پارلمان اوکراین تحریم ها علیه ایران متحد روسیه را تصویب کرد | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

این بسته تحریم های تجاری، مالی و فناوری را علیه ایران اعمال می کند و تهران را از استفاده از حریم هوایی اوکراین باز می دارد.

پارلمان اوکراین بسته تحریمی را علیه ایران، متحد روسیه که آن را متهم به ارسال سلاح به مسکو در طول تهاجم بیش از یک ساله خود به اوکراین می کند، تصویب کرد.

این تدابیر روز دوشنبه، یک روز پس از آن تصویب شد که اوکراین اعلام کرد روسیه از پهپادهای شاهد ایرانی در بزرگترین حمله به کیف پایتخت از زمان آغاز حمله استفاده کرده است.

پارلمان اوکراین در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد: این قطعنامه تحریم های اوکراین را با اقدامات کل جهان متمدن در راستای انزوای کامل ایران هماهنگ می کند.

مقررات جدید شامل ممنوعیت صادرات «کالاهای نظامی و دو منظوره» به ایران و «تعلیق تعهدات اقتصادی و مالی به نفع ساکنان ایرانی» است.

این بسته همچنین ترانزیت کالاهای ایرانی از طریق اوکراین و هواپیماهای آن از طریق حریم هوایی اوکراین را متوقف می‌کند و تحریم‌های تجاری، مالی و فناوری را علیه ایران و شهروندانش اعمال می‌کند.

این قانون هنوز باید توسط رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی امضا شود، که از زمانی که رهبر اوکراین خود این لایحه را ارائه کرده، رسمی است.

هفته گذشته، زلنسکی مستقیماً ایرانی‌ها را خطاب کرد و پرسید: «چرا می‌خواهید در ترور روسیه شریک باشید؟»

تهران پاسخ داد و اظهارات زلنسکی را “نمایش سیاسی” خواند که ارزشی ندارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این تکرار ادعاهای پوچ رئیس جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران به معنای موافقت با جنگ رسانه ای ضد ایرانی است که برای دریافت کمک های تسلیحاتی و مالی بیشتر از کشورهای غربی صورت می گیرد. در روز شنبه.

در ماه نوامبر، دولت ایران برای اولین بار تایید کرد که هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه فروخته است، اما گفت که «ماه‌ها» قبل از شروع جنگ اوکراین در فوریه 2022 بوده است.

اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که مسکو بزرگترین حمله پهپادی را در شبانه روز علیه اوکراین با استفاده از 54 پهپاد ایرانی انجام داده است. او گفت که 52 نفر از آنها سرنگون شدند.

[ad_2]