قابل توجهی با کاهش 21 درصدی موارد مالاریا در سال 2019 نسبت به 2018 ، بیشترین کاهش در موارد در سراسر منطقه بوده است. “

دکتر ساندرا آلبرت ، مدیر انستیتوی بهداشت عمومی هند (IIPH) ، مستقر در شهر شمال شرقی شیلونگ ، به الجزیره گفت: “موارد مالاریا به طرز چشمگیری کاهش یافته و اکنون به برخی مناطق تپه ای محدود شده است. بیشتر مناطق موفق به کاهش آن (مالاریا) تقریباً به صفر شده اند. “

دکتر گایکواد گفت که تنوع زیست محیطی و چالش های لجستیکی چالش های اصلی در مقابله با مالاریا هستند.

“در حالی که نزدیک به یک میلیارد نفر در هند در مناطق بومی با مالاریا زندگی می کنند ، حدود 80 درصد موارد مالاریا تنها توسط 20 درصد از جمعیت ساکن در مناطق صعب العبور این کشور در جنگل ها ، قبایل و کوهپایه ها گزارش شده است. وی به الجزیره گفت: “مردم در این مکان ها از پیشگیری از بیماری و دسترسی به مراقبت های بهداشتی آگاهی کمی دارند.”

مبارزه با مالاریا در سراسر جهان متوقف شده است

با وجود پیشرفت ، هند همچنان یکی از بزرگترین اهدا کنندگان مالاریا است – تنها اهدا کننده خارج از آفریقا.

WHO گفته است که پیشرفت در از بین بردن مالاریا در سراسر جهان در سال های اخیر متوقف شده است.

در این گزارش آمده است که تعداد کل موارد مالاریا 229 میلیون نفر است که برآورد سالانه تقریباً بدون تغییر در چهار سال گذشته بوده است.

با این حال ، حداقل 21 کشور در دو دهه گذشته مالاریا را از بین برده اند و 10 کشور به طور رسمی توسط آژانس بهداشت سازمان ملل بدون مالاریا تصویب شده اند.

ابتکار HBHI

از سال 2018 ، هند بخشی از طرح High Impact High Impact (HBHI) است که شامل 10 کشور آفریقایی و همچنین هند است که توسط WHO و سایر شرکای جهانی برای مقابله با مالاریا راه اندازی شده است. این 11 کشور تقریباً 70 درصد موارد مالاریا را در سراسر جهان تشکیل می دهند.

HBHI با استراتژی چهار بخشی شامل افزایش اراده سیاسی در سطح ملی و جهانی برای کاهش مرگ و میر ناشی از مالاریا ، به این کشورها کمک می کند تا میزان مالاریا را کاهش دهند.

در این دو سال ، کشورهای HBHI از “رویکرد جهانی” برای کنترل مالاریا دور شده اند – در عوض پاسخ های شخصی را بر اساس داده ها و اطلاعات محلی انتخاب کرده اند.

وی افزود: “اگرچه اندازه گیری تأثیر رویکرد HBHI خیلی زود است ، اما این گزارش نشان داد که مرگ در 11 کشور بین 263000 به 226،000 بین 2018 و 2019 کاهش یافته است.”

در سال 2015 ، نارندرا مودی نخست وزیر هند قول داد که این کشور تا سال 2030 بیماری منتقله از طریق ریشه کن کند.

در فوریه 2016 ، وزیر بهداشت وقت هند ، پراكاش نادا ، هنگام راه اندازی چارچوب ملی ریشه کن سازی مالاریا (2016-2030) ، اظهار داشت که 70٪ موارد مالاریا و 69٪ مرگ مالاریا در میان جنوب شرقی آسیا در هند اتفاق می افتد.

در چند سال گذشته اقدامات هند علیه بیماری منتقله از پشه نتایج قابل توجهی به همراه داشته است.

در سال 2017 ، موارد مالاریا در هند 24٪ کاهش یافت و به دنبال آن 28٪ در سال 2018 کاهش یافت.



[ad_2]