کارت برنده شدن جو بایدن و خطر تکرار بازی انتخابات 92 | آخرین خبرها

[ad_1]

5fa5b11b9b636_2020-11-06_23-54

دکتر صالح اسکندری / استاد دانشگاه و پژوهشگر امور سیاسی

همانطور که پیش از این پیش بینی شده بود ، با پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده ، ارزش دلار 50٪ کاهش می یابد ، همانطور که در قطعنامه 598 اتفاق افتاد و دلار به 148 زیر 50 تام بازگشت. بنابراین اجرای این پیش بینی در بازارهای ارز چندان بعید نیست که در روزهای آینده دلار با قیمت حدود 16 تا 17 هزار تامان خرید و فروش شود.

البته این واقعیت را تأیید می کند که چند ماه پیش رئیس جمهور زمینه تبدیل منابع ارزی دولت به ریال 16000 تامان را فراهم کرد.
این به خودی خود نشان می دهد که کاهش ارزش پول ملی بیشتر از ایجاد تحریم ها به دلیل ایجاد جو روانی کاذب در طی چند ماه گذشته بوده است. فضایی که به دلیل تاخیر ، خستگی و عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت خوش بینانه ایجاد شده بود. زیرا هنوز هیچ اتفاقی در انتخابات ایالات متحده نیفتاده است و ترامپ تا 20 ژانویه 2021 رئیس جمهور خواهد بود ، البته نیازی به ذکر سوراخ در دیوار تحریم های بالا نیست. علاوه بر این ، روند درخواست شمارش آرا و فرسایش زمان ناشی از دعاوی دولت ترامپ حتی شناخت پیروزی رئیس جمهور منتخب را به تأخیر انداخته است. حتی در چند ماه اول مراسم تحلیف بایدن ، با توجه به مواضع اتخاذ شده در جریان مبارزات تحریمی ، به نظر می رسد که حداقل تا بهار 1400 ، تغییراتی در روند تحریم ها توسط دولت جدید ایالات متحده ، فقط آماده سازی چانه ، ایجاد نخواهد شد. دولت آقای روحانی باید زنان بین المللی را آزار دهد تا دولت ایالات متحده را به بورژواز بازگرداند.
بنابراین ، به احتمال زیاد دولت روحانی سعی خواهد کرد از 5 ماه فوریه قبل از انتخابات در ماه ژوئن از فرصت استفاده کرده و بر نتایج 1400 انتخابات تأثیر بگذارد. بنابراین ، او تلاش خواهد کرد تا با این معاملات و مذاکرات بین المللی به عنوان یک کارت برنده بازی کند و ثبات قیمت ارز را در کانال 16 یا 17 هزار تامان ایجاد کند. قیمتی که ارتباط چندانی با وجود یا نبود تحریم ها ندارد.
در حقیقت ، اگر آبی برای مردم نباشد که این چاه را حفاری کنند ، نان خوبی برای دولت است و معادله تکرار شده گفتمان منازعات علیه سازش را احیا می کند ، مانند انتخابات 1992. یعنی جریانی در کشوری که با مذاکره درمورد تحریم ها موافقت می کند و جریانی است که با گفتگو مخالف است و از مقاومت حمایت می کند.
این جدال گفتمانی هر چقدر هم واقعی باشد ، به گفته یکی از استراتژیست های آمریکایی ، وی معتقد است که ایران دوباره با زانوهای خون آلود سر میز مذاکره است! و این به معنای پیروزی ایالات متحده در جنگ هوشمند و ترکیبی آنها است که از دو عنصر تشکیل شده است (فشار اقتصادی + غرایز و جنگ روانی).
بنابراین ، به نظر می رسد نیروهای انقلاب اسلامی باید مقاومت معقول و منطقی را پیش از این جنگ معقول ، در خط مقدم قرار دهند. مقاومت ، متعهد به مواضع اصولی انقلاب ، امتناع از مذاکره با دولت های آمریکایی ، دموکراتیک یا جمهوری خواه و با تکیه بر قدرت و پتانسیل داخلی ، از نظر عزت ، خرد و مصلحت هیچ مانعی برای همکاری بین المللی نمی بیند.
در واقع تاریخ تلخ انتخابات 92 نمی تواند تکرار شود و نتیجه آن 8 سال سختی و مشقت برای مردم خواهد بود.
تصمیم امروز و فردای کشور تشکیل دولت جوان ، پرانرژی ، سخت کوش ، مذهبی ، انقلابی ، فرزانه و با تعامل بین المللی با دولت است.

