پادشاه تایلند عذرخواهی می کند ، ده ها هزار زندان را عفو می کند تایلند

[ad_1]

دست کم 30،000 مورد عفو قرار می گیرند و 200،000 نفر دیگر به دلیل جشن روز تولد پادشاه فقید بومیبول آدولیادژ در روز شنبه ، زندان حبس کوتاه تری خواهند داشت.

حداقل 30،000 زندانی در تایلند مورد عفو قرار گرفتند و به دنبال حکم سلطنتی که در آستانه تولد پادشاه فقید بومیبول ادولیادج صادر شد ، 200،000 نفر دیگر مجازات آنها کاهش می یابد.

روزنامه سلطنتی روز جمعه گزارش داد كه پادشاه فعلی ، ماها واجیرالونگ كورن ، به مناسبت روز شنبه تولد پدرش ، بخشش و عفو در سراسر كشور صادر كرده است.

به گزارش بانکوک پست ، روزنامه نگار Sorayut Sutasanachinda ، رهبر اعتراضات پیراهن قرمز Natavut Saicated و وزیر تجارت سابق Bunsung Teriyapirom از جمله کسانی هستند که مجازات آنها تخفیف می یابد.

ثریاوت در اوایل سال جاری میلادی و پس از گزارش عدم همکاری غیرضروری همکار وی از تبلیغات تلویزیونی در جریان برنامه خبری خود در اوایل دهه 2000 ، به هشت سال زندان محکوم شد.

در همین حال ، ناتاووت به دلیل فعالیتهای سیاسی خود در حمایت از نخست وزیران سابق تاكسین و خواهرش اینگلوك شیناواترا به زندان افتاد.

با این حال ، ناتاتوت می تواند پس از آزادی پیش بینی شده قبل از پایان سال به دلیل اتهامات دیگری که علیه او وجود دارد به زندان بازگردد.

بونسونگ ، وزیر تجارت سابق ، به دلیل مشارکت در یک ناهنجاری ادعایی در تجارت برنج در دوره یینگلاک ، 48 سال دریافت کرد.

به گفته اداره پست ، وزارت تعزیرات در حال حاضر 247 هزار و 557 محكوم علیه دارد كه شرایط كاهش مجازات كل 344161 زندانی را دارند.

ماها واجیرالونگ کورن پادشاه تایلند و ملکه سوتیدا نوامبر گذشته در کاخ بزرگ در بانکوک به سلطنت طلبان خوش آمد گفتند [File: Athit Perawongmetha/Reuters]

از زمان به سلطنت رسیدن در تایلند ، پادشاه Maha Vajiralongkorn با چالش بی سابقه ای در برابر حکومت خود روبرو شده است ، به طوری که صدها هزار معترض خواستار اصلاح سلطنت و کنار گذاشتن کنترل دولت پادشاهی هستند.

پس از یک سری اعتراضات که خواستار استعفای نخست وزیر پرایوت چان اوچا شد ، پلیس از رهبران فعال خواست که به اتهام توهین به سلطنت مواجه شوند.

برای اولین بار ، چنین اتهاماتی تحت قوانینی به اصطلاح “lese majeste” مطرح شده است که بیش از دو سال توهین به خانواده سلطنتی را پوشش می دهد – اقدامی که به عنوان هشداری برای معترضان ضد دولت تلقی می شود.

تایلند یکی از سختگیرانه ترین قوانین افترا در جهان را دارد. به طور معمول تفسیر می شود که شامل هر گونه انتقاد از سلطنت – از جمله محتوای ارسال شده یا به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی است.

طبق بند 112 قانون مجازات تایلند ، هر کسی که به جرم افترا ، توهین یا تهدید به پادشاه ، ملکه یا وارث محکوم شود در هر سرشماری بین 3 تا 15 سال زندان در معرض زندان است.



[ad_2]