واکسن COVID-19 Moderna در 500 کلمه آمریکا و کانادا

[ad_1]

شرکت دارویی آمریکایی Moderna داده های اولیه را نشان داد که بر اساس آن واکسن COVID-19 94.5٪ موثر است.

شرکت دارویی آمریکایی Moderna با اعلام تجزیه و تحلیل های اولیه که نشان می دهد واکسن COVID-19 آن 94.5٪ موثر است ، امیدها را در مبارزه جهانی با ویروس کرونا افزایش داده است.

نتیجه آزمایش بالینی در مقیاس بزرگ در همان لیگ تولیدکنندگان دارو Pfizer و BioNTech است که هفته گذشته اعلام کردند واکسن تولید مشترک آنها 90٪ در پیشگیری از بیماری موثر است.

از آنجا که تلاش برای کنترل این بیماری انجام شده است ، که باعث کشته شدن بیش از 1.31 میلیون نفر و از بین بردن معیشت آنها در سراسر جهان شده است ، در اینجا آنچه شما باید در مورد واکسن امیدوار کننده بدانید آورده شده است.

چه چیزی اعلام می شود؟

طبق داده های اولیه مطالعه در حال انجام شرکت ، مدرنا گفت واکسن وی 94.5 درصد موثر است.

دکتر استفان هوگ ، رئیس مدرنا ، از “مرحله بسیار مهم” استقبال کرد ، اما گفت که وجود نتایج مشابه از دو شرکت مختلف اطمینان بخش ترین است.

“مدرنا به تنهایی این مشکل را حل نمی کند. هوگه به ​​آسوشیتدپرس گفت: “بسیاری از واکسن ها برای تأمین تقاضای جهانی مورد نیاز خواهند بود.”

مدرنا ماه گذشته گفت که اطمینان دارد می تواند در دسامبر تصویب فوری واکسن خود را از مقامات ایالات متحده دریافت کند.

با این حال ، اگر سازمان غذا و دارو اجازه استفاده اضطراری از متقاضیان Moderna یا Pfizer را بدهد ، قبل از پایان سال منابع محدودی وجود خواهد داشت. هر دو از مردم می خواهند هر چند هفته دوبار شلیک کنند.

Moderna انتظار دارد تا پایان سال 2020 حدود 20 میلیون دوز برای ایالات متحده داشته باشد.

چگونه کار می کند؟

واکسن Moderna که با انستیتوی ملی بهداشت ایجاد شده است ، در حال مطالعه بر روی 30،000 داوطلب است که واکسیناسیون واقعی یا تزریق واکسن انجام داده اند.

اولین تجزیه و تحلیل وی بر اساس 95 مورد COVID-19 بود که 90 مورد از آنها دارونما دریافت کردند و پنج مورد نیز واکسن دریافت کردند. 11 مورد شدید در گروه دارونما وجود داشت و هیچ یک از کسانی که واکسن دریافت نکردند.

این 95 مورد شامل 15 بزرگسال 65 سال به بالا و 20 شرکت کننده از جوامع مختلف بود ، از جمله 12 نفر که خود را اسپانیایی ، چهار آمریکایی سیاه پوست ، سه آمریکایی آسیایی تبار و یک نفر چند نژاد معرفی کردند.

عوارض جانبی اصلی خستگی ، دردهای عضلانی و درد در محل تزریق بعد از دوز دوم واکسن با سرعتی بود که هوگه آن را بیشتر از واکسن آنفولانزا توصیف کرد ، اما هم تراز با واکسن زونا.

هم عکس های Moderna و هم نامزد Pfizer-BioNTech واکسن هایی به اصطلاح mRNA هستند که یک فناوری جدید است. آنها با ویروس کرونا ساخته نشده اند ، این بدان معناست که هیچ کسی نمی تواند آن را از عکس ها بگیرد. در عوض ، واکسن حاوی یک کد ژنتیکی است که سیستم ایمنی بدن را برای شناسایی پروتئین اضافه شده در سطح ویروس آموزش می دهد.

بعدش چی؟

Moderna که در سال 2018 به معرض دید عموم درآمد ، نزدیک به 1 میلیارد دلار بودجه تحقیق و توسعه از دولت ایالات متحده دریافت کرد و یک قرارداد 1.5 میلیارد دلاری برای ارائه 100 میلیون دوز دارد.

دولت آمریكا ظرفیت 400 میلیون دوز دیگر را دارد و Moderna همچنین با سایر كشورها معاملات عرضه دارد.

هر دو عکس Moderna و Pfizer یخ زده اند ، اما در دماهای مختلف. مدرنا گفت که با ذوب شدن ، دوزهای آن در یخچال بیشتر از آنچه تصور می شد ، تا 30 روز ادامه می یابد.



[ad_2]