چین تعرفه های اضافی برای شراب استرالیا وضع می کند اخبار استرالیا

[ad_1]

چین روز پنجشنبه گفت که برای واردات شراب استرالیا تازه واردات وضع کرده است زیرا کانبرا را متهم به یارانه دادن به شرکت ها در آخرین والی درگیری شدید پس از تحریم های ماه گذشته ضد دامپینگ کرد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که روابط دو کشور پس از تماس استرالیا در اوایل سال جاری برای بررسی ریشه شیوع COVID-19 ، که برای اولین بار در چین یک سال پیش ظاهر شد ، همچنان رو به وخامت است.

تعرفه های ضد یارانه 6.3-6.4 درصد از روز جمعه اعمال می شود و 107-212 درصد از ماه نوامبر بیش از حقوق ضد دامپینگ است.

وزارت بازرگانی چین می گوید ، این اقدام با تحقیقاتی که در اواخر ماه اوت بر اساس درخواست انجمن صنایع شراب چین اعلام شد ، انجام شد.

این وزارتخانه گفت: “مقام تحقیق قبلاً ثابت كرده بود كه یارانه شرابهای وارداتی منشاating استرالیا وجود دارد و صنعت شراب محلی (چین) خسارت قابل توجهی دیده است.”

این وزارتخانه شکایت کرده است که شراب سازان استرالیایی از یارانه های دولتی بهره مند می شوند که این امر موجب برتری آنها نسبت به شرکت های چینی می شود.

اما وزیر تجارت استرالیا اقدامات ماه گذشته را “بسیار ناعادلانه ، غیرموجه ، غیرموجه” خواند.

پایان بازار پرسود چین؟

شراب سازان استرالیایی هشدار داده اند که تعرفه های ماه گذشته احتمالاً به معنای پایان بازار پرسود چین است.

Treasury Wine Estates ، که مارک محبوب رده بالای Penfolds را تولید می کند ، گفت که نتیجه این اقدام چین به “بازارهای اصلی رشد لوکس” و کاهش هزینه ها روی می آورد.

در اواخر ماه گذشته ، این شرکت گفت که صدها هزار مورد شراب مربوط به چین را به کشورهای دیگر هدایت می کند تا از تعرفه های بالا جلوگیری کند.

پس از آنکه پکن 169.3٪ به عنوان بخشی از تحقیقات ضد دامپینگ در سطح صنعت افزایش داد ، بزرگترین شراب ساز جهان گفت که فروش Penfolds را به ایالات متحده ، اروپا ، سایر نقاط آسیا و کشور هدایت می کند.

این اقدام نشان می دهد که یک ستاره صادرات مصرف کننده استرالیا به چین تقریباً یک شبه در حال بازنویسی استراتژی خود است ، زیرا توافق نامه پنج ساله تجارت آزاد بین کشورها ، که براساس آن تعرفه های شراب لغو شد ، جای خود را به روابط دیپلماتیک تیره می دهد.

تیم فورد ، مدیر اجرایی خزانه داری گفت: “ما با برنامه … ساخت بازارهای خارج از چین ادامه می دهیم و این کار را ادامه خواهیم داد.” “استراتژی امید استراتژی خیلی خوبی نیست.”

برخی از شراب هایی که باید هدایت شوند در بندر شانگهای بودند. این شرکت افزود که یک چهارم شراب Penfolds این شرکت تحت تأثیر این شخص قرار خواهد گرفت و در حدود یک سوم سود خود را در چین بدست خواهد آورد.

لیست شکایات لباسشویی

روابط استرالیا و چین در سال جاری توسعه یافته است ، به طوری که پکن لیستی از شکایات مربوط به سیاست استرالیا ، از جمله ممنوعیت شرکت هواوی در 5G این کشور را تهیه کرده است.

پکن همچنین واردات گوشت گاو از چهار کشتارگاه استرالیایی را در ماه مه متوقف کرد و محموله های جو از این کشور را با تعرفه وارد کرد.

چین در حال حاضر برخی از واردات گوشت گاو استرالیا را در میان تعمیق اختلافات با این کشور متوقف کرده است [File: William West/AFP]

روز چهارشنبه ، سایمون بیرمنگام ، وزیر تجارت استرالیا به پارلمان گفت كه چین به توافق تجارت آزاد بین دو ملت یا تعهدات سازمان تجارت جهانی پایبند نیست و به نظر می رسد كه محصولات استرالیایی را هدف قرار می دهد.

وی گفت: استرالیا در جلسه WTO ابراز نگرانی کرد که چین علیه جو استرالیا ، شراب ، گوشت ، محصولات لبنی ، غذاهای دریایی زنده ، کنده ها ، الوار ، زغال سنگ و پنبه اقدام می کند.

سفارت چین در پاسخ گفت: اظهار نظر در مورد پایبندی چین به توافق نامه تجارت آزاد “کاملاً بی اساس” است.

چین اغلب در اختلافات دیپلماتیک عضله اقتصادی خود را تنگ کرده است ، استرالیا اخیراً یکی از چندین کشور است که به دلیل محدودیت های تجاری با خشم روبرو شده است.

سال گذشته ، پکن واردات کلزا ، گوشت گاو و گوشت خوک را متوقف کرد و دلیل آن را آفات و نگرانی های بهداشتی عنوان کرد ، زیرا روابط پس از دستگیری CFO هوآوی توسط مقامات کانادایی در سال 2018 بدتر شد.



[ad_2]