کره جنوبی و چین توافق کردند در کره شمالی ، در اولین سفر خی ، مذاکره کنند چین

[ad_1]

وانگ دیپلمات ارشد چینی در حالی که دو متحد ایالات متحده برای تغییر در دولت جدید ایالات متحده آماده می شوند ، از کره جنوبی و ژاپن دیدار کرده است.

کره جنوبی و چین توافق کرده اند که در مذاکرات جاری درباره برنامه هسته ای کره شمالی همکاری کنند و پس از مذاکرات سطح بالا ، شی جین پینگ رئیس جمهور چین از سئول دیدار کنند.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد ، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی اواخر روز پنجشنبه با وانگ یی دیپلمات ارشد چین ملاقات کرد و از پکن به دلیل “نقش سازنده و همکاری” در روند صلح کره “قدردانی” کرد.

به نقل از وانگ در ملاقات آنها ، مون گفت: “دولت ما تلاش های خود را برای پایان دادن به جنگ در شبه جزیره کره و دستیابی به هسته ای سازی کامل و صلح پایدار با جامعه جهانی از جمله چین متوقف نخواهد کرد.”

به گزارش خبرگزاری شینهوا ، وانگ در پاسخ گفت حل مسئله شبه جزیره کره باید از طریق گفتگو انجام شود.

وی گفت که می توان هسته ای سازی شبه جزیره را “به صورت مرحله ای و همزمان” انجام داد تا از “جنگ و هرج و مرج” جلوگیری شود.

در حالیکه دولتهای آسیا برای تغییر احتمالی سیاست ایالات متحده تحت دولت آینده بایدن آماده می شوند ، وانگ پس از سفر دو روزه به ژاپن ، اواخر روز چهارشنبه وارد پایتخت کره جنوبی شد.

کره جنوبی و ژاپن هم متحد ایالات متحده هستند و هم میزبان پایگاه های نظامی آمریکا هستند.

پیدا کردن یک زبان مشترک

اوایل روز پنجشنبه ، وانگ همچنین با همتای كره جنوبی خود ، كانگ كیونگ وا گفت وگوهایی انجام داد و در جریان آنها درباره سفر شی كه به دلیل شیوع ویروس كرونا به تعویق افتاده است ، صحبت كردند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای پس از دیدار وانگ با کانگ گفت: “هر دو طرف توافق کرده اند که به طور فعال ارتباط برقرار کنند تا وضعیت COVID-19 تثبیت شود و شرایط برای سفر رئیس جمهور شی فراهم شود.”

چین و کره جنوبی به طور سنتی به یکدیگر مشکوک بودند ، اما در سال های اخیر در همکاری های اقتصادی مشترکات و نگرانی های مشترکی راجع به تلاش کره شمالی برای تولید سلاح های هسته ای پیدا کرده اند.

چین و کره جنوبی به طور سنتی به یکدیگر مشکوک بودند ، اما در سال های اخیر در همکاری های اقتصادی و خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره نقاط مشترکی پیدا کرده اند. [Kim Min-hee/Pool via Reuters]

وانگ گفت که در سفر وی باید بر اهمیت تلاش “شرکای استراتژیک” برای تلاش برای صلح و ثبات تأکید شود.

وانگ هنگام شروع دیدار وی با کن ، از طریق مترجم صحبت کرد و گفت: “بحران COVID-19 نمی تواند شهروندان دو کشور ما را شکست دهد.”

“روابط دو جانبه قدرت و قدرت رو به رشد خود را نشان می دهد.”

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور مستعفی آمریكا ابراز امیدواری كرده است كه در جهت تحت فشار قرار دادن كره شمالی برای ترك برنامه های تسلیحاتی خود در ازای لغو تحریم ها پیشرفت كند ، اما گفتگوها با كیم جونگ اون رهبر كره شمالی متوقف شده است.

گزارش شده است كه كانگ موضوع دولت آمریكا را در گفتگو با وانگ ، كه ابراز امیدواری كرد برای سیاست خود در كره شمالی ، مطرح كرد ، یك مقام كره جنوبی به خبرنگاران گفت كه از شناسایی خودداری كردند.

این مقام گفت: وانگ بار دیگر مخالفت چین با سیستم دفاع موشکی آمریکا را که در سال 2017 در کره جنوبی نصب شد ، تکرار کرد.

کره جنوبی و ایالات متحده گفته اند که این سامانه برای مقابله با تهدیدات موشکی کره شمالی طراحی شده است ، اما چین بیم آن را دارد که منافع امنیتی آن را تضعیف کند.



[ad_2]