هیئت داوران ایالات متحده پیروزی تسلا بر ویژگی Autopilot | اخبار کسب و کار و اقتصاد

[ad_1]

هیئت منصفه دادگاه ایالتی کالیفرنیا به شرکت تسلا پیروز شد و متوجه شد که ویژگی Autopilot این خودروساز در آنچه به نظر می‌رسد اولین آزمایش مربوط به تصادف مربوط به نرم‌افزار رانندگی نیمه خودکار است، با خیال راحت عمل نکرده است.

این حکم می‌تواند یک پیروزی مهم برای تسلا باشد زیرا تسلا خودکار و سیستم پیشرفته‌تر «خودرانی کامل (FSD)» را آزمایش و راه‌اندازی می‌کند، که مدیر عامل شرکت ایلان ماسک آن را برای آینده شرکتش بسیار مهم معرفی کرده است، اما قوانین و مقررات را به همراه داشته است. کنترل قانونی

جاستین هسو، ساکن لس آنجلس، در سال 2020 از سازنده خودروهای الکتریکی شکایت کرد و گفت تسلا مدل S او در حین کار با خلبان خودکار به داخل ماشین چرخید و کیسه هوا آنقدر باز شد که فک شاکی را شکست، دندان‌هایش را شکست و به اعصاب او آسیب رساند. صورت”.

این سازمان ادعا می کند که نقص طراحی در خلبان خودکار و کیسه هوا وجود دارد و بیش از 3 میلیون دلار خسارت برای نقص های ادعا شده و سایر ادعاها درخواست کرده است.

تسلا مسئولیت این حادثه را در سال 2019 رد کرد. یک دادخواست می گوید که Hsu از Autopilot در خیابان های شهر استفاده کرده است، حتی اگر دفترچه راهنمای مالک تسلا در مورد این کار هشدار داده باشد.

در جریان محاکمه در دادگاه عالی لس آنجلس در روز جمعه، هیئت منصفه به Hsu غرامت صفر داد. همچنین متوجه شد که ایربگ به طور ایمن کار نمی کند و تسلا عمداً حقایق را برای آن فاش نکرده است.

پس از اینکه هیئت منصفه رای خود را صادر کرد، هسو در بیرون از دادگاه گریه کرد.

یکی از وکلای هسو، دونالد اسلاویک، گفت که از نتیجه کار ناامید شده اند و از خدمات هیئت منصفه قدردانی می کنند. مایکل کری، وکیل تسلا از اظهار نظر خودداری کرد.

تسلا سیستم کمک راننده خود را Autopilot یا FSD می‌نامد، اما می‌گوید که این ویژگی خودروها را خودمختار نمی‌کند و رانندگان انسانی باید «در هر لحظه آماده باشند تا کنترل را به دست گیرند».

این سازنده خودروهای الکتریکی در سال 2015 Autopilot را معرفی کرد و اولین تصادف مرگبار در ایالات متحده در سال 2016 گزارش شد، اما این پرونده هرگز به دادگاه نرفت.

لحظه ای حساس برای تسلا

محاکمه هسو در سه هفته گذشته در دادگاه عالی لس آنجلس آشکار شد و شامل شهادت سه مهندس تسلا بود.

این در زمان حساسی برای این شرکت رخ داد، زیرا این شرکت برای یک سری آزمایشات دیگر که از امسال شروع می شود، شامل سیستم رانندگی نیمه خودکار است، که ماسک ادعا می کند ایمن تر از رانندگان انسانی است، آماده می شود.

کارشناسان می گویند در حالی که نتیجه محاکمه از نظر قانونی در سایر موارد الزام آور نیست، اما به عنوان یک مورد آزمایشی در نظر گرفته می شود زیرا به عنوان زنگ خطری برای کمک به وکلای تسلا و سایر شاکیان برای اصلاح استراتژی های خود عمل می کند.

کاساندرا برک رابرتسون، استاد دانشکده حقوق دانشگاه کیس وسترن رزرو که مسئولیت خودروهای خودران را مورد مطالعه قرار داده است، گفت که موارد اولیه “نشان دهنده چگونگی انجام پرونده های بعدی است.”

تسلا همچنین توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها به دلیل ادعاهای خود در مورد قابلیت های خودران این فناوری و ایمنی تحت بررسی است.

سوال اصلی در موارد Autopilot این بود که چه کسی مسئول تصادف در حالی که ماشین در حالت Autopilot کمک راننده بود – راننده انسان، ماشین یا هر دو؟ دعوای هسو مدعی است که تسلا آنقدر ناگهانی به حاشیه اصابت کرد که با وجود اینکه دستانش روی چرخ بود و هوشیار بود، فرصتی برای اجتناب از آن نداشت.

خبرگزاری رویترز قبلاً گزارش داده بود که ویدئویی در سال 2016 که توسط تسلا برای ترویج فناوری خودران خود استفاده شده بود، در واقع برای نشان دادن قابلیت‌هایی – مانند توقف در چراغ قرمز و شتاب گرفتن در چراغ سبز – که این سیستم بر اساس گواهی‌های دریافتی از آن‌ها نداشت، نمایش داده شد. یک مهندس ارشد

جزئیات این ویدئو از شهادت یکی از مدیران تسلا در پرونده دیگری است.

آن مدیر اجرایی، آشوک الوسوامی، مدیر نرم افزار Autopilot در تسلا، هفته گذشته در دادگاه هسو در مورد این ویدئو شهادت داد.

[ad_2]