وعده های آب و هوایی از آسیا یک سیگنال “بسیار مهم” ارسال می کنند: چین

[ad_1]

رئیس اقلیم گفت: وعده های چین ، ژاپن و کره جنوبی برای کاهش صفر انتشار کربن از نشانه های مهم رهبری در مبارزه با تغییرات آب و هوا است.

رئیس اقلیم سازمان ملل گفت: وعده های چین ، ژاپن و کره جنوبی برای کاهش صفر انتشار کربن نشانه های “بسیار مهم” رهبری در احیای تلاش های جهانی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

پاتریشیا اسپینوسا ، دبیر اجرایی کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد برای تغییرات آب و هوایی (UNFCCC) ، از اعلامیه های ژاپن و کره جنوبی در این هفته مبنی بر تمرکز آنها بر خنثی سازی کربن تا سال 2050 و وعده چین برای رسیدن به هدف تا ماه سپتامبر استقبال کرد. 2060

اسپینوسا گفت: “این سیگنال های تعهدات بسیار قوی از کشورهایی که بسیار مهم هستند و تأثیر واقعی بر تولید گازهای گلخانه ای دارند بسیار مهم هستند.”

“و همچنین بسیار مهم است که درک کنیم آنها در زمانی می آیند که ما به چنین نوع رهبری نیاز داریم.”

دیپلمات ها از سال 2020 شروع کردند به این امید که سال مهمی در اجرای توافق نامه جهانی کاهش تغییرات آب و هوایی باشد که در پاریس در سال 2015 حاصل شد.

اما بیماری همه گیر COVID-19 این برنامه ها را بهم ریخت و مقامات را مجبور کرد کنفرانس بزرگ آب و هوایی را که در ماه نوامبر در گلاسگو برنامه ریزی شده بود به تعویق بیندازند.

“آینده برای بشریت”

دیپلماسی اقلیمی تحت الشعاع اقدام دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در سال گذشته برای خروج ایالات متحده از توافق پاریس قرار گرفت.

این تصمیم از یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 3 نوامبر ، اولین تاریخی که کشور می تواند به دلیل نحوه طراحی پیمان ترک کند ، اجرا می شود.

جو بایدن ، نامزد دموکرات ریاست جمهوری ، متعهد شده است که در صورت پیروزی ، ایالات متحده را به توافق پاریس بازگرداند.

اسپینوسا گفت که وعده های صفر خالص آسیا امید به کشورهای بیشتری را برای اقدام آب و هوایی جسورانه افزایش داده است.

وی گفت: “این واقعاً سهم مهمی در انطباق جامعه جهانی با توافقنامه پاریس دارد.”

“و این به معنای آینده بشریت در این کره خاکی است.”



[ad_2]