چین به دلیل اظهارات در مورد اقلیت اویغور در کتاب ، به پاپ فرانسیس برخورد می کند چین

[ad_1]

وزارت خارجه چین گفت: “گزیده ای از کتاب جدید پاپ ، که رنج اویغور را ذکر می کند ،” هیچ اساس واقعی ندارد “.

چین پاپ فرانسیس را به خاطر بخشی از کتاب جدید خود که در آن وی به رنج اقلیت مسلمان اویغور در چین اشاره کرده ، انتقاد کرده و گفته است که اظهارات وی “هیچ مبنای واقعی ندارد”.

ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در جلسه توجیهی روزانه در پکن گفت: “مردم از هر گروه قومی از حقوق کامل بقا ، توسعه و آزادی عقاید مذهبی برخوردار هستند.”

ژائو اشاره ای به اردوگاه هایی نکرد که بیش از یک میلیون اویغور و اعضای دیگر گروه های اقلیت مسلمان چینی در آن بازداشت شده اند.

ایالات متحده و سایر دولت ها ، به همراه گروه های حقوق بشری ، می گویند كه تسهیلات مشابه زندان برای جدا كردن مسلمانان از میراث دینی و فرهنگی آنها است و آنها را مجبور می كند تا به حزب كمونیست حاكم چین و شی جین پینگ رهبر آن اعلام وفاداری كنند.

چین ، پس از انکار اولیه امکانات ، گفت که آنها مراکزی هستند که برای ارائه آموزش در محل کار و جلوگیری از “تروریسم” و “افراط گرایی” مذهبی به صورت داوطلبانه طراحی شده اند.

فرانسیس در کتاب جدید خود ، رویا پردازی ، که در تاریخ 1 دسامبر منتشر می شود ، “اویغورهای فقیر” را به عنوان نمونه گروههایی که به خاطر ایمان خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند ، ذکر کرد.

فرانسیس درباره لزوم دیدن جهان از حاشیه و حاشیه جامعه ، “به مکانهای گناه و بدبختی ، محرومیت و رنج ، بیماری و تنهایی” می نویسد.

“افراد تحت تعقیب”

“من اغلب برای مردم تحت آزار و شکنجه فکر می کنم: روهینگیا ، اویغورهای فقیر ، یزیدی ها – آنچه داعش (داعش) با آنها انجام می داد واقعاً بی رحمانه بود – یا مسیحیان در مصر و پاکستان توسط بمب هایی که هنگام نماز در کلیسا منفجر می شدند کشته شدند.” ، فرانسیس در کتاب خود می نویسد.

با این حال ، فرانسیس حاضر نشد چین را برای سرکوب اقلیت های مذهبی ، از جمله کاتولیک ها ، به وحشت بزرگ دولت ترامپ و گروه های حقوق بشر فراخواند.

ماه گذشته ، واتیکان توافق جنجالی خود را با پکن برای معرفی اسقف های کاتولیک تجدید کرد و فرانسیس مراقب بود که چیزی نگوید و کاری برای آزردن دولت چین انجام ندهد.

چین و واتیکان هیچ رابطه رسمی ندارند ، زیرا حزب کمونیست پس از به دست گرفتن قدرت در سال 1949 روابط خود را قطع و روحانیون کاتولیک را دستگیر کرد.



[ad_2]