کانادا قصد دارد در عرض 3 سال بیش از 1.2 میلیون مهاجر را جذب کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

وزیر مهاجرت فدرال روز جمعه گفت که کانادا در نظر دارد بیش از 1.2 میلیون مهاجر جدید را در سه سال آینده جذب کند ، در حالی که این کشور در تلاش است تا شکاف های بازار کار را پر کند و اقتصاد را تقویت کند ، هر دو به شدت تحت تأثیر بیماری همه گیر COVID-19 قرار دارند.

وزیر مهاجرت ، مارکو مندیچینو ، در گفتگو با خبرنگاران در اوتاوا گفت که هدف دولت فدرال پذیرش 401000 نفر از ساکنان دائمی جدید در سال 2021 ، 411،000 نفر دیگر در سال 2022 و سپس 421،000 نفر در سال 2023 است.

وی گفت ، کانادا به کارگران بیشتری احتیاج دارد ، “و مهاجرت راهی برای رسیدن به آنجا است.”

“قبل از همه گیری ، هدف دولت ما از پیشبرد اقتصاد از طریق مهاجرت بلند پروازانه بود. اکنون این مسئله کاملاً حیاتی است. “

سیستم مهاجرتی کانادا مدتهاست که به عنوان یک الگو دیده می شود ، زیرا در گذشته این سیستم کارگران ماهر و همچنین پناهندگان و افرادی را که می خواهند با اعضای خانواده خود که در حال حاضر در این کشور هستند دوباره بپیوندد.

این کشور در ماه مارس به دلیل COVID-19 مرزهای خود را به روی بیشتر مهاجران بست. رویترز گزارش داد که در ماه آگوست ، 128،425 تازه وارد را مستقر کرد – کمتر از نیمی از هدف 341،000 نفر برای سال 2020 تعیین شده بود.

همچنین همه گیری COVID-19 نابرابری آشکار و مشکلات دیرینه سیستم مهاجرت کانادا را تحت کنترل شدید قرار داده است.

چندین صنعت اصلی کانادا ، از جمله کشاورزی و فرآوری مواد غذایی ، به کارگران مهاجر متکی هستند [File: Shannon VanRaes/Reuters]

بسیاری از پناهجویان و پناهندگان با شرایط ضعیف کاری روبرو هستند ، در حالی که چندین صنعت مهم در کانادا مانند بهداشت ، فرآوری مواد غذایی و کشاورزی به کارگرانی اعتماد می کنند که وضعیت نامناسب مهاجرتی آنها را در معرض سو abuse استفاده قرار می دهد.

در چند ماه گذشته ، جنبشی در حال رشد بوده است که خواستار اعطای وضعیت مهاجرت دائمی به کانادا به این کارگران خط مقدم شده است ، بسیاری از آنها در شرایطی کار می کنند که آنها را در معرض خطر ابتلا به COVID-19 قرار دهد.

“وضعیت برای همه”

در برابر این شرایط ، دولت فدرال در اوایل سال جاری برنامه هایی را برای تسویه وضعیت بخش محدودی از این کارگران – پناهجویانی که در مشاغل خاص بهداشتی کار می کنند – اعلام کرد که سیاستمداران آنها را “فرشتگان نگهبان” خوانده اند.

طبق برخی تخمین ها ، تعداد کارگران واجد شرایط این نوع اقامت حدود 1000 نفر است ، اما به مراتب کمتر از تعداد کل کارگران غیر ثابت در کانادا است.

منديچينو روز جمعه گفت: “مهاجران براي بخش بهداشتي ما بسيار مهم هستند و از هر چهار نفر يك نفر را در بيمارستان ها و خانه هاي مراقبت طولاني مدت تشكيل مي دهند.

“چه آنها از آسیب پذیرترین افراد مراقبت کنند و چه غذا را روی میزهای ما بگذارند ، تازه واردان نقش زیادی در واکنش ما به COVID-19 بازی کرده اند.”

در پاسخ به این اعلامیه ، یک گروه حامی اتحاد کارگران مهاجر برای تغییر ، گفت که دولت باید “یک سیستم مهاجرت یک لایه” را معرفی کند که وضعیت همه مهاجران را تضمین کند.

صدها سازمان در کانادا از این جستجو پشتیبانی کرده اند و یک روز اقدام ملی برای 1 نوامبر برنامه ریزی شده است.

“تمام مهاجران ، پناهندگان و افراد بدون سند در کشور باید اسکان داده شوند و اکنون بدون استثنا وضعیت مهاجرت کامل به آنها داده می شود. این گروه ها در نامه ای سرگشاده گفتند: “همه مهاجرانی که در آینده وارد می شوند باید این کار را با وضعیت مهاجرتی کامل و دائمی انجام دهند.”

کانادا به سختی تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته است ، از زمان ابتلا به بیماری همه گیر بیش از 232،000 مورد و حداقل 10،000 مرگ به ویروس نسبت داده شده است.

در اوایل روز جمعه ، یک مقام ارشد بهداشت از کانادایی ها خواست که حداقل 25 درصد برای جلوگیری از موج دوم همه گیری ، تماس با دیگران را کاهش دهند.

به نقل از سی بی سی نیوز ، دکتر ترزا تام گفت: “برای خم شدن منحنی اپیدمی و کاهش انتقال به سطح معشوق … ما واقعاً باید تعداد تماس های خود را تا آنجا که ممکن است کاهش دهیم.”



[ad_2]