پزشک آمریکایی که قربانی تجاوز جنسی 10 ساله را معالجه کرده بود با شنوایی مواجه شد | اخبار سلامت

[ad_1]

هیئت صدور مجوز پزشکی ایندیانا در غرب میانه ایالات متحده، پس از صحبت در مورد ارائه خدمات سقط جنین به یک قربانی تجاوز جنسی 10 ساله در ژوئن گذشته، یک جلسه دادرسی انضباطی را علیه یک پزشک آغاز کرد.

دکتر کیتلین برنارد در ابتدا داستان خود را به روزنامه ایندیاناپولیس استار گفت تا عواقب فوری تصمیم دادگاه عالی برای لغو حق قانونی سقط جنین را نشان دهد.

این داستان باعث اعتراض ملی شد و فعالان حقوق سقط جنین موانعی را که دختر 10 ساله با آن روبرو بود محکوم کردند و مخالفان بارنارد را به خاطر اقدامات او مورد انتقاد قرار دادند.

در جلسه پنج‌شنبه، هیئت به شکایت تاد روکیتا، دادستان کل ایندیانا، جمهوری‌خواه و مخالف حقوق سقط جنین، که برنارد را به نقض قوانین ایالتی و فدرال متهم کرد، رسیدگی کرد.

این شکایت به دنبال “اقدامات انضباطی مناسب” علیه برنارد است. هیئت مدیره این اختیار را دارد که پروانه پزشک را تعلیق یا حتی لغو کند.

مردی با جلیقه مشکی و پیراهن یقه دار از پشت تریبون چوبی صحبت می کند
تاد روکیتا، دادستان کل ایندیانا، کیتلین برنارد را به خاطر اقداماتش در اواخر ژوئن 2022 محکوم کرد. [File: Darron Cummings/AP Photo]

دفتر دادستان کل مدعی است که برنارد با گزارش نکردن تجاوز جنسی به مقامات و همچنین استانداردهای حریم خصوصی بیماران فدرال، قوانین ایندیانا را نقض کرده است.

در این شکایت آمده است که برنارد “مرتب و مکرر با مطبوعات صحبت می کرد تا پوشش زندگی خصوصی بیمارش را تداوم بخشد.”

اگرچه نام بیمار هرگز در هیچ یک از مصاحبه های برنارد ذکر نشده است، اما شکایت برنارد را متهم می کند که جرقه “جستجوی رسانه ای شدید” برای اطلاعات درباره دختر را زده است.

با این حال، برنارد و وکلای او هرگونه نقض قانون قابل حمل و پاسخگویی بیمه سلامت (HIPAA)، قانونی که از حریم خصوصی بیمار محافظت می کند، رد کردند.

در جلسه روز پنجشنبه، برنارد از توانایی خود به عنوان یک پزشک برای صحبت گسترده در مورد مسائل پزشکی در جهت منافع عمومی دفاع کرد.

برنارد گفت: “من فکر می کنم بسیار مهم است که مردم تاثیر واقعی قوانین سقط جنین در این کشور را درک کنند.” او افزود که فرضیه ها به ندرت تأثیر یکسانی بر آگاهی عمومی دارند.

ژوئیه گذشته، کارفرمای برنارد، بهداشت دانشگاه ایندیانا، بیانیه ای صادر کرد و تأیید کرد که این پزشک از قوانین حفظ حریم خصوصی بیمار پیروی کرده است.

برنارد همچنین ادعاهایی مبنی بر عدم ارائه مدارک لازم برای مستندسازی پرونده این دختر 10 ساله را رد کرد.

او گفت که از پروتکل گزارش موارد کودک آزاری به کارکنان بیمارستان پیروی می کند. رسانه های خبری مانند نیویورک تایمز و رادیو عمومی ملی نیز گزارش دادند که او از رویه های ایالتی برای ثبت سقط جنین پیروی می کند.

در زمان سقط جنین در 30 ژوئن، تجاوز جنسی قبلاً توسط پلیس در ایالت اوهایو زادگاه این کودک تحت بررسی بود.

