کاشت مو چیست؟

کاشت مو یا کاشت موی طبیعی منبع ، برای از بین بردن و انتقال فولیکول های مو از قسمت های متحرک (بانک مو یا (ناحیه اهدا کننده)) یا قسمت هایی از بدن مانند ریش و سینه ها و کاشت در قسمت هایی که از ریزش مو رنج می برند (طاس) ، گفته می شود .

نامزدهای کاشت مو مردانی هستند که از طاسی ارثی یا ریزش مو رنج می برند و زیبایی و جذابیت آنها تحت الشعاع این طاسی قرار می گیرد.
کاشت مو برای درمان طاسی ممکن است برای افراد زیر مناسب باشد:

از کاشت مو می توان برای آقایان و آقایان استفاده کرد و خوشبختانه باید گفت که افراد از نژادها و سنین مختلف سالهاست که می توانند از این روش برای رشد طبیعی مو استفاده کنند. کاشت مو برای درمان ریزش مو ممکن است برای افراد زیر مناسب باشد:

کاشت مو برای مردان مبتلا به ریزش موی آندروژنیک مردان دارای ریزش موی آندروژنیک.
کاشت مو برای افرادی که در حوادث سوختگی موهای خود را از دست داده اند افرادی که در حوادث خاص مانند آتش سوزی موهای خود را از دست داده اند.
کاشت مو برای افرادی که به مزوتراپی مو پاسخ نداده اند افرادی که روش هایی مانند مزوتراپی مو را امتحان کرده اند و در زمینه رشد مو به نتیجه مطلوب نرسیده اند.
کاشت مو در محل اسکارها افرادی که می خواهند جای زخم های سر خود را با مو بپوشانند.
مراحل کاشت مو

کلینیک تخصصی پوست و مو اثری ماندگار است که سالهای زیادی توانسته است رضایت بیماران خود را در زمینه کاشت مو جلب کرده و زیبایی و جذابیت بسیاری از افراد را بازگرداند. تعهد تیم پزشکی و تخصصی ما نسبت به افرادی که سلامتی و زیبایی خود را به ما سپرده اند یکی از مواردی است که توانست ما را از سایر کلینیک ها متمایز کند.

 

مراحل کاشت مو در کلینیک برای تظاهرات دائمی به شرح زیر است:

1 اولین قدم در کلینیک دائمی کاشت مو ، مشاوره گرفتن است
ابتدا باید فرم درخواست مشاوره در سایت را پر کنید یا با مشاوران ما در مرکز تماس بگیرید و درخواست مشاوره خود را از طریق تلفن ثبت کنید.
2 مرحله دوم کاشت مو در جلسه مشاوره شرکت کنید
در یک جلسه مشاوره شرکت کنید و از س questionsالات مربوط به کاشت مو از یک متخصص مطلع شوید.
3 مرحله سوم کاشت مو معاینه توسط پزشک
معاینات لازم را توسط متخصص انجام دهید و در صورت لزوم آزمایشات معاینه شده توسط پزشک را مرور کنید.
4 مرحله چهارم کاشت مو برداشتن پیوند
برداشتن پیوند مو از محل اهدا کننده
5 مرحله آخر پیوند مو برای کاشت مو
عصاره های کاشت استخراج شده از بانک مو در مناطق آسیب دیده
روش های مختلف کاشت مو

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد و با توجه به متخصص پوست و شرایط هر فرد ، این روش های کاشت ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد ، اما باید دانست که ماهیت کاشت در همه روش ها یکسان است. :

کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی
کاشت مو به روش FUE

کاشت مو FUE در واقع مخفف اصطلاح استخراج واحد فولیکولی است. به دلیل پیشرفت در روش های برداشتن پیوند ، فولیکول ها با ظرافت و دقت بیشتری جمع آوری می شوند و به عنوان کاشت مو FIT شناخته می شوند. در کشورهای اروپایی اصطلاح FUE بیشتر به جای FIT استفاده می شود.

کاشت مو FIT

کاشت مو FIT (روش جدا سازی فولیکولیک) در واقع یک روش پیشرفته برای کاشت FUE است ، که در آن کاشت مو ، با دستگاه مخصوص میکرو پانچ ، یک به یک و دانه به دانه از اطراف سر (ناحیه مو) برداشته می شود.

