پمپئو از دانشگاه های آمریکا می خواهد دانشجویان چینی را تحت نظر داشته باشند ایالات متحده

[ad_1]

وزیر امور خارجه ایالات متحده درخواستهای خود را برای بستن موسسات کنفوسیوس با بودجه پکن در دانشگاه از دانشگاههای ایالات متحده تجدید کرده است.

وزیر امور خارجه مایک پمپئو با هشدار به اینکه پکن قصد دارد نوآوری را بدزد ، از دانشگاه های ایالات متحده خواست که کمک های دانشجویان و دانشجویان را با دقت در نظر بگیرند.

دیپلمات ارشد خارج از کشور آمریكا ، معروف به دیدگاههای شاهانه خود در مورد چین ، هنگام بازدید از جورجیا ، یك كشور با جامعه رو به رشد آسیایی-آمریكایی ، سخنرانی كرد و ماه آینده دو دور دوم برگزار می كند تا مشخص شود كه کدام حزب كنترل سنای آمریكا را بر عهده دارد.

پمپئو گفت که ایالات متحده باید از چینی هایی که “صمیمانه” می خواهند در این کشور تحصیل کنند استقبال کند ، اما به دو مورد از دانشجویان چینی متهم به جاسوسی و سایر موارد آزار و اذیت توسط پکن در خارج از کشور اشاره کرد.

پمپئو روز چهارشنبه در یک سخنرانی در دانشگاه فناوری جورجیا گفت: “اگر ما خود را آموزش ندهیم ، اگر در مورد آنچه اتفاق می افتد صادق نباشیم ، توسط پکن آموزش خواهیم دید.”

پمپئو گفت: “حزب کمونیست چین می داند که هرگز نمی تواند با نوآوری های ما همراه باشد.” به همین دلیل سالانه 400000 دانشجو به ایالات متحده می فرستد.

وی بار دیگر خواستار بستن دانشگاههای ایالات متحده برای بستن همه انستیتوهای کنفوسیوس ، م -سسات تأمین شده توسط پکن که آموزش زبان چینی را ارائه می دهند اما مراقب هستند که به خط پکن در موضوعات حساس سیاسی پایبند باشند.

پمپئو گفت: “ما به مدیران نیاز داریم تا م toسسات کنفوسیوس را ببندند و تحقیق کنند که به اصطلاح” گروه های دانشجویی “، با حمایت پول ح ک چ ، در پردیس های خود انجام می دهند.”

روابط ایالات متحده و چین طی سالهای اخیر به شدت وخیم شده است ، رئیس جمهور دونالد ترامپ جنگ تجاری را آغاز کرده و پکن را به جاسوسی صنعتی متهم کرده است. دولت همچنین غول فناوری چینی هواوی را در لیست نهادهای خود قرار داد که این امر شرکت های آمریکایی را از تجارت با این شرکت محدود می کند.

ترامپ همچنین برای پاسخ اولیه به شیوع ویروس کرونا که اولین بار در اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین کشف شد ، به پکن حمله می کند و از اصطلاح “آنفولانزای کونگ” برای اشاره به ویروس استفاده می کند.

Huawei ، یک شرکت تلفن هوشمند چینی است که قابلیت های 5G را نشان می دهد [Illustration: Dado Ruvic/Reuters]

پمپئو چین را تهدیدی اساسی برای جهانیان توصیف کرد و گفت پرزیدنت ترامپ ورق را بر دهه های تعامل ناموفق آمریکا با پکن برگردانده است.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن با چالش پکن موافقت کرد ، اما از لحن جنگ طلبانه تری برخوردار شد و دستیاران وی مناطق همکاری را مبارزه با بیماری های همه گیر و تغییرات آب و هوایی می دانستند.

روز چهارشنبه ، پمپئو در سخنرانی خود چندین دانشگاه را از جمله موسسه معتبر فناوری ماساچوست مورد انتقاد قرار داد.

پمپئو گفت که امیدوار است در آنجا اظهار نظر کند ، اما رئیس جمهور وی ، رافائل ریف گفت که اظهارات وی “می تواند دانش آموزان و معلمان قومی چینی آنها را آزرده کند”.

MIT لایحه وی را تکذیب کرد و گفت که در ماه اوت در مورد محل سخنرانی پمپئو با او تماس گرفته و “مفتخر است که مورد بررسی قرار گیرد”.

MIT در بیانیه ای با استناد به محدودیت های مجموعه به دلیل COVID-19 گفت: “به همین دلایل از تعدادی دیگر از مهمانان سطح بالا خودداری می کند.”



[ad_2]