کشورهای ثروتمند مسدود COVID-19 چشم پوشی از حقوق مصرف مواد مخدر در سازمان تجارت جهانی اخبار ایالات متحده

[ad_1]

طرفداران این انکار می گویند قوانین مالکیت معنوی موجود موانعی در دسترسی به داروها و واکسن های مقرون به صرفه ایجاد می کند.

روز سه شنبه ، کشورهای ثروتمند مجدداً با پیشنهاد کنار گذاشتن قوانین مالکیت معنوی داروهای COVID-19 مخالفت کردند ، علیرغم فشار برای ایجاد استثنا برای بهبود دسترسی به کشورهای فقیر ، به استثنای فشار ، سه منبع تجاری گفتند.

طرفداران این انکار معتقدند که قوانین موجود مالکیت معنوی موانعی را برای دسترسی به داروها و واکسن های مقرون به صرفه ایجاد می کند و می خواهند محدودیت ها را کاهش دهند ، همانطور که در همه گیر ایدز وجود داشت.

اما مخالفت اتحادیه اروپا ، ایالات متحده و برخی دیگر از کشورهای ثروتمند در جلسه روز جمعه به این معنی است که این پیشنهاد که قرار است ماه آینده پیش از شورای عمومی سازمان تجارت جهانی (WTO) ارائه شود ، با شکست مواجه خواهد شد.

یک نماینده طرفدار حمایت که در جلسه غیرعلنی حضور داشت گفت: “اگر کشورهای ثروتمند سود را به زندگی ترجیح می دهند ، با بستن آن آن را از بین می برند.”

هیئت WTO با 164 عضو معمولاً باید با اجماع موافقت کند ، مگر اینکه اعضا توافق کنند که رای دهند ، که این یک امر استثنایی است.

منبع دوم تجارت گفت كه كشورهای در حال توسعه اینكه حقوق مالكیت معنوی موانعی ایجاد می كند را انكار می كنند و می گویند كه تعلیق آنها “نه تنها غیر ضروری است بلكه تلاش های مشترک برای مبارزه با همه گیری در حال انجام را تضعیف می کند.”

نمایندگی های دیپلماتیک ایالات متحده و اتحادیه اروپا در ژنو بلافاصله توضیحی ندادند.

این پیشنهاد اولین بار توسط هند و آفریقای جنوبی در ماه اکتبر مطرح شد. از آن زمان به بعد ، چین که پنج نامزد واکسن COVID-19 در اواخر مرحله دارد ، و ده ها عضو دیگر سازمان تجارت جهانی ، عمدتا از کشورهای در حال توسعه ، حمایت خود را اعلام کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که از برخورد با موانع دسترسی به داروهای COVID-19 پشتیبانی می کند ، همانطور که Ngozi Okonjo-Iweala از نیجریه ، که توسط کمیسیون به عنوان مدیرکل بعدی سازمان تجارت جهانی انتخاب شد ، نیز این کار را انجام می دهد.

لابی کردن در خارج از سازمان تجارت جهانی نیز تشدید شده است.

در این هفته ، بیش از 100 سازمان جامعه مدنی با ارسال نامه ای به قانونگذاران اتحادیه اروپا خواستار خودداری از این موضوع شدند.

موسسه خیریه پزشکی فرانسوی MSF (پزشکان بدون مرز یا پزشکان بدون مرز) ، افسر ارشد حقوقی و سیاسی یوان کوئونگ هو ، گفت که داده های مثبت اخیر از تلاش برای تولید واکسن علیه COVID-19 توسط شرکت های دارویی ایالات متحده به ضرورت پیشنهاد معافیت افزوده است. .

وی گفت: “یک مدل سلسله مراتبی وجود دارد و از کشورهای فقیرتر خواسته می شود که پس مانده ها را استفاده کنند.”



[ad_2]