کاشت مو توسط پیوند واحد فولیکولار
کاشت مو FUT

در روش FUT (پیوند واحد فولیکولی) فولیکول های مو با برش خطی (برداشتن دریچه) از پشت سر برداشته شده و پس از برش و تقسیم به قطعات کوچکتر (برش) در قسمت های مورد نظر کاشته می شوند. (از این رو ، به این بریدگی ها ، اصطلاحاً grips گفته می شود). با استفاده از این روش می توان فولیکول های بیشتری را منتقل کرد اما باید گفت که خط برش در قسمت اهدا کننده به شکل یک نوار صورتی نازک بر روی گردن باقی می ماند که البته در زیر موها پنهان است پوشش و فقط کوتاه شده بیش از حد مو قابل مشاهده است.

کاشت مو SUT
کاشت مو به روش SUT

روش کاشت مو SUT در واقع همان روش کاشت FIT است که از دستگاه مکش خاصی استفاده می کند. استفاده از این دستگاه ها برای کاشت مو در ایران به “SUT کاشت مو” معروف شده است. به عبارت دیگر ، نام SUT نام علمی روش کاشت مو نیست و در کشورهای دیگر جهان نامی ناشناخته در پوست و پزشکی مو نیست.

کاشت مو BHT
کاشت مو BHT

کاشت مو BHT در واقع همان کاشت مو FIT است با این تفاوت که ناحیه دهنده با روش های دیگر متفاوت است. در این روش معمولاً به جای پشت سر ، فولیکول های مو از قفسه سینه و چانه برداشته می شود و در قسمت های دیگر پیوند انجام می شود.این روش برای افرادی که موی سر آنها قابل برداشتن نیست یا دارای بانک است مناسب است. موهای پشت سر

توصیه هایی که باید قبل از کاشت مو رعایت کنید

این نکات قبل از کاشت به افرادی که در مشاوره کاشت مو هستند ، داده می شود

نمادی که قبل از کاشت مو سیگار را ترک کردم

قبل از کاشت حداقل 7 روز از استعمال سیگار خودداری کنید.
نماد قبل از کاشت مو نوشیدن الکل را متوقف کنید

حداقل 3 روز قبل از کاشت مو نوشیدن الکل را متوقف کنید.
قبل از کاشت مو از نماد ماینوکسیدیل خودداری کنید

از مصرف ماینوکسیدیل قبل از کاشت مو خودداری کنید (اگر به هر دلیلی مصرف این دارو را قطع نکردید ، باید این موضوع را به متخصص خود اطلاع دهید).
نمادهایی برای استفاده از ویتامین ها قبل از کاشت مو

از ویتامین ها مانند ویتامین E استفاده نکنید.
نماد از مصرف برخی داروها قبل از کاشت مو خودداری کنید

از مصرف برخی داروها مانند آسپیرین ، هپارین یا وارفارین خودداری کنید (بهتر است در مورد تمام داروهایی که مصرف می کنید به پزشک خود بگویید).
نماد از درمان های گیاهی قبل از کاشت مو خودداری کنید

از مصرف برخی داروهای گیاهی خودداری کنید.
مشاوران مواردی را که باید قبل از کاشت مو رعایت کنند به بیماران یادآوری می کنند.
تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو
تعداد جلسات و مدت زمان کاشت مو

تعداد جلسات و همچنین مدت زمان کاشت مو ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد و عواملی مانند تعداد فولیکول های منتقل شده و روش کاشت مو انتخاب شده نقش اصلی را در تعیین این دو عامل داشته باشد.

اما معمولاً این عمل به طور کامل در یک جلسه انجام می شود. با توجه به اینکه در کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش BHT لازم است پیوندها از محل اهدا کننده به صورت دانه ای برداشته شود ، انجام این روش به زمان بیشتری نیاز دارد.

دوره نقاهت بعد از کاشت مو

کاشت مو دوره نقاهت طولانی ندارد ، اما لازم است از ورزش های سنگین مانند ورزش تا حدود یک ماه پس از کاشت خودداری شود. به طور کلی ، پس از کاشت مو ، هر فعالیتی که باعث تعریق بیش از حد شود یا فشار خون را افزایش دهد ، باید محدود شود.

