پرونده های قضایی جدید ایالات متحده می تواند فیس بوک را مجبور به فروش اینستاگرام ، واتس اپ کند اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

با تشکیل دو پرونده قضایی ایالات متحده ، فیس بوک دومین شرکت بزرگ فناوری است که با یک چالش اساسی حقوقی روبرو است.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده و تقریباً همه ایالت های ایالات متحده روز چهارشنبه از Facebook Inc شکایت کردند و گفتند که این قانون قانون ضد انحصار را نقض کرده و در نهایت می تواند شکسته شود.

با تشکیل پرونده های مضاعف ، فیس بوک به دومین شرکت بزرگ فناوری تبدیل می شود که در پاییز امسال با یک چالش اساسی قانونی روبرو است.

FTC در بیانیه ای اعلام كرد كه فرمانی را درخواست می كند كه “از جمله می تواند به توقیف دارایی ها از جمله اینستاگرام و واتس اپ” نیاز داشته باشد.

ائتلاف 46 کشور ، واشنگتن دی سی و گوام نیز در شکایت خود خواستار غیرقانونی دانستن خریدهای اینستاگرام و واتس اپ توسط فیس بوک شد.

لتیسیا جیمز ، دادستان نیویورک گفت: “برای تقریباً یك دهه ، فیس بوك از سلطه و قدرت انحصاری خود برای شكست دادن رقبای كوچكتر خود ، برای خفه كردن رقابت و همه اینها به هزینه کاربران روزمره استفاده كرده است.”

جیمز گفت این شرکت قبل از تهدید سلطه شرکت ، مبالغ هنگفتی را برای به دست آوردن چنین رقبایی استفاده کرده است.

فیس بوک گفت که در حال رسیدگی به شکایات FTC و ضد انحصاری های دولتی است.

این شرکت گفت که دولت “اکنون می خواهد بدون در نظر گرفتن تاثیری که سابقه آن بر جامعه تجاری گسترده تر یا افرادی که محصولات ما را به طور روزانه انتخاب می کنند ، در نظر بگیرد.”

وزارت دادگستری آمریکا در ماه اکتبر با طرح شکایت علیه گوگل در Alphabet Inc این شرکت را به دلیل استفاده از قدرت بازار برای دفع رقبا ، به مبلغ 1 تریلیون دلار متهم کرد.

این دادخواست ها بزرگترین دادخواست ضد انحصاری نسل است که قابل مقایسه با پرونده مایکروسافت در سال 1998 است. سرانجام دولت فدرال این پرونده را حل و فصل کرد ، اما سالها دادرسی و گسترش کنترل ضد انحصاری مانع از خنثی کردن شرکت برای رقبا شد. پاک کردن راه برای رشد قابل توجه اینترنت.

سهام فیس بوک پس از انتشار خبر قبل از اعلام ضرر ، تا 3 درصد کاهش یافت و آخرین سقوط آن 2 درصد بود.



[ad_2]