پارلمان ترکیه اعزام نیروها به قره باغ کوهستانی را تأیید کرد آسیا

[ad_1]

رئیس جمهور اردوغان می گوید که ارتش “صلح و رفاه در منطقه را” دوست خواهد داشت.

پس از آنکه ارمنستان و آذربایجان آتش بس را با میانجیگری روسیه برای پایان دادن به نبردها بر سر این محاصره امضا کردند ، پارلمان ترکیه اعزام نیروها برای پیوستن به نیروهای روسی را در یک مرکز رصد در قره باغ کوهستان تأیید کرد.

این حکم اجازه می دهد تا نیروهای ترکیه به عنوان بخشی از توافق نامه بین آنکارا و مسکو برای نظارت بر اجرای آتش بس که منجر به دستیابی به دستاوردهای ارضی از آذربایجان می شود ، برای مدت یک سال در مرکز مستقر شوند.

حدود 2000 حافظ صلح روسی نیز در منطقه مستقر هستند.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور روز سه شنبه در نامه ای به پارلمان درخواست تصویب این ماموریت ، گفت حضور نظامیان ترکیه و “در صورت لزوم پرسنل غیرنظامی از کشور ما ، [will] طرفدار صلح و سعادت مردم منطقه و برای منافع ملی ما لازم باشد. “

قره باغ کوهستانی در آذربایجان است ، اما از زمان پایان جنگ 1994 در آنجا تحت کنترل نیروهای ارمنی قومی مورد حمایت ارمنستان بوده است.

این آتش بس که در 10 نوامبر امضا شد ، پس از بدترین درگیری ها از دهه 1990 در منطقه ، درگیری ها را در قره باغ و اطراف آن ، که بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته می شود ، اما ساکنان آن ارمنی هستند ، متوقف کرد.

از راه دور کار کنید

ترکیه ارمنستان را به اشغال سرزمین های آذربایجان متهم کرده و قول همبستگی با اقوام ترک قومی خود در آذربایجان را داده است.

آنکارا گروه مینسک – که برای میانجیگری درگیری و به رهبری روسیه ، فرانسه و ایالات متحده تشکیل شده است – را به مسدود کردن این مشکل برای نزدیک به 30 سال متهم کرده است.

هولوسی آکار وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه گفت همکاری بین آنکارا و مسکو ادامه خواهد داشت.

مقامات روسی گفته اند که مشارکت آنکارا محدود به فعالیت مرکز رصد آذربایجان خواهد بود و نیروهای حافظ صلح ترکیه به قره باغ کوهستانی نخواهند رفت.

سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه گفت که این مرکز از راه دور با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و سایر ابزارهای فنی برای نظارت بر تخلفات احتمالی فعالیت خواهد کرد.



[ad_2]