کشاورزان هندی هنگام اعتراض به “قوانین سیاه” با گاز اشک آور شجاعت می کنند | هند

[ad_1]

هزاران کشاورز که سعی می کنند به عنوان بخشی از خود به سمت پایتخت هند حرکت کنند ، توسط پلیس متوقف می شوند دیلی چالو (به دهلی بروید) به قانون جدید تصویب شده توسط دولت راست گرایان اعتراض كرد ، كه به گفته آنها درآمد آنها را محدود می كند و به شركت های بزرگ سود می رساند.

پلیس در همسایگی هاریانای دهلی نو ، به رهبری حزب نخست وزیر نارندرا مودی ، بهاراتیا جاناتا (BJP) ، با استفاده از گاز اشک آور و توپ آب کشاورزان را که قصد داشتند با اتوبوس و تراکتور به دهلی نو بروند ، متفرق کرد. کانال خبری NDTV گزارش می دهد.

در یک مکان ، کشاورزان با پرتاب آجر و فشار دادن سد معبر تلافی کردند.

پس از دو ساعت وقفه ، سرانجام پلیس به شرکت کنندگان اجازه داد تا به پایتخت حرکت کنند.

مرزهای پایتخت ملی مهر و موم شده و ایستگاه های مترو در چندین منطقه بسته شده است ، به گفته پلیس اجازه داده نمی شود با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا تجمع صورت گیرد.

پلیس راه را مسدود کرد و برای متفرق کردن کشاورزان از یک توپ آب استفاده کرد [AFP]

جاگموهان سینگ ، رهبر کشاورز پنجاب ، به الجزیره گفت: “اگر دولت نمی خواهد کشاورزان نسبت به همه گیری تاج اعتراض کنند ، چرا دولت نمی تواند بگوید که این قوانین را به مدت شش ماه به تعویق می اندازد یا تا زمانی که همه گیری تمام شود.”

“ما اعتراض خود را پس نمی گیریم مگر اینکه دولت این قوانین ضد کشاورزی را لغو کند.”

لوایحی که در ماه سپتامبر توسط پارلمان هند تصویب شد ، کشاورزان را قادر می سازد محصولات خود را مستقیماً به خریداران خصوصی بفروشند و با شرکت های خصوصی قرارداد ببندند. دولت امیدوار است که سرمایه گذاری در بخش خصوصی رشد را تقویت کند.

کشاورزان آسیب پذیر در بازار

با این حال ، منتقدان می گویند این تغییرات خرید غلات با قیمت های تضمینی دولت را پایان می دهد و کشاورزان را در برابر بازار آسیب پذیر می کند.

دارشان پال از کمیته هماهنگی تمام هند ، کیسان سنگرش (AIKSCC) و رئیس پنجاب اتحادیه کرانتیکاری کیسان گفتند که کشاورزان در مرز هاریانا-پنجاب جمع شده بودند ، اما پلیس از موانع استفاده کرد و آنها را از راهپیمایی به دهلی نو متوقف کرد.

پلیس برای جلوگیری از راهپیمایی کشاورزان معترض به پایتخت دهلی نو در مرز هاریانا و دهلی نو مستقر شده است. [Manish Swarup/AP Photo]

پال ادعا می کند که انتظار می رود 300000 کشاورز پس از ترک ایالت پنجاب با تراکتور ، اتوبوس و پیاده به دهلی نو برسند. با این حال ، الجزیره نمی تواند به طور مستقل اعداد را تأیید کند.

“آنها [government] در واقع ، آنها بازارها را باز کردند ، زمین را باز کردند و کالاهای کشاورزان را به خانه های بزرگ شرکت باز کردند. آنها شکل می گیرند ماندیس (بازارهای کشاورزی) ، آنها کشاورزی قراردادی را انجام می دهند و تجارت کشاورزی را کنترل می کنند.

“خواسته اصلی ما لغو همه این قوانین ضد کشاورزی و ارائه حداقل قیمت پشتیبانی (SME) است [the price at which the government buys farm produce] همانطور که برای همه محصولات توصیه می شود و ضمانت بازاریابی تضمینی برای همه محصولات. “

سدهد سینگ ، دبیرکل اتحادیه پنجاب اتحادیه بهارتیا کیسان Ekta ، دولت را به تصویب قوانین “به نفع شرکت های بزرگ” متهم کرد.

