هند 43 برنامه را در موج جدید تحریم های وب علیه چین ممنوع می کند اخبار آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

وزارت فنی این کشور گفت که کاربردهایی که اکثراً چینی هستند “حاکمیت و یکپارچگی هند را تهدید می کند.”

در روز سه شنبه ، هند 43 برنامه کاربردی تلفن همراه ، از جمله برنامه تجارت الکترونیکی Alibaba Group Holding Ltd Aliexpress ، را در موج جدیدی از تحریم های وب با هدف هدف قرار دادن چین که با آن درگیر یک ماهه رویارویی در سایت مرزی هیمالیا است ، ممنوع کرد.

در بیانیه وزارت فناوری فدرال آمده است که 43 برنامه کاربردی که اکثراً منشا چینی دارند و شامل چندین برنامه دوستیابی است ، “حاکمیت و یکپارچگی هند را تهدید می کند.”

هند پیش از این بیش از 170 برنامه را ممنوع اعلام کرده و گفته است كه اطلاعات كاربران را جمع آوری و به اشتراک می گذارد ، كه این امر می تواند تهدیدی برای این كشور باشد.

این اقدام که توسط وزیر فناوری هند به عنوان “حمله دیجیتالی” توصیف شد ، پس از کشته شدن 20 سرباز هندی در تیراندازی با نیروهای چینی در یک محل مناقشه مرزی هیمالیا در ماه ژوئن آغاز شد.

Aliexpress یک بازیگر اصلی در بازار تجارت الکترونیکی در هند نیست ، که توسط Flipkart شرکت Walmart Inc و بخش محلی Amazon.com اداره می شود. با این حال ، این خودرو مورد علاقه برخی از علاقه مندان به موتور سیکلت و فروشندگان کوچک است که از آن برای تحویل کالاهای ارزان قیمت استفاده می کنند.

این اقدام مانع دیگری برای غول چینی علی بابا است که بزرگترین سرمایه گذار در شرکت فن آوری خوب هند Paytm است و همچنین از مواد غذایی آنلاین BigBasket پشتیبانی می کند.

شرکت تابعه UC Web اوایل امسال پس از آنکه دهلی نو 59 برنامه تلفن همراه با منشا Chinese چینی را که شامل مرورگر وب UC و دو محصول دیگر است ، کارمندان خود را در هند اخراج کرد.

رویترز پیش از این گزارش داد ، غول فناوری چینی نیز مجبور شد برنامه های خود را برای سرمایه گذاری در شرکت های هندی ادامه دهد ، پس از تنش های مرزی بین دو کشور مسلح هسته ای.

ممنوعیت های کاربردی متعدد در هند ، بلندپروازی های تیتان های فناوری چینی مانند Bytedance و Tencent در این کشور جنوب آسیا را که سعی در کاهش تأثیر پکن در اقتصاد پررونق اینترنت خود دارد ، متزلزل کرده است.



[ad_2]