پرش “غیرعادی” با باله های شسته شده در امتداد سواحل فرانسه فرانسه

[ad_1]

کارشناسان در حال تحقیق در مورد علت مرگ سزارین ها هستند ، بدون اینکه نشانه ای قابل مشاهده باشد که توسط کشتی مورد اصابت قرار گیرد یا در تور صید کند.

تعداد غیر معمول باله ها در سواحل غربی فرانسه شسته شده است و هیچ نشانه ای از برخورد خارجی دیده نمی شود ، و این باعث نگرانی متخصصان در مورد یک عامل بیماری زای ویروسی می شود.

زیست شناسان دریایی روز دوشنبه با استفاده از بیل مکانیکی و چاقوهای بلند یکی از گیاهان سیاس را کالبد شکافی کردند و برای یافتن شواهدی از علت مرگ نمونه برداری کردند.

تنها در یک ماه و نیم گذشته ، حداقل شش باله – دومین گونه نهنگ بزرگ بعد از رنگ آبی – مرده پیدا شده است. همه سو mal تغذیه داشتند و شواهدی از خونریزی در سیستم های قلبی عروقی و تنفسی نشان داده شد.

دومی در روز جمعه در نزدیکی Saint-Hilaire-de-Riez کشف شد. ابعاد آن تقریباً 16 متر (52 فوت) و وزن آن حدود 10 تن است.

دانشمندان می گویند به طور متوسط ​​سالانه بین سه تا حداکثر 10 نهنگ در سواحل فرانسه ریخته می شوند.

ویلی دابین ، محقق رصدخانه Pelagis که روی این جسد کار می کند ، به رویترز گفت: “ما تقریباً یک اپیدمی یا در هر صورت ، یک جهش غیرمعمول در مرگ داریم.”

دابین پرسید: “سوالی که در کمین این زمینه است این است که” آیا انسان ها در توانایی آسیب رساندن به محیط زیست نقش دارند؟ ” وی گفت: یا با تأثیر بر دسترسی به غذا ، یا با آلودگی محیط زیست ، که باعث می شود نهنگ ها در معرض بیماری قرار بگیرند.

کارشناسان رصدخانه Pelagis جسد یک نهنگ باله را که در ساحل Saint-Hiller de Ries فرانسه گرفتار شده است ، بررسی می کنند [Stephane Mahe/Reuters]

در تعطیلات آخر هفته ، مقامات نگهبانان را در نزدیکی بدن قرار دادند تا محلی ها را از شیفت خود دور کنند.

یکی از اهالی محل گفت: “نفرت انگیز است.” “من نمی دانم که چگونه آنها آن را حذف می کنند. قطعه قطعه برش داد؟ “

در حالی که این باله ها هیچ نشانه ای از برخورد با کشتی یا گرفتار شدن در تور تراول را نشان نمی داد ، قاچاق انسان و مواد زائد پلاستیکی تهدید باله های باله ها بود.

صندوق جهانی حیات وحش (WWF) تخمین می زند که هر ساله بین 10 تا 40 باله نهنگ در پناهگاه Pelagos ، منطقه ای دریایی تحت پوشش توافق نامه ایتالیا ، موناکو و فرانسه برای محافظت از پستانداران دریایی – به دلیل تورهای ماهیگیری یا برخورد با کشتی ها ، می میرند.

طبق WWF ، احتمال خطر بیش از این نوع تصادفات برای 10 سال آینده هر سال 4 درصد افزایش می یابد.

بر اساس گزارش محکومیت منتشر شده توسط سازمان ملل در سال گذشته ، بیش از یک میلیون گونه خشکی و دریایی در سراسر جهان در اثر انقراض توسط انسان در معرض خطر انقراض قرار دارند. این یک عدد رکورد نسبت به هر دوره دیگری از تاریخ بشر است.



[ad_2]