کریس کریستی، منتقد ترامپ، هفته آینده پیشنهاد حضور در کاخ سفید را اعلام می کند | اخبار سیاسی

[ad_1]

به گفته این رسانه خبری، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی – که به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 در کاخ سفید توصیه کرد تنها در ماه‌های اخیر به یکی از منتقدان سرسخت رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده تبدیل شود – برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2024 تلاش خواهد کرد. به نقل از منابع آشنا با این طرح

کریستی 60 ساله، شش سال پس از آنکه مبارزات انتخاباتی او در انتخابات ریاست جمهوری 2016 نتوانست در میان میدان شلوغی که ترامپ را هم در بر می گرفت، به عنوان یک فرد ضعیف وارد رقابت شود. در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از 9 تا 15 می انجام شد، تنها یک درصد از جمهوری خواهان گفتند که او نامزد مورد نظر آنها در سال 2024 خواهد بود.

کریستی، دادستان فدرال سابق، خود را تنها نامزد بالقوه ای معرفی کرد که مایل است ترامپ را که نامزد پیشتاز کنونی برای نامزدی است، به شدت به چالش بکشد. او دوست و مشاور دیرینه ترامپ بود، اما به دلیل امتناع رئیس جمهور سابق از پذیرش نتایج انتخابات 2020، از او جدا شد. از آن زمان، کریستی به عنوان منتقد اصلی ترامپ ظاهر شد.

کریستی یک روز پس از کسب رتبه ششم در انتخابات مقدماتی نیوهمپشایر از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2016 کنار رفت.

یک فرد آشنا به رویترز گفت که کریستی با تایید گزارش های قبلی آکسیوس، با پایان دادن به هفته ها گمانه زنی در مورد نیات خود، کارزار انتخاباتی خود را روز سه شنبه در تالار شهر کالج سنت آنسلم در نیوهمپشایر به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

کریستی از حزب خود خواست تا از ادعاهای بی اساس ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات 2020، از جمله در کتابش به نام “نجات جمهوری خواهان”، عقب نشینی کند. این موضع از نظر تئوری می‌تواند حمایت جمهوری‌خواهان میانه‌روی را که می‌خواهند ورق را برگردانند، جلب کند، اگرچه پایگاه هنوز قدرتمند ترامپ را از خود دور می‌کند.

کریستی در ماه مارس به آکسیوس گفت که در سال 2024 به ترامپ رای نخواهد داد، حتی اگر رئیس جمهور سابق نامزد حزب جمهوری خواه باشد. او همچنین در حضورهای عمومی استدلال کرده است که فقط او مهارت و تمایل دارد تا در برابر یک ترامپ متجاوز بایستد.

بیل پالاتوچی، مشاور قدیمی کریستی که ریاست کمیته اقدام سیاسی حامی نامزدی او را بر عهده خواهد داشت، در پیامی به نیو نوشت: همانطور که همه ما در اینجا در نیوجرسی می دانیم، فرماندار یک رهبر اثبات شده است که بدون ترس به آن می گوید که هست. جرسی اعضای کمیته ایالتی جمهوری خواه در روز سه شنبه.

کریستی قبلا نقش سگ مهاجم را بازی کرده است. در یک مناظره به یاد ماندنی، اندکی قبل از پایان مبارزات انتخاباتی‌اش در سال 2016، کریستی سناتور آمریکایی مارکو روبیو را به خاطر به خاطر سپردن خطوط او مورد تمسخر قرار داد، عملکردی که به نظر می‌رسید به مبارزات انتخاباتی روبیو آسیب جبران‌ناپذیری وارد کند.

ترامپ که سال گذشته کارزار انتخاباتی خود را اعلام کرد، در نظرسنجی های عمومی از جمهوری خواهان پیشتاز است.

علاوه بر ترامپ، سایر جمهوری خواهان کاندیدای ریاست جمهوری شامل ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، تیم اسکات سناتور آمریکایی، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی، آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس و ویوک راماسوامی، کارآفرین بیوتکنولوژی و فعال ضد بیداری هستند. مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق و کریس سونونو فرماندار نیوهمپشایر از جمله کسانی هستند که در این زمینه تصمیم گرفتند.

این نامزد با جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، روبرو خواهد شد که مبارزات انتخاباتی مجدد وی با مخالفت درون حزبی قابل توجهی روبرو نیست.

فرماندار دو دوره ای نیوجرسی که متمایل به دموکرات ها بود، کریستی گستاخ و کاریزماتیک زمانی به عنوان یک ستاره جمهوری خواه در حال ظهور در نظر گرفته می شد که جذابیت بین حزبی نادری داشت.

اما دور دوم ریاست جمهوری او با تنها رسوایی بریج گیت در نیوجرسی، که در آن دو تن از دستیاران او متهم به بستن عمد خطوط پل جورج واشنگتن که به شدت قاچاق شده بود، برای تنبیه یک شهردار محلی که از تایید کمپین انتخاب مجدد کریستی امتناع کرد، خدشه دار شد.

در این میان، رابطه کریستی با ترامپ و خانواده اش مسیری پر پیچ و خم را طی کرد. او به عنوان دادستان نیوجرسی ایالات متحده، چارلز کوشنر، پدر جرد کوشنر، داماد ترامپ را به دلیل فرار مالیاتی و جرایم دیگر تحت پیگرد قانونی قرار داد.

او و ترامپ در مراحل اولیه مبارزات انتخاباتی سال 2016 انتقادات زیادی را با یکدیگر مبادله کردند. اما تنها چند هفته پس از کناره گیری از رقابت، کریستی ترامپ را نسبت به سایر رقبا حمایت کرد و به نامزدی او در یک زمان حساس تقویت کرد.

زمانی که کریستی مشاور کمپین ترامپ بود، در اواخر رقابت‌ها زمانی که شاهدان در محاکمه جنایی دستیارانش شهادت دادند که او از بسته شدن خطوط پل اطلاع داشت، به یک مسئولیت سیاسی تبدیل شد. کریستی تا قبل از آن اطلاع از این طرح را انکار کرد.

با این حال، کریستی ابتدا به عنوان معاون رئیس جمهور و سپس برای دادستان کل کنار گذاشته شد. سه روز پس از پیروزی غیرمنتظره ترامپ، کریستی از سمت ریاست تیم انتقال ترامپ در کاخ سفید برکنار شد.

از زمان حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا، کریستی بارها به ترامپ حمله کرده است. او رئیس جمهور سابق را به خاطر عملکرد ناامیدکننده جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای 2022 مقصر دانست و رفتار ترامپ را “غیرقابل قبول” خواند پس از اینکه هیئت منصفه فدرال ترامپ را به اتهام تجاوز جنسی به نویسنده E. Jean Carroll در دهه 1990 متهم کرد.

کریستی همچنین کاندیدای نامزدی ریاست جمهوری سال 2012 جمهوری خواهان بود، اما توسط نامزد نهایی میت رامنی شکست خورد.

[ad_2]