پاپ می گوید که واتیکان در ماموریت صلح در اوکراین و روسیه مشارکت دارد اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

اظهارات پاپ ساعاتی پس از آن بیان می شود که مسکو اعلام کرد نیروهایش در خط مقدم شهر باخموت پیشروی کرده اند.

پاپ فرانسیس که از توضیح بیشتر خودداری کرد، گفت واتیکان در یک ماموریت حفظ صلح برای پایان دادن به درگیری بین روسیه و اوکراین شرکت می کند.

من آماده انجام هر کاری هستم که باید انجام شود. در حال حاضر یک ماموریت وجود دارد، اما هنوز عمومی نیست. پاپ روز یکشنبه پس از سفر سه روزه به مجارستان در پرواز به خانه به خبرنگاران گفت: وقتی علنی شود، آن را فاش خواهم کرد.

“من فکر می کنم صلح همیشه با باز کردن کانال ها به دست می آید. شما هرگز نمی توانید از طریق بسته شدن به صلح برسید… این آسان نیست.»

پاپ افزود که در مورد وضعیت اوکراین با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و با متروپولیتن هیلاریون، اسقف نماینده کلیسای ارتدکس روسیه در بوداپست گفتگو کرده است.

«در این جلسات ما فقط در مورد کلاه قرمزی صحبت نکردیم. ما در مورد همه این موارد صحبت کردیم. همه به راه صلح علاقه مند هستند.»

تعاملی - چه کسی در اوکراین چه چیزی را کنترل می کند
(الجزیره)

از زمانی که روسیه در فوریه 2022 به اوکراین حمله کرد، پاپ فرانسیس تقریباً هر هفته درخواست صلح کرده و بارها ابراز تمایل کرده است که به عنوان میانجی بین کیف و مسکو عمل کند. پیشنهاد او تاکنون موفق به ایجاد موفقیت نشده است.

دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین روز پنجشنبه در واتیکان با پاپ دیدار کرد و گفت که او درباره “فرمول صلح” ارائه شده توسط رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی گفتگو کرده است. او گفت که از پاپ نیز برای دیدار از کیف دعوت کرده است.

پاپ فرانسیس 86 ساله قبلا گفته بود که می خواهد از کیف و همچنین مسکو برای یک ماموریت صلح بازدید کند.

چهار محله دیگر در باخموت

این بیانیه پاپ ساعاتی پس از آن منتشر شد که مسکو اعلام کرد نیروهایش کنترل چهار محله شهری دیگر را در شهر باخموت در خط مقدم اوکراین به دست گرفته‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یگان‌های نیروی هوابرد این کشور نیروهای اوکراینی را در حومه شمالی و جنوبی شهر مسدود کرده‌اند.

اوکراین بلافاصله به این اتهامات پاسخ نداد.

نیروهای روسی ماه ها در تلاش برای تصرف باخموت، یک مرکز حمل و نقل و لجستیک در منطقه دونتسک اوکراین، که بخشی از منطقه صنعتی دونباس است که عمدتاً روسی زبان هستند، بوده اند.

ده ها هزار نفر در طول جنگ در اوکراین کشته، میلیون ها نفر آواره و کل شهرها با خاک یکسان شده اند.

[ad_2]