اما باید توجه داشت که مدت زمان این دوره نقاهت ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد و به نوع کاشت و تعداد فولیکول های انتقال در هر فرد بستگی دارد ، اما معمولاً پس از 3 تا 7 روز فرد می تواند به زندگی عادی خود برگردد. ..

مراقبت از مو پس از مراقبت از مو

بدون شک مراقبت هایی که افراد پس از کاشت مو انجام می دهند می تواند در موفقیت کاشت مو تأثیرگذار باشد.

حتی اگر کاشت مو در انسان موفقیت آمیز باشد ، اما مراقبت های پس از کاشت به درستی انجام نشود ، فرد نمی تواند کاشت موی موفقیت آمیز را تجربه کند ، مهمترین این مراقبت ها موارد زیر است:
مراقبت از مو پس از مراقبت از مو
نحوه خوابیدن پس از کاشت مو
نحوه خوابیدن پس از کاشت مو

بعد از کاشت مو لازم است که به مدت یک هفته با زاویه 45 درجه بخوابید و حداقل دو شب سر خود را روی بالش نگذارید. بهترین راه حل بعد از کاشت مو استفاده از صندلی های استراحت است ، زیرا این صندلی ها بدن را در موقعیتی قرار می دهند که هیچ فشاری به سر فرد وارد نمی شود.
لازم به ذکر است که استراحت بیشتر پس از کاشت مو می تواند به شما در بهبود سریعتر بعد از کاشت مو کمک کند. توجه به خواب مناسب می تواند تورم موجود ناشی از کاشت مو را کاهش دهد. عکس گرافیکی از نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو
بعد از کاشت مو از کلاه استفاده کنید

بعد از کاشت مو از کلاه استفاده کنید
استفاده از کلاه می تواند منطقه کاشته شده را از تابش مستقیم آفتاب و همچنین در برابر باد یا باران محافظت کند. از روز سوم استفاده از کلاه مجاز است. هر روز فقط حدود هشت ساعت از کلاه استفاده کنید. کلاه باید نخی ، شل و بدون مو باشد.
شستشوی مو پس از کاشت مو
شستشو بعد از کاشت مو باید با ابر و شامپو برای کاشت مو انجام شود. کلینیک تظاهرات دائمی یکی از معدود کلینیک های تخصصی پوست و مو است که پس از باز کردن باند ، ناحیه کاشته شده سر را شستشو داده و این کار را به مردم آموزش می دهد تا شستشوی مناسب را انجام دهند و به موهای کاشته شده آسیب نرسانند. دادن.

شستشوی مو پس از کاشت مو
هزینه کاشت مو در یک کلینیک تخصصی پوست و مو اثری ماندگار است
هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو کاملاً به نوع کاشت مو ، تعداد فولیکول های پیوند شده و تخصص تیم پزشکی بستگی دارد. در نتیجه اعلام هزینه های دقیق این امر امکان پذیر نیست و لازم است در جلسه مشاوره اولیه در مورد این هزینه ها صحبت شود.
از کاشت مو چه انتظاری می توان داشت؟
هدف اصلی افرادی که به کاشت مو مراجعه می کنند ، ترمیم طبیعی مو است ، زیرا در کاشت مو ، برداشتن مو از قسمتی از سر یا بدن انجام می شود ، پس از رشد شاهد ، طبیعی ترین حالت رشد مو است. خواهد بود ، اما تراکم موهای کاشته شده هرگز به سطح موهای خدادادی نخواهد رسید.

مراحل رشد مو پس از کاشت
حدود دو هفته پس از کاشت مو ، ریزش اولیه مو شروع می شود که حدود 2 ماه ادامه دارد. حدود 3 ماه بعد موهای کاشته شده به طور پراکنده شروع به رشد می کنند و پس از 6 تا 12 ماه شاهد تراکم و نتیجه نهایی خواهیم بود.