دکتر صالح اسکندری / استاد دانشگاه و پژوهشگر امور سیاسی

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5fa5b11b9b636_2020-11-06_23-54

همانطور که پیش از این پیش بینی شده بود ، با پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده ، ارزش دلار 50٪ کاهش می یابد ، همانطور که در قطعنامه 598 اتفاق افتاد ، و دلار 148 تام را به قیمت زیر 50 تام برگردانده است. بنابراین اجرای این پیش بینی در بازارهای ارز چندان بعید نیست که در روزهای آینده دلار با قیمت حدود 16 تا 17 هزار تامان خرید و فروش شود.

قابل درک است که این واقعیت را تأیید می کند که چند ماه پیش رئیس جمهور زمینه را برای تبدیل منابع ارزی دولت به ریال 16000 تامان فراهم کرد.
این به خودی خود نشان می دهد که کاهش ارزش پول ملی بیشتر به دلیل ایجاد جو روانی کاذب در طی چند ماه گذشته بوده است تا تحریم ها. فضایی که به دلیل تاخیر ، خستگی و عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت خوش بینانه ایجاد شده بود. زیرا هنوز در انتخابات ایالات متحده هیچ اتفاقی نیفتاده است و ترامپ تا 20 ژانویه 2021 رئیس جمهور خواهد بود ، نیازی به ذکر یک سوراخ در دیوار بلند تحریم ها نیست. علاوه بر این ، روند درخواست های بازشماری و فرسایش وقت در نتیجه شکایت های قانونی توسط دولت ترامپ حتی تشخیص پیروزی رئیس جمهور منتخب را به تأخیر می اندازد. حتی در چند ماه اول مراسم تحلیف بایدن ، با توجه به مواضع اتخاذ شده در جریان تحریم ها ، به نظر می رسد حداقل تا بهار 1400 ، دولت جدید ایالات متحده روند تحریم ها را تغییر نخواهد داد ، بلکه فقط چانه را آماده می کند. دولت آقای روحانی باید زنان بین المللی را آزار دهد تا دولت ایالات متحده را به بورژواز بازگرداند.
بنابراین ، به احتمال بسیار زیاد دولت روحانی تلاش خواهد کرد تا از انتخابات پنجم باخمان تا انتخابات ژوئن برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات 1400 حداکثر استفاده را ببرد. بنابراین ، او تلاش خواهد کرد تا با این معاملات و مذاکرات بین المللی به عنوان یک کارت برنده بازی کند و در کانال 16 یا 17 هزار تامان ثبات در قیمت ارز ایجاد کند. قیمتی که ارتباط چندانی با وجود یا عدم وجود تحریم ها ندارد.
در حقیقت ، اگر آبی برای مردم نباشد که این چاه را حفاری کنند ، نان خوبی برای دولت است و معادله تکرار شده گفتمان منازعات درباره سازش و مقاومت را مانند انتخابات 1992 احیا می کند. یعنی جریانی در کشوری که موافقت می کند برای رفع تحریم ها مذاکره کند و جریانی مخالف گفتگو و طرفدار مقاومت است.
این درگیری گفتمانی هر چقدر هم واقعی باشد ، به گفته یکی از استراتژیست های آمریکایی ، وی معتقد است که ایران دوباره با زانوهای خون آلود سر میز مذاکره است! و این به معنای پیروزی ایالات متحده در جنگ هوشمند و ترکیبی آنها است که از دو عنصر تشکیل شده است (فشار اقتصادی + غرایز و جنگ روانی).
بنابراین ، به نظر می رسد که نیروهای انقلاب اسلامی باید مقاومت معقولی را در خط مقدم این جنگ معقول ایجاد کنند. مقاومت ، متعهد به مواضع اصولی انقلاب ، امتناع از مذاکره با دولت های آمریکایی ، دموکراتیک یا جمهوری خواه و با تکیه بر قدرت و پتانسیل داخلی ، از نظر عزت ، خرد و مصلحت هیچ مانعی برای همکاری بین المللی نمی بیند.
در واقع تاریخ تلخ انتخابات 92 نمی تواند تکرار شود و نتیجه آن 8 سال سختی و مشقت برای مردم خواهد بود.
تصمیم امروز و فردا کشور تشکیل دولت جوان ، پرانرژی ، سخت کوش ، مذهبی ، انقلابی ، فرزانه و با همکاری بین المللی با دولت است.

[ad_2]