کره جنوبی از موشک خود برای قرار دادن ماهواره در مدار استفاده می کند | اخبار فضایی

[ad_1]

KSLV-II Nuri سه مرحله ای اولین پرتاب فضایی تولید داخل است که فقط از فناوری موشک کره جنوبی استفاده می کند.

کره جنوبی برای اولین بار با استفاده از یک موشک فضایی ساخت داخل، ماهواره ای با درجه تجاری پرتاب کرد که گامی بزرگ در تلاش هایش برای تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در تشدید رقابت فضایی با همسایگان آسیایی خود بود.

موشک نوری در سومین پرواز خود پس از لغو پرتاب برنامه ریزی شده برای چهارشنبه به دلیل مشکلات فنی، در ساعت 6:24 بعدازظهر (09:24 به وقت گرینویچ) پنجشنبه از مرکز فضایی نارو در سواحل جنوبی کره جنوبی بلند شد.

رئیس جمهور یون سوک یول از پرتاب به عنوان گام مهمی استقبال کرد که کره جنوبی را در بین هفت کشور برتر قرار می دهد که ماهواره های ساخت داخل را با پرتابگرهای ساخت داخل خود به مدار پرتاب کرده اند.

یون گفت: «این به طرز چشمگیری دیدگاه جهان را نسبت به فناوری علوم فضایی کره جنوبی و صنعت پیشرفته آن تغییر خواهد داد.

روز چهارشنبه، این وزارتخانه پرتاب برنامه ریزی شده را چند ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده لغو کرد و دلیل آن مشکلات فنی بود که مقامات آن را خطاهای ارتباطی در سیستم کنترل مخزن هلیوم در سکوی پرتاب توصیف کردند.

گفتند بعد از یک شب کار مشکل حل شد.

KSLV-II Nuri سه مرحله ای اولین پرتاب فضایی تولید داخل است که تنها از فناوری موشک کره جنوبی استفاده می کند و انتظار می رود تا سال 2027 سه پرواز دیگر انجام شود.

نوری کلید برنامه‌های بلندپروازانه این کشور برای راه‌اندازی برنامه فضایی نوپای خود و ایجاد پیشرفت در شبکه‌های 6G، ماهواره‌های جاسوسی و حتی کاوشگرهای ماه است.

سئول همچنین قصد دارد ماهواره های نظامی پرتاب کند، اما استفاده از سلاح برای نوری را رد کرده است. با داغ شدن رقابت تسلیحاتی در آسیا، پرتاب های فضایی مدت هاست که موضوعی حساس بوده است.

هفته گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت که به دنبال توسعه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته‌تر از جمله یک ماهواره جاسوسی برای مقابله با آنچه او افزایش خصومت‌ها بین آمریکا و کره جنوبی می‌خواند، است.

تحلیلگران می‌گویند کیم می‌خواهد از زرادخانه تسلیحات گسترده‌ای برای کسب امتیازات بیشتر از واشنگتن در معاملات آتی استفاده کند.

[ad_2]