پیشنهاد “منطقه غیرنظامی” مرزی اوکراین و روسیه برای توافق صلح | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

یکی از مشاوران دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت که یک منطقه غیرنظامی بین 100 تا 120 کیلومتر (62 تا 75 مایل) باید در قلمرو مرزی روسیه با اوکراین به عنوان بخشی از هرگونه حل و فصل پس از جنگ ایجاد شود.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، گفت که منطقه غیرنظامی باید مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک و روستوف روسیه را پوشش دهد تا از مناطق مجاور اوکراین محافظت کند.

پودولیاک روز دوشنبه در توییتی نوشت: برای تضمین امنیت واقعی ساکنان مناطق خارکف، چرنیهیو، سومی، زاپوریژیا، لوهانسک و دونتسک و محافظت از آنها در برابر گلوله باران، لازم است منطقه غیرنظامی 100 تا 120 کیلومتری معرفی شود. .

پودولیاک گفت، چنین منطقه‌ای که نمی‌تواند توسط نیروهای نظامی استفاده یا اشغال شود، احتمالاً به «یک گروه نظارت بین‌المللی اجباری در مرحله اول» نیاز دارد.

مشاور رئیس جمهور که 1.2 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، گفت که منطقه غیرنظامی شده باید “موضوع کلیدی” برای حل و فصل پس از جنگ باشد و افزود که چنین حائلی از تکرار تجاوزات در آینده جلوگیری می کند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ می گوید که قوانین دقیقی برای ایجاد و به رسمیت شناختن مناطق غیرنظامی دارد و این مفهوم از مناطق بیمارستانی و سایر مناطقی که در طول درگیری ها بی طرف تلقی می شوند دور نیست.

یکی از دستیاران ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز روز دوشنبه گفت که اوکراین علاقه‌ای به آتش‌بسی که دستاوردهای ارضی روسیه را قفل می‌کند، ندارد.

ایگور ژوکوا، مشاور ارشد دیپلماتیک نیز با طرح های صلح بین المللی چین، برزیل، واتیکان و آفریقای جنوبی مخالفت کرد و گفت که زمان میانجیگری با مسکو به پایان رسیده است.

در این دوره از جنگ علنی، ما به هیچ واسطه ای نیاز نداریم. برای میانجیگری خیلی دیر شده است.» ژوکوا در مصاحبه با رویترز گفت: «وقتی درباره جنگ در اوکراین صحبت می‌کنید، نمی‌توانید یک طرح صلح برزیل، یک طرح صلح چین، یک طرح صلح آفریقای جنوبی وجود داشته باشد.

روسیه گفته است که آماده گفتگوهای صلح با کی یف است که چندین ماه پس از تهاجم به بن بست خورد. اما مسکو همچنین اصرار دارد که هر گونه گفتگو بر اساس “واقعیت های جدید” باشد، یعنی به رسمیت شناختن الحاق پنج استان اوکراین که به طور کامل یا جزئی کنترل می کند – شرطی که کی یف نمی پذیرد.

چین یک چشم‌انداز 12 ماده‌ای برای صلح ارائه می‌کند که خواستار آتش‌بس است، اما تهاجم را محکوم نمی‌کند یا روسیه را ملزم به خروج از سرزمین‌های اشغالی نمی‌کند.

پکن که روابط نزدیکی با رهبری روسیه دارد، نماینده ارشد لی هوی را در ماه جاری برای پیشبرد مذاکرات صلح به کیف و مسکو فرستاد.

ژوکوا گفت که فرستاده به تفصیل در مورد وضعیت میدان نبرد، نیروگاه اتمی Zaporozhye، شبکه برق و انتقال کودکان اوکراینی به روسیه، که کیف می‌گوید جنایت جنگی روسیه است، مطلع شد.

او با دقت گوش داد. هیچ پاسخی فوری وجود نداشت… خواهیم دید. ژوکوا گفت: چین کشور خردمندی است که نقش خود را در امور بین المللی درک می کند.

مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن دی سی، روز دوشنبه گفت که وزارت خارجه چین گزارشی در وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه نماینده ویژه چین در امور اوراسیا از مقامات اروپایی خواسته است برای پایان دادن به آن تلاش کنند رد کرد. جنگ در اوکراین قبل از تشدید آن یا به رسمیت شناختن سرزمین های ضمیمه شده توسط روسیه در اوکراین.

به گفته این موسسه، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین این گزارش را رد کرد و افزود که اوکراین اکنون در “لحظه حساس” قرار دارد و چین به همکاری با همه کشورها برای حل بحران ادامه خواهد داد.



[ad_2]