وی به الجزیره گفت: “دولت تشخیص نداد كه ما را قبل از تصویب این قوانین سیاه سوار كند.”

کشاورزان از ماه سپتامبر علیه قوانین جدید به ویژه در ایالت های شمالی پنجاب و هاریانا ، معروف به جام غلات در هند ، اعتراض کردند.

کشاورزان بر روی یک پل تجمع می کنند در حالی که پلیس در هنگام راهپیمایی به دهلی نو جاده را مسدود می کند. سرانجام ، پلیس به راهپیمایان اجازه داد تا به پایتخت حرکت کنند [AFP]

الیزابت پورانام از الجزیره گفت: “ما دیده ایم که پلیس از آب پاش و گاز اشک آور به کشاورزان استفاده می کند ، اما کشاورزان بی دردسر موانع پلیس را به رودخانه ها پرتاب کرده اند.”

“سازمان های کشاورزان ، اتحادیه های صنفی ، هم در دهلی نو و هم در ایالت های دیگر از جمله تامیل نادو ، بنگال غربی و کرالا ، به اتحادیه های دیگر پیوستند. [They say] که دولت BJP و سیاست های آن علیه کشاورزان و کارگران است.

“این یک مشکل واقعاً بزرگ در هند است زیرا حدود نیمی از 1.3 میلیارد نفر در بخش کشاورزی کار می کنند. پورانام گفت: “این بخشی است که به دلایل زیادی از جمله بدهی زیاد دهها سال دچار بحران شده است.”

“گمراه کردن کشاورزان”

خبرنگار الجزیره گفت بسیاری از مردم موافقت کردند که بخش کشاورزی به اصلاح نیاز دارد ، اما گفت که قوانینی که توسط دولت هند تصویب شده است ، کشاورزان را در رحمت سرمایه گذاران خصوصی قرار داده است.

با این حال ، منتقدان می گویند این تغییرات خرید غلات را با قیمت های تضمینی دولت پایان می دهد و کشاورزان را در برابر بازار آسیب پذیر می کند. [File: Narinder Nanu/AFP]

“این قوانین باعث کاهش قوانین فروش ، قیمت گذاری ، ذخیره سازی می شود – قوانینی که ده ها سال از کشاورزان هند محافظت می کند. این همان چیزی است که کشاورزان نگران آن هستند ، اگرچه دولت می گوید برای حمایت از تولید قیمت آن در حد حداقل قیمت باقی خواهد ماند. وی گفت: “کشاورزان می گویند دیگر هیچ ضمانت تضمینی وجود نخواهد داشت.”

گروه های کشاورز از پنج کشور ، از جمله AIKSCC ، خواستار راهپیمایی شده بودند.

پلیس و شبه نظامیان در تمام نقاط ورودی دهلی نو دیده می شوند. وسایل نقلیه مورد بازرسی قرار گرفتند و از کسانی که کشاورزان داشتند درخواست بازگشت شد.

وزیر ارشد پنجاب ، کاپیتان عماریندر سینگ ، دولت هاریانا را بخاطر تلاش برای جلوگیری از راهپیمایی کشاورزان با محکومیت محکوم کرد. دولت محلی دهلی نیز اقدام پلیس علیه کشاورزان را محکوم کرد.

ملی گرای هندو BJP ، که هاریانا را نیز اداره می کند ، می گوید این قوانین کشاورزان را از شر واسطه های سنتی که بر تجارت تسلط دارند ، آزاد می کند.

این حزب حزب مخالف کنگره را که ایالت پنجاب را اداره می کند ، به گمراه کردن کشاورزان متهم کرد.

“احزاب مخالف ، به ویژه حزب در کنگره ، کشاورزان را در مورد قوانین گمراه می کنند. آنها می گویند SME از بین می رود ، که درست نیست ، SME از قبل وجود دارد حتی پس از تصویب قانون توسط پارلمان ، “سید ظفر اسلام ، سخنگوی BJP ، به الجزیره گفت.

“چیزی وجود ندارد که به آنها اعتماد نکنید. ما قبل از تصویب قوانین ، کشاورزان را با اطمینان گرفتیم.

“هیچ کس نمی تواند یک اینچ از سرزمین خود بردارد. کشاورزان می ترسند زمین هایشان از شرکت ها گرفته شود اما اتفاقی نمی افتد. “

بلال کوچای از دهلی نو در این گزارش شرکت کرد



[ad_2]