ژاپن می گوید هواپیماهای جنگنده پس از شناسایی جت های روسی سقوط کردند | اخبار

[ad_1]

وزارت دفاع این کشور می گوید که هواپیماهای “جمع آوری اطلاعات” روسیه در نزدیکی سواحل این کشور در اقیانوس آرام و دریای ژاپن مشاهده شده اند.

وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که ژاپن روز پنجشنبه پس از مشاهده هواپیماهای “جمع آوری اطلاعات” روسیه در سواحل خود در امتداد اقیانوس آرام و دریای ژاپن، جت های جنگنده را به فضا پرتاب کرد.

دفتر ستاد مشترک که توسط وزارت دفاع اداره می شود، در بیانیه ای کوتاه گفت: یک هواپیمای روسی از شمال ژاپن به سمت پایین بخشی از سواحل غربی آن حرکت کرد، در حالی که هواپیمای دیگر مسیر مشابهی را در امتداد ساحل مقابل در پیش گرفت و از همان مسیر بازگشت. دفاع

وی افزود: در پاسخ، جنگنده های نیروی هوایی شمال نیروی دفاع شخصی و سایر یگان ها در هم کوبیده شدند.

اطلاعات بیشتری در مورد این حادثه که چند روز پس از میزبانی ژاپن از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای نشست سران گروه هفت (G7) – گروهی از کشورهای ثروتمند – در شهر هیروشیما صورت گرفت، در دست نیست.

ژاپن به متحدان غربی در تحریم مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین در فوریه 2022 پیوست و نسبت به تهدید روسیه هشدار داد.

آخرین مقاله امنیتی او که قبلا خواستار روابط و همکاری های قوی تر با روسیه شده بود، اکنون هشدار می دهد که موقعیت نظامی مسکو در آسیا و همکاری با چین “نگرانی های امنیتی قوی” هستند.

در ماه مه گذشته، هواپیماهای جنگی چین و روسیه بلافاصله پس از نشست گروه Quad به رهبری ایالات متحده در توکیو، پروازهای مشترکی را در نزدیکی ژاپن انجام دادند. هند و استرالیا از دیگر اعضای کواد هستند.

و اخیراً مسکو تمرینات نظامی از جمله شلیک موشک به دریای ژاپن انجام داد.

روسیه ژاپن را یک کشور «دشمن» می‌داند، نامی که با تمام کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده و متحدانش از جمله بریتانیا و استرالیا مشترک است.

توکیو قبل از حمله فوریه به اوکراین روابط پیچیده ای با مسکو داشت و این دو کشور هنوز معاهده صلح پس از جنگ جهانی دوم را امضا نکرده اند.

تلاش ها برای انجام این کار به دلیل اختلاف طولانی مدت بر سر جزایری که تحت کنترل روسیه هستند، که آنها را کوریل می نامد، با مشکل مواجه شده است.

[ad_2]