چین از عذرخواهی به دلیل پست وحشتناک ارتش استرالیا خودداری می کند استرالیا

[ad_1]

مقامات موضع استرالیا را دو برابر کرده و گفته اند که این کشور باید از جنایات جنگی ادعا شده در افغانستان شرمنده شود.

چین از عذرخواهی به دلیل تصویر جنجالی که یک سرباز استرالیایی گلوی کودک افغان را بریده است ، خودداری کرده است ، در حالی که نیوزیلند آخرین کشوری است که انتقاد خود را نسبت به عکس دکترای منتشر شده توسط سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه های اجتماعی اعلام کرده است.

نخست وزیر نیوزیلند ، جاسیندا آردن گفته است که دولت وی نسبت به پست پکن ابراز نگرانی کرده است.

آردن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: “نیوزیلند نگرانی های ما را مستقیماً در مورد استفاده از این تصویر نزد مقامات چینی ثبت کرده است.”

“این یک پست غیرقانونی بود و البته باعث نگرانی ما می شد. این موضوعی است که ما مستقیماً به شیوه نیوزیلند مطرح کرده ایم وقتی چنین نگرانی هایی داریم. “

این تصویر تولید شده توسط رایانه ، روز دوشنبه توسط سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، ژائو لیجیانگ منتشر شد و حاوی زیر عنوان “نترس ، ما می آییم تا برای تو صلح بیاوریم”.

به نظر می رسد این در پاسخ به نتایج تحقیقات اخیر در استرالیا است ، که شواهدی یافت که نیروهای ویژه این کشور 39 غیرنظامی و زندانی را در افغانستان کشته اند. استرالیا به دلیل این قتل ها که اکنون تحت تحقیقات جنایی است ، از افغانستان عذرخواهی کرد.

“از کشته شدن غیرنظامیان و زندانیان افغان توسط سربازان استرالیایی شوکه شده است. ما این اقدامات را شدیداً محكوم می كنیم و خواستار پاسخگویی آنها می شویم. “

علی رغم انتقادات گسترده جهانی ، چین از عذرخواهی امتناع ورزید و ژائو بعدا این تصویر را در بالای حساب تایید شده توییتر خود منتشر کرد که دارای 38700 پسندیدن و 6655 بازتوییت است ، علی رغم هشدار “محتوای حساس” در توییتر.

نخست وزیر استرالیا ، اسکات موریسون ، به خاطر آنچه “زننده” خواند ، عذرخواهی کرد.

با این حال ، هوآ چونونگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه گفت که او به جای این پست عذرخواهی می کند ، استرالیا باید “شرمنده” باشد.

“طرف استرالیایی نسبت به توییت های همکار من واکنش شدیدی نشان داده است. چرا؟ آیا آنها فکر می کنند که کشتار بی رحمانه آنها بر غیرنظامیان افغان قابل توجیه است ، اما محکومیت چنین ظلم بی رحمی قابل قبول نیست؟ زندگی افغانها مهم است! ” او گفت.

“آیا دولت استرالیا نباید شرم کند که برخی از نیروهای خود که در افغانستان مشغول کار رسمی هستند چنین جنایاتی را مرتکب شده اند؟”

گلوبال تایمز ، یک روزنامه دولتی چینی که اغلب با فاکس نیوز در ایالات متحده مقایسه می شود ، پیامی مشابه از جمله سرمقاله ارائه می دهد: حسن نیت چین با استرالیای شیطانی بی فایده است.

رسانه های چینی از اواسط ماه نوامبر در بحبوحه وخیم شدن روابط دو جانبه بین استرالیا و چین ، به جنایات جنگی ادعایی در استرالیا پرداخته اند.

روابط دو کشور از زمانی که استرالیا آنچه را که گفته بود در مبارزات چینی با نفوذ قرار دارد ، تیره شده است ، پس از درخواست کانبرا در اوایل سال جاری برای تحقیق در مورد منشا COVID-19 ، وخیم تر شد.



[ad_2]