آیا موهای کاشته شده می ریزد؟
لازم به ذکر است که ریشه موهای کاشته شده فاقد گیرنده تستوسترون (آندروژن) است ، زیرا از ناحیه اهدا کننده خارج می شود. به همین دلیل ، پس از انتقال ، آنها در برابر تستوسترون (که باعث ریزش مو می شود) بسیار مقاوم هستند و دچار ریزش مو نمی شوند.

آیا در کاشت مو عوارض جانبی وجود دارد؟

باید گفت که کاشت مو عوارض جانبی بسیار کمی دارد و عوارض جانبی این کاشت بعد از یک تا دو هفته از بین می رود. از جمله این عوارض جانبی بین 24 تا 48 ساعت تورم صورت است که کاملا طبیعی است. برای برخی از افراد ، ممکن است محل برداشت “لرزان” شود (موهای شوکه شده پس از مدتی به حالت عادی برمی گردند). پس از ریزش موی اولیه ، بعید به نظر می رسد که مردم از ظاهر مناطق کاشته شده راضی باشند ، اما لازم به ذکر است که پس از مدت زمان مشخصی شاهد رشد طبیعی خواهیم بود.
مناطق طبیعی کاشت مو

مناطقی که می توان کاشت مو انجام داد

کاشت مو در مناطق زیر انجام می شود:

کاشت مو (که در آن مو از پشت سر برداشته شده و به قسمت های دیگر کاشته می شود).

کاشت ریش و سبیل (با این نوع کاشت مو از پشت سر برداشته می شود و کاشت در قسمت ریش و سبیل انجام می شود).

کاشت ابرو (در این نوع کاشت ، موهای پشت سر برداشته می شود و در بخشی از ابرو از این فولیکول ها برای کاشت استفاده می شود).

انواع روش های از بین بردن مو

حذف مو برای کاشت مو و کاشت ریش و سبیل به دو روش انجام می شود که در زیر لیست می کنیم:

عکس گرافیکی موهای زائد به صورت نوار
حذف مو با نوار:
در این روش با ایجاد یک برش خطی ، فولیکول های مورد نظر از روی مو برداشته می شود و به مناطق مورد نیاز پیوند می شود.

عکس گرافیکی موهای زائد به صورت گرانول
حذف موی بذر:
در این روش ، فولیکول های مو مانند یک دانه از مو برداشته می شود و در مناطق لازم کاشته می شود.

اصطلاحات پزشکی کاشت مو

تصویر گرافیکی از واحدهای فولیکولی
واحدهای فولیکولی

فولیکول ها در واقع ریشه های مو هستند که در گذشته ممکن است به آنها فولیکول های مو گفته می شد.

عکس گرافیکی کاشت مو
افزودنی

اگر با دستگاهی که می تواند سطح پوست را بزرگ کند به جلوی یا پشت مو نگاه کنید ، متوجه می شوید که تعدادی مو از یک ریشه ، دو رشته یا حتی چند رشته خارج شده است از مو به هر یک از این گروه ها از یک تا چند گروه کاشت مو گفته می شود.

اصطلاح پزشکی برای کاشت مو
بانک مو

به قسمت پشت و اطراف سر که فولیکول ها از این ناحیه برداشته می شوند ، ناحیه اهدا کننده گفته می شود. این ناحیه باید دارای موهایی باشد که از مشخصات لازم برای جمع آوری و در نهایت کاشت برخوردار باشد.

تصویر گرافیکی از منطقه پذیرنده در کاشت مو
قسمت پذیرش

مناطقی که باید کاشت مو انجام شود ، منطقه دریافت کننده نامیده می شود. فولیکول های جمع آوری شده برای پیوند در این مناطق کاشته می شوند.

اصلاح پزشکی برای کاشت های دارای تراکم مو
تراکم

به تعداد موها در هر سانتی متر مربع از سطح پوست ، تراکم مو گفته می شود که در افراد مختلف در نقاط مختلف بدن متفاوت است.

تصویر گرافیکی از خط رشد در کاشت مو
خط مو

ترسیم یک خط فرضی سر که ناحیه شروع رشد مو را مشخص کند خط رشد مو نامیده می شود. از ویژگیهای مهم این خط مجاورت آن با حالت ذاتی طبیعی است.

ادامه مطلب : https://sedanmed.ir/hair-transplantation-the-best/