پوتین دستور آغاز برنامه واکسیناسیون گسترده روسی علیه COVID را می دهد روسیه

[ad_1]

رئیس جمهور روسیه گفت این کشور طی چند روز آینده دو میلیون دوز واکسن Sputnik V خود را تولید خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مقامات این کشور دستور داد واکسیناسیون داوطلبانه داوطلبانه علیه COVID-19 را از هفته آینده به بعد آغاز کنند.

این اقدام که روز چهارشنبه اعلام شد ، پس از آن صورت گرفت که ماه گذشته روسیه اعلام کرد واکسن Sputnik V تولید داخل کشور 92٪ در محافظت از افراد در برابر COVID-19 موثر است ، طبق نتایج موقت.

پوتین گفت ، این کشور طی چند روز آینده دو میلیون دوز واکسن تولید خواهد کرد ، با اشاره به اینکه معلمان و پزشکان اولین کسانی هستند که عکس دریافت می کنند.

وی به معاون نخست وزیر تاتیانا گولیکووا گفت: “بیایید در این مورد توافق کنیم – شما هفته آینده به من گزارش نخواهید داد ، اما واکسیناسیون گسترده را آغاز خواهید کرد … بیایید به کار خود بپردازیم.”

کرملین قبلاً اطمینان داده بود که روس ها برای واکسیناسیون در صف اول هستند ، همچنین مسکو در مورد معاملات عرضه با سایر کشورها بحث می کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: “اولویت مطلق روس ها هستند.”

“تولید در روسیه ، که هم اکنون در حال توسعه است ، پاسخگوی نیازهای روس ها خواهد بود.”

به گفته میخائیل موراشکو ، وزیر بهداشت روسیه ، که روز چهارشنبه از طریق پیوند ویدیویی از واکسن Sputnik V سازمان ملل متحد رونمایی کرد ، بیش از 100000 نفر در حال حاضر علیه ویروس کرونا ویروس جدید واکسینه شده اند.

روسیه با 2،347،401 عفونت تایید شده از روز چهارشنبه ، پس از ایالات متحده ، هند و برزیل ، چهارمین مورد از COVID-19 در جهان است.

از ابتدای شیوع همه گیر ، 41،053 مورد مربوط به COVID-19 را ثبت کرده است.

روز چهارشنبه ، مقامات 589 مورد مرگ روزانه مرتبط با ویروس و 25345 عفونت جدید را ثبت کردند.

با این حال ، از اوج گیری آن در 27 نوامبر ، افزایش کلی موارد در کشور کند شده است ، در حالی که مقامات در برابر اعمال محاصره در موج دوم عفونت ها مقاومت می کنند و به جای آن محدوده های منطقه ای هدفمند را انتخاب می کنند.

بر اساس این رویکرد ، مقامات در سن پترزبورگ ، که طی 24 ساعت گذشته 3،684 مورد جدید را گزارش کردند ، برای محدود کردن انتقال ویروس در آنجا ، از 30 دسامبر تا 3 ژانویه دستور بسته شدن بارها و رستوران ها را صادر کردند ، RIA گزارش داد.

در تعطیلات سال نو روسیه که از 30 دسامبر تا 10 ژانویه ادامه دارد ، موزه ها ، تئاترها و سالن های کنسرت نیز در شهر بیش از پنج میلیون نفر به روی عموم بسته خواهد شد.



[ad_2]