ولیعهد کویت از انتخابات جدید خبر داد | اخبار سیاسی

[ad_1]

ولیعهد می گوید پارلمانی که اخیراً تشکیل شده است منحل خواهد شد و انتخابات در ماه های آینده برگزار خواهد شد.

رسانه های دولتی گزارش دادند، ولیعهد کویت گفت که پارلمان که ماه گذشته بر اساس حکم دادگاه قانون اساسی احیا شده بود، منحل خواهد شد و انتخابات پارلمانی جدید در ماه های آینده برگزار خواهد شد.

ولیعهد شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح روز دوشنبه گفت: «ما تصمیم گرفتیم مجلس ملی 2020 را که توسط دادگاه قانون اساسی احیا شد، منحل کنیم و در ماه‌های آینده انتخابات عمومی را برگزار خواهیم کرد». در خطابی از طرف امیر حاکم که اکثر وظایف خود را به او محول کرده بود.

کشور عرب خلیج فارس، عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، با اختلافات طولانی بین دولت و پارلمان منتخب دست و پنجه نرم می کند که اصلاحات مالی را با مشکل مواجه کرده است.

پارلمان سال گذشته در تلاش برای پایان دادن به خصومت ها منحل شد و انتخابات زودهنگام در سپتامبر برگزار شد که مخالفان پیروز شدند. در ماه مارس، دادگاه قانون اساسی انتخابات را باطل کرد و مجلس قبلی را به کار خود بازگرداند.

ولیعهد گفت که “اراده مردم” مستلزم برگزاری انتخابات جدید است که “با برخی اصلاحات قانونی و سیاسی همراه خواهد بود تا کشور را به مرحله جدیدی از نظم و ارجاعات قانونی برساند.” او اصلاحات خاصی را مشخص نکرد.

کویت احزاب سیاسی را ممنوع می کند، اما به قوه مقننه خود نفوذ بیشتری نسبت به نهادهای مشابه در سایر پادشاهی های خلیج فارس داده است و ثبات سیاسی به طور سنتی به همکاری بین دولت و پارلمان بستگی دارد.

متحد ایالات متحده دارای ترازنامه های مالی و خارجی قوی است، اما درگیری های داخلی و بن بست داخلی مانع از سرمایه گذاری و اصلاحات با هدف کاهش وابستگی شدید این کشور به درآمد نفت شده است.

نخست وزیر شیخ احمد نواف الصباح، پسر امیر، در ژانویه به دلیل اصطکاک با پارلمان منتخب سال گذشته، از دولت خود استعفا داد. او در ماه مارس به نخست وزیری تغییر نام داد و کابینه جدید این ماه معرفی شد.

روابط بین نخست وزیر و رئیس پارلمان بازسازی شده که در سال 2020 انتخاب شد، تیره شده است.

[ad_2]