پاکستان سه رهبر ارشد JD را به “تأمین مالی تروریسم” محکوم کرد پاکستان

[ad_1]

این حکم در حالی صادر می شود که دولت آسیای جنوبی به سرکوب گروههای مسلحی که در خاک خود فعالیت می کنند ، ادامه می دهد.

اسلام آباد ، پاکستان – دادستان مقابله با تروریسم پاکستان سه رهبر ارشد جماعت الدعوه (ج.د) را به اتهام تأمین مالی تروریسم محکوم کرد ، دادستان ارشد گفت در حالی که این کشور به سرکوب گروه های مسلح در خاک خود ادامه می دهد.

جماعت الدعوه ، یک سازمان کمک بشردوستانه و آموزش مذهبی در سراسر کشور ، توسط دولتهای پاکستان و سازمان ملل متحد به عنوان جبهه ای برای گروه مسلح لشکر طیبه (LeT) شناخته شده است و تحت نظارت بیشتر در پاکستان از سال 2018

عبدالرووف واتو دادستان به الجزیره گفت که این سه رهبر ، از جمله معاون رئیس JD عبدالرحمان مکی ، رئیس جمع آوری کمک های مالی ظفر اقبال و رئیس رسانه یحیی مجاهد ، روز چهارشنبه توسط دادگاهی در شهر شرقی لاهور محکوم شدند.

وی گفت: “هر سه نفر به اتهام تأمین مالی تروریسم محکوم شده اند.”

اقبال و مجاهدین هر کدام به 15 سال و نیم حبس محکوم شدند ، در حالی که مکی به شش ماه زندان محکوم شد. واتو گفت ، هر سه در بازداشت هستند ، و چندین پرونده تأمین مالی تروریسم دیگر در مورد آنها در جریان است.

اعتقاد بر این است که LeT حملات سال 2008 را در بمبئی انجام داده است ، در حملات هماهنگ با اسلحه و بمب بیش از 160 نفر کشته شده و هتل ها و اماکن عمومی در پایتخت هند برجسته شده است.

مکی معاون رهبر گروه است و در ارتباط با این حمله تحت تعقیب ایالات متحده است و وزارت خزانه داری آمریکا برای دستگیری وی پاداش 2 میلیون دلاری پیشنهاد داده است.

اقبال و مجاهدین به دلیل عضویت در LeT و JuD مشمول مجازات های سازمان ملل هستند.

زیرساخت های تأمین مالی تروریسم

اقبال در دهه 1980 با حافظ محمد سعید ، رئیس گروه ، که همچنین به اتهام تروریسم در پاکستان در حال گذراندن حکم زندان است ، LeT را بنیان گذاشت.

با توجه به خلاصه تحریم های سازمان ملل در پرونده وی ، اقبال از سال 2008 نقش مهمی در جی دی ، جمع آوری کمک مالی و جذب نیرو داشته است.

در همین حال ، مجاهدین به صفوف JD رسیدند و به همراه سعید نقش برجسته ای در این گروه داشتند.

در خلاصه تحریم های سازمان ملل آمده است: “مجاهدین چندین بار از طرف سازمان بیانیه هایی برای مطبوعات صادر کرده اند ، از جمله پس از حملات LeT به پارلمان هند در دسامبر 2001 و پس از حملات نوامبر 2008 در بمبئی ، هند.”

پاکستان پس از توسعه مجدد زیرساخت های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ضد تروریسم ، با هماهنگی کارگزار اقدام مالی (FATF) ، یک نهاد بین دولتی “خاکستری” شده ، دستگیری و پیگرد قانونی برای هزینه های تأمین مالی تروریسم را افزایش داده است. این کشور در سال 2018 برای عدم رعایت مقررات بین المللی است.

در ماه اکتبر ، FATF خاطرنشان کرد که پاکستان “پیشرفت چشمگیری” در به روزرسانی سیستم های خود برای مقابله با چنین جنایاتی داشته است.

اسد هاشم خبرنگار دیجیتالی الجزیره در پاکستان است. او توییت می کند AsadHashim.



[ad_2]