کره شمالی قوانین ورود به دریا را برای مبارزه با ویروس کرونا سخت می کند کره شمالی

[ad_1]

رسانه های دولتی می گویند پیونگ یانگ در حال برداشتن اقدامات قاطع برای از بین بردن “عناصر غیرمتمدن و غیربهداشتی” است که می تواند به شیوع همه گیر کمک کند.

رسانه های دولتی روز یکشنبه گزارش دادند ، دو روز پس از آنکه کره جنوبی گفت ماهیگیری دریایی را کره شمالی ممنوع کرده است ، کره شمالی در حال افزایش محدودیت های ورود به مرزهای دریایی خود به عنوان بخشی از اقدامات افزایش یافته برای مبارزه با بیماری ویروس کرونا است.

آژانس خبری مرکزی کره (KCNA) گفت این کشور در حال بسیج واحدهای ضد ویروس بیشتری است و گام های محکمی را برای “از بین بردن کامل موارد غیر تمیز و غیربهداشتی که می تواند به آزادسازی فضا برای یک بیماری همه گیر در زمستان کمک کند” ایجاد می کند.

برخی از متخصصان می گویند ویروس کرونا می تواند در هنگام هوای سرد ، زمانی که افراد معمولاً وقت بیشتری را در خانه می گذرانند ، گسترش یابد.

KCNA گفت که مقامات در حال تدابیر شدید ضد اپیدمی در مناطق مرزی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور هستند. به گفته KCNA ، در مناطق ساحلی ، مقامات قوانین سختگیرانه تری برای بیرون رفتن به دریا و جمع آوری مواد کثیف در آب ایجاد کرده اند.

کره شمالی می گوید هیچ ویروسی در قلمرو آن پیدا نشده است ، ادعایی که توسط کارشناسان خارجی بسیار مورد سال قرار گرفته است. کره شمالی علی رغم ادعاهای خود ، به سرعت مرزهای خود را پلمپ کرد ، دیپلمات ها را پرواز داد و ساکنان را با علائم منزوی کرد. یک اپیدمی قابل توجه در کره شمالی به دلیل شکسته شدن سیستم بهداشتی و کمبود مزمن دارو می تواند عواقب ویرانگری داشته باشد.

پیش از این ، کره شمالی از محدودیت ورود به خاک دریایی خود نام برد.

گزارش روز یکشنبه پس از آن اعلام شد که سرویس جاسوسی کره جنوبی روز جمعه به نمایندگان مجلس گفت که اقدامات ضد ویروس شمال شامل ممنوعیت ماهیگیری و تولید نمک در دریا و همچنین محاصره پایتخت پیونگ یانگ ، استان جگان شمالی و مناطق دیگر است.

قانونگذارانی که در جلسه توجیهی غیرعلنی شرکت کردند ، به سرویس اطلاعات ملی نیز استناد کردند که گفت کره جنوبی یک مقام را به دلیل نقض محدودیت های واردات در ماه آگوست و مبادله پول با کاهش نرخ ارز در ماه اکتبر اعدام کرده است.

Ha Tae-keung ، یکی از قانونگذاران ، به نقل از آژانس گفت که کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی “بیش از حد عصبانی است” و “اقدامات غیر منطقی” در مورد همه گیری و تأثیر اقتصادی آن انجام می دهد.

در ماه سپتامبر ، کره جنوبی کره شمالی را متهم کرد که قبل از سوزاندن بدن وی ، یک ماهیگیر کره جنوبی را که در آبهای شمالی پیدا شده بود ، به ضرب گلوله کشته است ، ظاهرا مطابق با سیاست ضد ویروس است که شامل تیراندازی به هر کسی است که به طور غیرقانونی از مرز عبور می کند. کره شمالی بعداً این قتل را پذیرفت و از آن عذرخواهی کرد ، اما گفت که این وسیله فقط دستگاه شناور وی و نه بدن او را سوزانده است.



[ad_2]