چین اولین فضانورد غیرنظامی خود را به فضا فرستاد | اخبار فضایی

[ad_1]

Gui Haichao، متخصص بار، به عنوان بخشی از یک ماموریت سه نفره در روز سه‌شنبه به ایستگاه فضایی Tiangong می‌رود.

به گفته مقامات چین اولین فضانورد غیرنظامی خود را به عنوان بخشی از یک ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی تیانگونگ در روز سه شنبه به فضا می فرستد.

آژانس فضایی سرنشین دار چین روز دوشنبه گفت که گوی هایچائو، کارشناس محموله بار، از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی چین در روز سه شنبه ساعت 9:31 صبح به وقت محلی (01:31 GMT) بلند خواهد شد.

تاکنون تمامی فضانوردان چینی که به فضا فرستاده شده اند از اعضای ارتش آزادیبخش خلق بوده اند.

سخنگوی آژانس فضایی به خبرنگاران گفت که گوی، که استاد دانشگاه هوانوردی و فضانوردی پکن است، “در درجه اول مسئول عملیات درون مدار محموله های علوم فضایی تجربی خواهد بود.”

فرمانده مأموریت روز سه‌شنبه جینگ هایپن است – به گفته رسانه‌های دولتی در چهارمین سفر خود به فضا – در حالی که خدمه سوم مهندس ژو یانگجو است.

چین که قصد دارد تا سال 2030 فضانوردان را روی ماه فرود بیاورد، میلیاردها دلار در برنامه فضایی نظامی خود سرمایه‌گذاری می‌کند و تلاش می‌کند پس از سال‌ها عقب ماندن از نقاط عطف خود، با ایالات متحده و روسیه پیشی بگیرد.

سال گذشته ساخت ایستگاه فضایی سوم و دائمی تیانگونگ خود را به پایان رساند. ماژول نهایی تیانگونگ T شکل – که نام آن به معنی “کاخ بهشتی” است – با موفقیت با سازه اصلی در ماه نوامبر پرش کرد.

خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد که این ایستگاه تعدادی از تجهیزات علمی پیشرفته را حمل می کند، از جمله “اولین سیستم ساعت اتمی سرد مبتنی بر فضا در جهان”.

انتظار می رود تیانگونگ حداقل به مدت 10 سال در مداری در پایین زمین بین 400 تا 450 کیلومتری (250 و 280 مایلی) بالای سیاره باقی بماند و جاه طلبی خود را برای حمایت از حضور طولانی مدت انسان در فضا محقق کند.

این به طور دائم توسط تیم‌های چرخشی متشکل از سه فضانورد که آزمایش‌های علمی انجام می‌دهند و به آزمایش فناوری‌های جدید کمک می‌کنند، هدایت می‌شود.

در حالی که چین هیچ برنامه ای برای استفاده از تیانگونگ برای همکاری های جهانی در مقیاس ایستگاه فضایی بین المللی ندارد، پکن اعلام کرده است که برای همکاری خارجی باز است.

هنوز مشخص نیست که این همکاری چقدر گسترده خواهد بود.

چین از سال 2011، زمانی که ایالات متحده ناسا را ​​از تعامل با این کشور منع کرد، عملاً از ایستگاه فضایی بین المللی کنار گذاشته شده است.

[ad_2]