کره شمالی ماهواره فضایی پرتاب کرد، هشدار در کره جنوبی، ژاپن | اخبار نظامی

[ad_1]

کره جنوبی گفت که این موشک در اوایل از رادار ناپدید شد، که نشان می دهد ممکن است در هوا سقوط کرده یا شکسته شده باشد.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد، یک روز پس از آن که این کشور پنجره ای را برای قرار دادن اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود در مدار اعلام کرد، یک موشک پرتاب کرد و هشدارهای اضطراری را در بخش هایی از کره جنوبی و ژاپن ایجاد کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) روز چهارشنبه اعلام کرد که پرتاب را از جنوب از «منطقه شهرستان تونگ چانگ در استان پیونگان شمالی در کره شمالی در حدود ساعت 6:29 شناسایی کرده است. [21:29 GMT on Tuesday]”.

آژیرهای حمله هوایی سه دقیقه بعد در سئول، پایتخت کره جنوبی به صدا درآمد، زیرا شهر از بلندگوها و تلفن های هوشمند برای هشدار به شهروندان برای آماده شدن برای تخلیه احتمالی استفاده کرد. هشدارهای بعدی گفتند که هشدار شهری به اشتباه ارسال شده است.

دولت ژاپن در اوایل صبح چهارشنبه در سیستم پخش J-Alert خود برای ساکنان استان جنوبی اوکیناوا هشدار اضطراری صادر کرد. دولت به ساکنان هشدار داده است که در صورت حضور در خارج از منزل خود را در داخل خانه پنهان کنند.

بعداً اعلام کرد که این موشک به خاک ژاپن پرواز نخواهد کرد و هشدارها را لغو کرد.

JCS کره جنوبی گفت این موشک زود از رادار ناپدید شده و ممکن است در هوا شکسته یا سقوط کرده باشد.

خبرگزاری یونهاپ با بیان اینکه موشک کره شمالی قبل از رسیدن به نقطه برخورد مورد انتظار از رادار ناپدید شد، افزود که ارتش در حال بررسی احتمال انفجار یا سقوط آن در هوا است.

پیونگ یانگ روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را بین 31 می تا 11 ژوئن به فضا پرتاب کند.

در داده‌های ارائه شده به مقامات بین‌المللی، کره شمالی اعلام کرد که پرتاب موشک را به جنوب می‌برد و انتظار می‌رود که مراحل مختلف و باقی مانده‌های دیگر بر فراز دریای زرد و اقیانوس آرام سقوط کند.

پرتاب ماهواره کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است که این کشور را از استفاده از فناوری موشک های بالستیک منع می کند. این طرح مورد انتقاد کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از اعلام دوره پرتاب پیونگ یانگ گفت: «وسایل نقلیه پرتاب فضایی (SLV) دارای فناوری هایی هستند که با آن هایی که در موشک های بالستیک استفاده می شود، از جمله موشک های بالستیک قاره پیما، یکسان و قابل تعویض هستند.

کره شمالی مجهز به سلاح هسته ای برخلاف تحریم های سازمان ملل به سرعت در حال مدرن سازی و توسعه تسلیحات خود است و در سال 2022 تعداد آزمایش های بی سابقه ای را انجام داد.

او می گوید فعالیت هایش برای دفاع از خود ضروری است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اوایل این ماه گفت که پرتاب موفقیت آمیز یک ماهواره اطلاعاتی نظامی “نیاز فوری محیط امنیتی حاکم بر کشور است.”

[ad_2]