اما با لغو قانون Roe v Wade در سال گذشته توسط دادگاه عالی ایالات متحده – تصمیم سال 1973 که حق قانونی سقط جنین را تضمین می کرد – اوهایو توانست یک ممنوعیت شش هفته ای سقط جنین را که از سال 2019 در کشمکش های قانونی گرفتار شده بود، اجرا کند.

این باعث شد که دختر 10 ساله و مادرش به دنبال مراقبت سقط جنین در خارج از ایالت، در ایندیانا باشند. در زمانی که برنارد برای اولین بار در مورد این دختر 10 ساله شنید، او شش هفته و سه روز باردار بود.

در نهایت به این کودک سقط پزشکی داده شد و یک مظنون 27 ساله در پرونده تجاوز جنسی در ماه ژوئیه دستگیر شد.

زن بلوند با کت قرمز با میکروفون های خبری روی پس زمینه چوبی صحبت می کند.
وکیل کاتلین دیلینی از طرف کیتلین برنارد در نوامبر 2022 صحبت می کند. [File: Tom Davies/AP Photo]

اظهارات علنی برنارد در مورد این پرونده جرقه طوفانی سیاسی را برانگیخت و بسیاری از حامیان سقط جنین – و حتی سیاستمداران برجسته ای مانند جیم جردن، نماینده اوهایو – صحت این داستان را مورد تردید قرار دادند.

رئیس جمهور جو بایدن، یک دموکرات، حتی در یک کنفرانس خبری به این ماجرا اشاره کرد.

بایدن با ابراز خشم خود به خبرنگاران گفت: «یک بچه 10 ساله باید مجبور شود بچه متجاوز به دنیا بیاورد؟» “من نمی توانم به چیز افراطی تر فکر کنم.”

آلیس موریکال، وکیل برنارد، گفت که اگرچه موکلش قبلاً موارد کودک آزاری داشته است، اما این داستان او را مانند قبل زیر ذره بین قرار داده است.

موریکل روز پنجشنبه توضیح داد: “دکتر برنارد نمی توانست بررسی غیرمعمول و شدید این داستان را پیش بینی کند.” او انتظار نداشت که سیاستمداران بگویند او داستان را ساخته است.»

گروه‌های بهداشتی وابسته به برنارد، مانند برنامه‌ریزی‌شده والدین و پزشکان برای سلامت باروری نیز از او دفاع کردند و گفتند که حملات به حرفه‌ای بودن او «با انگیزه‌های سیاسی» بوده است.

اما در جلسه پنج‌شنبه، کوری وویت، معاون دادستان کل ایندیانا، استدلال کرد که برنارد کسی است که دستور کار سیاسی خود را پیش می‌برد.

وویت گفت: «هیچ موردی مانند این قبل از هیئت مدیره وجود نداشته است. هیچ دکتری تا به حال اینقدر گستاخ در پیگیری دستور کار خودش نبوده است.»

سخنان ووت بازتاب سخنان دادستان کل روکیتا بود. در ژوئیه سال گذشته، روکیتا در فاکس نیوز ظاهر شد و برنارد را یک “فعال سقط جنین که خود را به عنوان یک پزشک در می آورد” خطاب کرد. در آن زمان، او عهد کرد که در مورد برنارد تحقیق کند و “در تمام راه با این موضوع مبارزه کند.”

برنارد برای متوقف کردن تحقیقات خود شکایتی را تنظیم کرد که پرونده پزشکی بیماران را احضار کرد، اما در ماه دسامبر، قاضی هدر ولش، قاضی شهرستان ماریون، درخواست او را رد کرد.

با این حال، قاضی همچنین حکم داد که خود روکیتا با بحث عمومی درباره تحقیقات خود در اخبار کابلی بدون ارائه شکایت رسمی، قوانین حریم خصوصی را نقض کرده است.

ولش گفت که حضورهای روکیتا در رسانه‌ها “به وضوح نقض قانون مجوزهای تحقیقاتی است که مقامات دادستانی کل تحقیقات در حال بررسی را تا زمانی که برای پیگرد قانونی تحویل داده شوند محرمانه نگه دارند.”

[ad_2]